Chcesz mieć pewność, że wybrana agencja SEO postara się, by pozycjonowanie Twojej strony przebiegało sprawnie i bezpiecznie? Nie chcesz żałować podjętej decyzji, obserwując wciąż ten sam poziom ruchu? Masz wiele fraz w TOP10, ale nadal nie masz sprzedaży? Zatem koniecznie poznaj odpowiedzi na 6 kluczowych pytań, które mogą oszczędzić Ci wielu kłopotów.

 

 

1. Dlaczego, mimo pozycjonowania, mogę zaobserwować niski ruch z wyszukiwarki?

Tylko odpowiednio prowadzone pozycjonowanie jest w stanie wygenerować duży ruch z wyszukiwarki. Jeśli tak się nie dzieje, może to oznaczać:

  • zerowy lub znikomy potencjał fraz (pod względem ich popularności), na które pozycjonowana jest Twoja strona - jeśli nikt ich nie wpisuje, 1-sze miejsce w wynikach Google nie ma tutaj żadnego znaczenia
  • brak odpowiedniej optymalizacji witryny - nawet wysoka pozycja nie będzie zachęcać do klikania, jeśli ustawiony w metatagach tytuł strony wraz z jej opisem nie przykują uwagi internauty
  • wyświetlanie strony w dolnym przedziale wyników wyszukiwania (np. 6-10) - większą klikalność mają witryny znajdujące się wyżej, czyli np. w pierwszej piątce wyników wyszukiwania.

 

2. Kiedy zdecydować się na pozycjonowanie, a kiedy na linki sponsorowane?

Zarówno pozycjonowanie, jak i kampania AdWords (linki sponsorowane) to rozwiązania, mające swoje zalety i wady. To, na co się zdecydujesz, zależy wyłącznie od Twoich oczekiwań oraz posiadanego budżetu.

Na skuteczne pozycjonowanie stron choćby od http://www.mateuszkozlowski.pl/ zdecyduj się, gdy:

  • nie chcesz płacić za każde kliknięcie
  • chcesz uniknąć sytuacji szybkiego przekroczenia budżetu
  • zależy Ci na otrzymaniu dodatkowego ruchu z długiego ogona fraz (tzw. long tail), który Cię nic nie kosztuje
  • chcesz skierować ruch na najbardziej dopasowane przez Google podstrony.

 

Na linki sponsorowane AdWords zdecyduj się, gdy:

  • zależy Ci na natychmiastowym uruchomieniu kampanii i szybkiej widoczności w Google
  • zależy Ci na targetowaniu reklamy - chcesz mieć pewność idealnego dopasowania reklamy do określonej grupy odbiorców, np. pod względem regionu, wieku, zainteresowań, itp.
  • chcesz mieć pewność, że reklama nie narusza regulaminu Google - w ten sposób unikasz jakichkolwiek kar nałożonych na stronę
  • chcesz kontrolować harmonogram wyświetlania się reklam - sam decydujesz, w jakie dni i w jakich godzinach reklamy mają się pojawiać.

Najlepiej jednak, jeżeli zdecydujesz się połączyć oba rozwiązania i prowadzić je równolegle. Dzięki temu kampania AdWords bardzo szybko zapoczątkuje wizyty internautów na stronie, a pozycjonowanie zapewni długofalowy dopływ nowych użytkowników.

 

3. Czy rozliczanie „za efekty” cały czas jest opłacalne?

Jeszcze jakiś czas temu rozliczanie "za efekty" miało rację bytu. Była to bardzo popularna forma rozliczenia między klientem a agencją. Jeśli strona nie trafiła do TOP10, klient nie ponosił żadnych kosztów.

Wadą takiego rozwiązania jest:

  • minimalizowanie kosztów przez agencję, co przekłada się na słabą jakość linków prowadzących do Twojej strony
  • wykorzystywanie przez dużą część agencji metod pozycjonowania w postaci słabej jakości katalogów, spamerskich precli, SWLi, itd.
  • zwykle brak działań reklamowych w zakresie publikowania artykułów sponsorowanych, które dodatkowo pozyskują ruch na stronę.

W momencie wprowadzania zmian w algorytmach Google, pozycjonowanie stało się bardziej ryzykowne i pracochłonne, więc coraz więcej profesjonalnych agencji SEO rezygnuje z takiego sposobu rozliczenia.

W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa w pozycjonowaniu stron internetowych, najlepsze agencje kierują swoją uwagę m.in. w stronę relatywnie bezpiecznych artykułów eksperckich czy innych elementów content marketingu. Korzyść z takiej strategii to nie tylko wyższe pozycje w wyszukiwarkach, ale również dodatkowy ruch z różnych źródeł, który jest tak samo cenny.

 

Jeśli firma zajmująca się pozycjonowaniem proponuje rozliczanie za efekty, zwykle:

  • dobiera niewystarczającej jakości linki (ponieważ są tanie), za co Twoja strona może otrzymać karę od Google - jest to wynik wspomnianego wcześniej cięcia kosztów przez dużą część agencji SEO
  • dobiera frazy o znikomej popularności - strona szybko dociera do TOP10 z uwagi na brak konkurencji, i mimo że nie ściąga żadnego ruchu z wyszukiwarki, Ty musisz zapłacić fakturę.

Sugerowanym rozwiązaniem jest stała opłata abonamentowa, która jest przede wszystkim przeznaczana na działania content marketingowe (publikacje artykułów eksperckich w serwisach branżowych) oraz płatne katalogi internetowe o wysokim poziomie zaufania. Taka forma rozliczenia zabezpiecza przed cięciem kosztów po stronie agencji SEO, a co za tym idzie – strona efektywniej zmierza ku pierwszej dziesiątce wyników w wyszukiwarce Google.

Ponadto, bardzo często takie działania w ramach content marketingu są skrupulatnie raportowane (w przeciwieństwie do działań w modelu efektywnościowym), co pozwala klientowi na dokładne monitorowanie pracy agencji SEO. Co więcej, klient ma często możliwość zatwierdzania lub odrzucania proponowanych materiałów (infografiki, teksty, serwisy publikujące treści etc.). Jest to więc forma współpracy pozwalająca klientowi "spać spokojnie", nie martwiąc się o to, że agencja SEO będzie realizować niskiej jakości działania.

 

4. Jak najszybciej otrzymać karę od Google?

Profesjonalne pozycjonowanie to proces czasochłonny i pracochłonny. I chociaż na efekty trzeba nieco poczekać, stawka jest wysoka i opłacalna - brak kar otrzymanych od Google, które mogą być dość dotkliwe (np. gwałtowny spadek sprzedaży).

Pozycjonowanie nastawione na uzyskanie efektów w krótkim czasie to najkrótsza droga do nałożenia kar przez Google. Możesz się ich spodziewać, jeśli:

  • zdecydujesz się na tanie usługi SEO - np. 20 zł od frazy
  • do pozycjonowania wybierzesz maksymalnie 3 słowa kluczowe (zbyt małe zróżnicowanie fraz jest nienaturalne dla Google)
  • optymalizacja strony będzie bazowała na niedozwolonych technikach - nadużywanie fraz w tekście czy cloaking (treść prezentowana robotowi Google jest inna niż prezentowana użytkownikom)
  • linki będą pochodzić z niskiej jakości źródeł (sztucznie tworzonych stron zapleczowych, słabych katalogów, itp.), które są świetnie wyłapywane przez Google
  • będziesz linkować jak największą ilością linków w krótkim czasie – to nie ilość stanowi siłę, a jakość.

 

5. Czy działania content marketingowe rzeczywiście przynoszą efekty?

Nieodłącznym elementem współczesnych działań SEO jest content marketing, czyli tworzenie wysokiej jakości treści. Takiej, która powstaje przede wszystkim z myślą o czytelnikach, a która jest jednocześnie doskonale indeksowana przez wyszukiwarkę.

Zamieszczanie wartościowych treści oznacza skuteczniejsze SEO. Doskonałej jakości treść jest więc najlepszą drogą do promocji serwisu i wzmocnienia pozycji w Google.

 

Content marketing odpowiada za:

  • wzrost ruchu pochodzącego bezpośrednio z artykułów
  • wzrost widoczności w Google (poprzez dodatkowe, najczęściej tzw. brandowe linki)
  • budowę markę i wzmacnianie jej wizerunku - w oczach czytelników jawisz się jako ekspert, wzrasta zaufanie do Ciebie i Twojej oferty
  • przekazywanie mocy domenie - nawet bez używania anchora (słowa kluczowego) w linku zamieszczanego w artykule
  • docieranie do bardziej sprecyzowanego targetu - publikujesz artykuły w serwisach branżowych, które są odwiedzane wyłącznie przez zainteresowanych tematem internautów.

Ponadto dzięki działaniom content marketingowym, możesz uzyskaćmonopol w TOP10 wyników wyszukiwania. Wystarczy, że będziesz pozycjonować artykuły na identyczne frazy jak Twoja domena. Szybko przekonasz się, jak pozytywnie wpłynie to na ruch z wyszukiwarki.

Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować swój serwis, pamiętaj że bezpieczne, długofalowe i skuteczne SEO bez content marketingu nie istnieje. Jest to jedna z najbezpieczniejszych metod promocji, ponieważ jest zgodna z misją Google – udostępniać internaucie wartościową i interesującą treść.

 

6. Na co zwracać uwagę, podpisując umowę z wykonawcą SEO?

Sukces pozycjonowania zależy w dużej mierze od profesjonalizmu agencji SEO. Nie kieruj się wyłącznie ceną (jeśli nie pamiętasz dlaczego, wróć do pkt. 4 i ponownie zapoznaj się z treścią), ponieważ kluczowe znaczenie ma przede wszystkim doświadczenie oraz stosowane techniki.

Jeśli chcesz uniknąć problemów w trakcie współpracy, zwróć uwagę, czy:

  • firma daje Ci gwarancję wyników - w razie niezadowolenia i braku efektów możesz rozwiązać umowę bez konsekwencji
  • otrzymasz gwarancję jakości wykonywanych działań w postaci rzetelnych raportów z wykonanych prac
  • agencja oferuje działania zgodne z zasadami SEO - np. nie umieszcza swojego linka reklamowego w Twoim serwisie (bez Twojej wiedzy)
  • agencja SEO ma doświadczenie we współpracy z największymi i najbardziej wymagającymi klientami
  • uzyskasz dostęp do monitoringu 24h - by na bieżąco kontrolować postępy pozycjonowania
  • firma oferuje także consulting – niektóre, bardzo duże agencje SEO z racji skali swojego działania, nie są w stanie przeznaczyć wystarczająco dużo czasu na indywidualne doradztwo
  • agencja SEO posiada pozytywne rekomendacje w Internecie - zwróć uwagę na opinie pojawiające się na kilku kolejnych podstronach w Google, gdyż zdarza się tzw. depozycjonowanie niepochlebnych opinii.
Komentarze   
-1 #1 miron 2018-11-20 15:42
mi się bardzo dobrze współpracuje z http://www.agencja.calisia.pl/
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.