Siła marki – jakie czynniki mają na nią wpływ?

Budowa silnej marki jest podstawą sukcesu w biznesie. Zbudowanie pozytywnych skojarzeń w świadomości klientów idzie bowiem w parze z działaniami stricte marketingowymi. Jak wykreować wizerunek swojego brandu? Odpowiedź na to pytanie znają eksperci PND Futura.

Czynniki wpływające na wizerunek marki

Część wizerunku marki związana jest z jej wizualną prezentacją. Resztę stanowi tożsamość i wyrobiona na jej podstawie reputacja. Ta z kolei zależy od tego, czego oczekują klienci danej firmy.

Nazwa

Budowa silnej marki rozpoczyna się od zadbania o odpowiednią nazwę. Powinna być ona prosta, a tym samym łatwa do zapamiętania. W zależności od branży może mieć ona konkretne znaczenie lub wyłącznie funkcję estetyczną. Dla przykładu wśród firm zajmujących się produkcją i dystrybucją żywności przyjęły się nazwy będące nazwiskami właścicieli. Z kolei firmy z branży IT posługują się zwykle określeniami anglojęzycznymi.

Logotyp

Z nazwą korespondować powinno odpowiednio proste logo. Nie należy tego jednak rozumieć jako zachętę do niewyszukanych rozwiązań. W tym przypadku „proste” znaczy „funkcjonalne”. Dzięki temu łatwo umieszczać je na stronach internetowych i materiałach reklamowych, takich jak długopisy, notesy czy kubki. Sam logotyp, mimo graficznej prostoty, powinien być łatwy do odróżnienia od emblematów innych marek.

Tożsamość

Nawet najlepsza nazwa i logo mogą nie wystarczyć, gdy marka nie ma wyrobionej reputacji. Konieczne jest więc budowanie jej wizerunku z uwzględnieniem grupy docelowej. Przykładem mogą być przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej i motoryzacyjnej. W przypadku tego pierwszego pozytywny wizerunek zapewni np. położenie nacisku na wykorzystanie ekologicznych składników do produkcji kosmetyków. Dla klienta warsztatu samochodowego znaczenia mieć to nie będzie. Korzyści przyniesie za to reputacja firmy wykonującej usługi szybko i rzetelnie.

Jak budować markę? Zalety współpracy ze specjalistami

Samodzielne wykreowanie marki jest jak najbardziej możliwe. Wymaga ono określenia grupy docelowej, analizy konkurencji, znalezienia cech wyróżniających i wyboru strategii komunikacyjnej. Z tego powodu zadanie to warto powierzyć specjalistom.

Jako PND Futura wykreowaliśmy wizerunek niejednej marki. Wśród naszych sukcesów jest m.in. odświeżenie brandów takich jak m.in. Terravita, Eobuwie.pl i Lajkonik. Oprócz tego zaufały nam firmy takie jak np. Carlsberg Polska, Hochland i USP Zdrowie. Powodzenie realizacji zadań od tak różnorodnych kontrahentów pokazuje, że dla PND Futura nie ma marki nie do zbudowania.