Za 10 dni rusza remont wiaduktu nad A4 którym przebiega droga krajowa 79 Kraków-Katowice, a tym samym najważniejsza dla mieszkańców, bo łącząca Chrzanów z Trzebinią. Objazd jaki zaproponowała GDDKiA w porozumieniu z zarządcą autostrady, firmą Stalexport Autostrada Małopolska, który jednocześnie zatwierdziły lokalne samorządy wpłynie mocno na nerwy kierowców. By nanieść go w jednym kawałku na Google Maps trzeba użyć sporego oddalenia..

Dziś oficjalnie podany został plan objazdu, jakim kierowcom przyjdzie jeździć przez najbliższe 8 miesięcy, jeśli prace przebiegną zgodnie z harmonogramem oczywiście. Kierowcy oprócz wersji oficjalnej będą mogli skorzystać z własnych, alternatywnych możliwości. Wcale to jednak nie oznacza, że szybszych.

Wersja oficjalna (kolor niebieski i czerwony) prowadzi autostradą. By pokonać dotychczasowy odcinek wiaduktu wynoszący około 400 metrów kierowcy jadący z Chrzanowa do Trzebini przekierowani zostaną na autostradę w stronę Krakowa. "Zawrotka", o której wcześniej informowaliśmy będzie zlokalizowana jednak dopiero na wysokości Bolęcina, a więc po około 5 kilometrach. Powrót na właściwą drogę ku Trzebini to kolejne 5 kilometrów. Zwężenie autostrady i ograniczenie prędkości wprowadzone w tym miejscu może wprowadzić dodatkowe zamieszanie. Podróżując z Trzebini do Chrzanowa będzie znacznie prościej. Kierowcy skierowani zostaną na autostradę A4, gdzie po 2 kilometrach na węźle Balińskim skierowani zostaną do centrum miasta.

Wersja alternatywna, która będzie wybierana najczęściej przez kierowców nie chcących nadrabiać 10 kilometrów to ulica Europejska w Chrzanowie i Puszkina w Trzebini. W tym miejscu trwają prace związane z budową ronda dla obwodnicy Chrzanowa. Obowiązuje ruch wahadłowy jednym pasem. Znaczne zwiększenie ruchu spowoduje zatory, które jeśli sięgną kilkuset metrów mogą nawet blokować możliwość dojazdu do autostrady dla pierwszej wersji objazdu.

Istnieją jeszcze bardziej alternatywne możliwości, z których będą korzystać kierowcy. Również umieściliśmy je na mapie. Komunikacja autobusowa, jak potwierdził Marek Dyszy, przewodniczący ZKKM ze względu na ilość kilometrów prawdopodobnie będzie korzystać z objazdu ulicą Europejską. W związku z tym przejazd autobusem pomiędzy Trzebinią i Chrzanowem znacznie się wydłuży.

Utrudnienia jakie czekają nas do września 2012 roku dotkną prawie wszystkich mieszkańców.

(kliknij by powiększyć)

Tak obecnie wygląda sytuacja na ulicy Europejskiej, ruch wahadłowy.

Opis do mapy:

Kolor niebieski – objazd z Chrzanowa do Trzebini z „nawrotką”, po około pięciu kilometrach, na autostradzie w kierunku Krakowa (na wysokości Bolęcina).
Kolor czerwony – objazd z Trzebinia do Chrzanowa autostradą przez węzeł Baliński. Kierowcy mają do wyboru dwie opcje (kolor żółty), pierwsza to wyjazd na węźle do Chrzanowa (kierunek Oświęcim), druga to zawrócenie i kontynuacja drogi autostradą i zjazd na remontowanym węźle na ulicę Trzebińską.

Dla niewtajemniczonych w zawiłość sieci dróg podrzędnych przygotowaliśmy kilka opcji.
Opcja numer 1 – objazd przed osiedle Wodna w Trzebini lub Luszowice.
Opcja numer 2 – najkrótsza, prowadzi ulicami równoległymi do drogi krajowej 79 - Europejską i Puszkina – obecnie prowadzone są na niej prace związane z budową obwodnicy, wprowadzona jest sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy.
Opcja numer 3 – prowadzi ulicami: Topolową, wzdłuż zalewu Chechło i Słowackiego do centrum Trzebini na rondo Solidarności. Utrudnieniem może być przejazd kolejowy z pociągami relacji Kraków-Katowice oraz budowa obwodnicy w rejonie Szpitala Powiatowego.
Opcja numer 4 – przeznaczona dla osób udających się do Krakowa, omijająca Trzebinię i autostradę, prowadzi przez drogą wojewódzką 781, następnie przez Alwernię i dalej drogą 780.

Zobacz poprzedni artykuł na temat planów objazdu.