- Wydłużone zostaną niektóre kursy 15 – mówi Marek Dyszy, szef związku komunikacyjnego. – Szczególnie skupimy się na kursach porannych i tych, po godzinie 15. tak, aby ludzie mogli dojechać i wrócić z pracy – tłumaczy przewodniczący. Decyzja o likwidacji linii podjęta została przez zarząd po ostatnich badaniach potoków pasażerskich. Dyszy wyjaśnia, że efektem badań napełnień był wniosek, że najwięcej ludzi kursuje na odcinku między Chrzanowem, a centrum Libiąża. Uznano więc, że tych pasażerów z powodzeniem może przejąć szkieletowa linia, czyli 15.

Takie rozwiązanie da związkowi wymierną korzyść finansową. – Jest to potężna oszczędność dla związku. Likwidacja tej linii pozwoli zaoszczędzić 100 tys. zł w skali roku – tłumaczy Marek Dyszy. – Jakieś niedogodności dla pasażerów mogą się pojawić, ale to uznaliśmy, że takie rozwiązanie będzie korzystne – podsumowuje szef ZKKM.  Czy to, co korzystne dla związku okaże się korzystne także dla pasażerów, przekonamy się już niebawem. 

Poniżej przedstawiamy, jak będzie wyglądać komunikacja z Gromcem po 1 marca