Pozycjonowanie stron internetowych to dzisiaj jeden z najważniejszych sposobów na reklamowanie swojej działalności. Dla wielu firm, pozycjonowanie strony jest absolutnym priorytetem pośród działań marketingowych. Agencje SEO i SEM oferują swoim klientom pomoc w reklamowaniu ich biznesu poprzez różne kampanie SEO.

Kampania SEO dopasowana do potrzeb

Każda kampania SEO powinna zostać idealnie dopasowana do potrzeb klienta. Inne działania powinny zostać podjęte, kiedy klient prowadzi biznes lokalny, mocno okrojony pod względem terytorialnym, inny, jeżeli oferuje on swoje usługi w całym kraju, a nawet na jeszcze większym obszarze. Inne podejście co do pozycjonowania strony potrzebne jest, kiedy klient prowadzi firmę usługową, a inne, kiedy posiada sklep internetowy. Dobre agencje SEO/SEM proponują swoim klientom różnorodne działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych, kampanie są ściśle dopasowane do potrzeb.

Rodzajów kampanii SEO jest wiele..

Kampanie SEO są bardzo różnorodne i wiąże się to z tym, co zostało napisane powyżej – są dopasowywane do potrzeb klientów, a one są bardzo różnorodne. Pozycjonowanie sklepu internetowego? Pozycjonowanie strony www, która ma służyć wyłącznie jako wizytówka? Idealna kampania SEO jest szyta na miarę!

3 najbardziej popularne rodzaje kampanii

Do najpopularniejszych rodzajów kampanii SEO zaliczyć można pozycjonowanie ogólne, pozycjonowanie sklepów internetowych, pozycjonowanie firm lokalnych. Przenalizujemy każdą z nich.

Pozycjonowanie ogólne – pozycjonowanie tego typu przeznaczone jest głównie dla tych firm, które mają własną stronę internetową, na której content zmienia się raczej rzadko. Tutaj potrzebna jest bardzo dobra optymalizacja strony, wybranie najważniejszych fraz kluczowych i tworzenie link buildingu. Wiele firm posiada tego typu strony www, na których raczej nic się nie zmienia, no może oprócz dodatkowych tekstów na blogu.

Pozycjonowanie firm działających działających lokalnie – pozycjonowanie lokalne wykorzystywane jest wtedy, gdy firma oferuje swoje usługi wyłącznie na określonym, niewielkim terytorium. Może to być jedno miasto, czy np. województwo. Pozycjonowanie witryny www małych firm, daje im ogromna możliwość przebicia się wśród konkurencji. Agencje SEO przygotowujące kampanię, najczęściej skupiają się na dobraniu odpowiednich fraz wraz z oznaczeniem lokalizacji, a także dbają o to, aby firma znalazła się w wizytówkach firmowych wyszukiwarki Google.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – pozycjonowanie sklepów to bardzo trudny i czasochłonny rodzaj pozycjonowania. Dlaczego? Ponieważ pozycjonowanie musi być dopasowane do asortymentu sklepu. Często jest on bardzo duży, jednak klienci nie zawsze decydują się na pozycjonowanie każdego produktu (rodzaju produktów), a tylko tych, które mogą przynieść największe korzyści dla ich firmy. Kiedy pozycjonowany jest sklep internetowy, niezwykle ważna jest optymalizacja, która powinna być wykonywana regularnie. Liczy się tutaj linkowanie wewnętrzne oraz tworzenie unikalnych opisów produktów. Opisy te powinny być dłuższe niż kilka zdań, dlatego ogromną rolę odgrywają tu dobre teksty copywriterów.

Bez pozycjonowania bardzo trudno dziś wybić się jakiejkolwiek firmie. Obecnie, niemal wszyscy mają dostęp do Internetu i tam szukają ważnych dla siebie informacji. Nawet jeżeli masz mały zakład szewski, wiele osób będzie szukało go przy wykorzystaniu internetu. Jeżeli Ciebie tam nie będzie… skorzysta na tym Twoja konkurencja, która ma stronę internetową (chociażby wizytówkę)!

Rodzaje kampanii SEO