Oszustwo na policjanta, ofiarą padły oszczędności seniorki

Wczoraj (04.09.2018 r.) do 68-letniej mieszkanki Chrzanowa zadzwoniła kobieta. Rozmowa była prowadzona w taki sposób, by starsza pani myślała, że rozmawia z kimś bliskim, tak więc była przekonana, że dzwoni synowa, która poinformowała ją, że jej syn miał wypadek.

W pewnym momencie rozmówczyni przekazała telefon mężczyźnie, który przedstawił się jako negocjator policyjny i poinformował 68-latkę, że jej syn jest aresztowany za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Usłyszała, że syn może odpowiadać z tzw wolnej stopy w przypadku wpłacenia kaucji w kwocie 50 tys. zł. Od seniorki dowiedział się, że posiada ona jedynie 25 tys. zł i musiałaby je wypłacić z banku. „Negocjator” - oszust polecił mieszkance Chrzanowa udać się do banku po oszczędności a następnie udzielił instrukcji w jaki sposób ma przekazać pieniądze. Po wizycie w banku i pobraniu gotówki, seniorka przekazała gotówkę mężczyźnie, który przyszedł w umówione miejsce.

Po powrocie do domu i skontaktowaniu się z rodziną chrzanowianka zorientowała się, że padła ofiarą wyłudzenia.

Apelujemy do starszych osób, by nie przekazywały żadnych pieniędzy osobom podającym się za policjantów, negocjatorów, czy prokuratorów, funkcjonariusze nie przychodzą do domu po gotówkę.

Najlepiej w przypadku takiej sytuacji zadzwonić do kogoś bliskiego i poinformować go o podejrzanym telefonie a także powiadomić Policję

Przypominamy, że Policja nigdy nie pobiera, nie żąda i nie dzwoni o pieniądze. W przypadku telefonów z żądaniem od pieniędzy od „ policjantów”, „ synów”, „córek” czy „ wnuków” konieczne jest skontaktowanie się z lokalną Policją i prawdziwym członkiem rodziny zanim przekaże się komukolwiek pieniądze. W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon za policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich lub zadzwońmy na numer alarmowy 997. (Należy tutaj pamiętać o dokładnym odłożeniu słuchawki i przerwaniu połączenia z oszustem lub skorzystanie z innego telefonu).

We wszystkich podejrzanych czy wątpliwych sytuacjach, należy niezwłocznie skontaktować się z Policją, dzwoniąc po numer alarmowy 997 lub 112.