Dlaczego warto w 2019 postawić na live streaming

4 min czytania
Dlaczego warto w 2019 postawić na live streaming

Jeszcze przed 2016 rokiem nikt w Polsce nie przypuszczał, że live streaming z taką łatwością podbije serca Internautów. Jednak po wprowadzeniu przez Facebooka i YouTube narzędzi umożliwiających zwykłym użytkownikom streamowanie na żywo okazało się, że ten kanał komunikacji to świetny sposób angażowania potencjalnych klientów w wydarzenia i działania firm.

Od tego czasu przedsiębiorstwa regularnie inwestują w rozwój promocji oraz biznesu opartego o transmisje internetowe. Prognozy biznesowe wskazują, że rynek live streamingu w USA ma do 2021 roku urosnąć do 70 miliardów dolarów. Sprawdź, w jaki sposób Twoja firma może skorzystać na transmisjach online.

Wykorzystanie live streamingu

Chociaż wydarzenia sportowe czy kulturalne od lat transmitowane są przez Internet, to popularność live streamingu powiązana jest z dostępnością narzędzi dla zwykłych użytkowników sieci. Na początek cofnijmy się w czasie. W 2016 roku rynek ten w USA szacowany był na ponad 30 miliardów dolarów, a do 2021 roku jego wartość ma wzrosnąć ponad dwukrotnie.

Powyższy trend można również zauważyć na polskim rynku. Transmisje online dotyczą już nie tylko samych wydarzeń sportowych czy kulturalnych, ale także konferencji sportowców, artystów, osób znanych i firm. Co więcej, część biznesów prawie wyłącznie opiera się na wykorzystaniu technologii live streamingu, jak przykładowo TheMuBa, internetowy teatr na żywo, który wystartował w 2018 roku z inicjatywy Borysa Szyca, Marka Maślanki i Jarosława Kuźniara. To pierwsza w naszym kraju próba przeniesienia teatru do Internetu. Docelowo na internetowych deskach teatru transmitowane mają być także koncerty muzyki poważnej oraz przedstawienia baletowe.

Szukając pomysłu biznesowego na live streaming, a także jego monetyzację, sięgnąć można także po komercyjne rozwiązania, dedykowane platformy i technologie. Na naszym rodzimym rynku nie brakuje przykładów pokazujących, jak zaprząc live streaming do promocji marek, usług i produktów.

Live streaming w liczbach

Dlaczego to właśnie live streaming ma być koniem pociągowym marketingu i reklamy w 2019 roku? Poniżej kilka ciekawych faktów z badania opublikowanego na łamach LiveStream.com.

  • 63% użytkowników Internetu w wieku 18-34 lat regularnie ogląda transmisje live w sieci.

  • 78% użytkowników Internetu ogląda transmisje live na Facebooku.

  • 82% oglądających transmisje online preferuje posty wideo niż wpisy tradycyjne/treści pisane.

  • 80% oglądających transmisje online twierdzi, że woli oglądać wideo niż czytać teksty na blogach.

  • 45% widzów transmisji live deklaruje, że chętnie zapłaci za możliwość obejrzenia transmisji z koncertu ulubionego artysty lub meczu ulubionej drużyny.

  • 67% oglądających transmisje live deklaruje, że chętnie zakupiłoby bilet na koncert/wydarzenie po obejrzeniu podobnego wydarzenia w ramach transmisji online.

Źródło: https://livestream.com/blog/62-must-know-stats-live-video-streaming

Najpopularniejsze platformy do live streamingu

Wśród platform najczęściej wykorzystywanych do prowadzenia transmisji live w sieci są rozwiązania dostarczane przez największe serwisy społecznościowe. Zgodnie z badaniem opublikowanym na NeilPatel.com najpopularniejsze z nich to:

  • FB live, z którego korzysta 17 % badanych;

  • YouTube korzysta z niego 16 % badanych;

  • Snapchat Live Storiers, którego użytkownicy stanowili 12 % badanych.

Wszystkie z wymienionych powyżej serwisów dostarczają użytkownikowi bezpłatnie technologię pozwalająca na prowadzenie własnej transmisji live.

Dlaczego live streaming jest popularny?

Live streaming to bardzo wygodny kanał komunikacji z odbiorcami. Tak właściwie użytkownicy mogą korzystać z transmitowanych w ten sposób treści w każdym miejscu i przy użyciu dowolnego urządzenia, które ma dostęp do Internetu. Rozwiązuje to problem odległości dzielącej uczestnika wydarzenia z miejscem, w którym ono się odbywa. Co więcej osoby oglądające live streaming mogą w nim swobodnie uczestniczyć oraz zadawać pytania. Nie ma też żadnych przeszkód, aby też sami prelegenci wypowiadali się z różnych części świata.

To wszystko sprawia, że transmisje live mocniej angażują widza niż standardowe treści wideo. Wynika to z faktu, że interakcje podejmowane podczas live streamu są o wiele bardziej autentyczne. Odbiorca ma wrażenie, że poznaje ulubionego artystę czy twórcę w sytuacji bardziej osobistej, zbliżonej do rozmowy twarzą w twarz, z możliwością obserwowania reakcji drugiej strony.

Dodatkowym wzmocnieniem dla odbiorców jest możliwość uczestniczenia w dyskusjach (chatach) z innymi uczestnikami oraz obsługą wydarzenia. Ułatwiają one kontakt i dają materiał, który może posłużyć firmie czy organizatorowi jako feedback. Zebrane opinie mogą pomóc w udoskonaleniu produktu, a także wskazać, jakich innych towarów lub usług potrzebują klienci.

Od pomysłu do biznesu

Technologia to tylko narzędzie. Kluczem jak zwykle jest pomysł na to, jak ją wykorzystać. Jak pokazują powyższe przykłady z naszego rodzimego rynku, live streaming to technologia, która zupełnie zmienia zasady gry w branży telewizyjnej i wideo. Ograniczeniem dla wykorzystania live streamingu jest tak naprawdę tylko nasza wyobraźnia.

Autor: StreamOnline.pl, https://streamonline.pl

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

chrzanowski24_kf