Polski internet to ponad 27 milionów użytkowników, z których ponad 60% przynajmniej raz dokonało zakupu w sklepie internetowym. Ta statystyka na pewno ulegnie zmianie w najbliższych latach, ponieważ polski e-commerce rośnie w siłę. Jak grzyby po deszczu powstają nowe sklepy internetowe, a na rodzimy rynek coraz chętniej zaglądają światowi giganci w handlu elektronicznym.
Wzmożona konkurencja wymusza na właścicielach internetowych biznesów szereg działań, których celem będzie wyróżnienie swojego biznesu. Najczęściej decydują się oni na pozycjonowanie swojej witryny - nic w tym dziwnego, tego rodzaju strategia przynosi najlepsze i najbardziej trwałe rezultaty.
Jak jednak rozpocząć pozycjonowanie takiego sklepu w Krakowie? Rozpoczynamy od wpisania frazy pozycjonowanie Kraków w wyszukiwarce Google, a następnie dokonujemy wyboru odpowiedniej agencji. Co należy zrobić dalej?
Analiza konkurencji
Jak wskazaliśmy wyżej, bez względu na branżę, w której działa nasz sklep, konkurencja na rynku e - commerce jest duża. A będzie jeszcze większa! Do otwarcia e-biznesu potrzebny jest tylko dobry pomysł oraz kapitał, chociaż i te problemy można przeskoczyć. Niewielkie bariery wejścia sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się podjąć rękawice i stanąć do rywalizacji. Warto poznać swoich konkurentów!
Dobra znajomość konkurencji pozwala lepiej określić strategię SEO, która będzie naszym wyznacznikiem podczas działań mających na celu pozycjonowanie strony w Krakowie. Taka analiza może obejmować wiele płaszczyzn - od czego więc zacząć?
Przede wszystkim od tego, jakie słowa kluczowe używa konkurencja podczas swoich działań SEO. Kiedy już je poznamy, mamy dwa rozwiązania. Pierwszym z nich jest próba pozycjonowania według takich samych słów kluczowych. Natomiast drugie rozwiązanie zakłada znalezienie innej drogi. Od tego wyboru będą zależeć kolejne działania SEO podejmowane przez firmę.
Wybór słów kluczowych
O tym było już odrobinę w poprzednim punkcie, ale to bardzo ważne zagadnienie nad którym każdy właściciel sklepu internetowego powinien się pochylić. To najważniejszy element każdej strategii SEO - określenie słów i fraz, po których klienci będą mogli nas łatwo wyszukać. Warto na tym etapie posiłkować się specjalnymi narzędziami - część z nich podrzuca sam Google - pomogą one wyszukać pojęcia, które wyszukują sami użytkownicy.
Na tym etapie warto zastanowić się, w jaki sposób potencjalni klienci mogą wyszukiwać produkty, które mamy w naszym sklepie internetowym. Warto również umieścić na liście wszystkie frazy związane z produktami, ale również pojęcia bardziej ogólne jak sklep internetowy kraków, czy też np. odzież kraków - jeśli mamy sklep z odzieżą. Jeżeli działamy w branży bardzo konkurencyjnej (buty, odzież, kredyty) warto zastanowić się nad pozycjonowaniem na frazy mniej popularne lub frazy z długiego ogona.
Optymalizacja witryny
Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania strony internetowej (produkcja i dystrybucja treści) warto bliżej przyjrzeć się własnej witrynie. Często sama optymalizacja witryny wpływa bardzo pozytywnie na osiągane pozycje w wynikach wyszukiwań. Mowa tutaj przede wszystkim o dopasowaniu znaczników title, meta opisach, a także strukturze nagłówków (h1,h2).
Elementy, które należy zoptymalizować w witrynie wskaże nam profesjonalny audyt SEO, który przeprowadzają agencje oraz firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i terenie całego kraju. Jego rezultat powinien być punktem wyjścia do dalszych działań.