Na niespełna półtora tygodnia przed 2 Rajd Trzebini nad piątą rundą Małopolskiej Ligi Rajdowej samochodów zdalnie sterowanych zawisły czarne chmury w postaci utraty miejsca do jego rozegrania. Pomocną dłoń do zawodników MLR wyciągnęła Rezydencja „Pod Zegarem”, która ugościła rajdowców, udostępniając swój parking pod lokalizacje oesów.

Piękna słoneczna pogoda przywitała 15 kierowców, w tym jednego dość szczególnego debiutanta - był nim siedmioletni Jakub Karoń dysponujący modelem Tamiya DF-03 Ra z karoserią Subaru Imprezy `98. Młody krakowianin zajął ostatnie miejsce, jednak biorąc pod uwagę wiek zawodnika oraz fakt, że był to jego pierwszy start oraz, że korzystał z systemu Super Rally śmiało można twierdzić, że osiągnął sukces dojeżdżając na metę rajdu.



Pod nieobecność lidera klasyfikacji generalnej - Kuby Stupnickiego – pozostali zawodnicy upatrywali swojej być może jedynej szansy na wgranie rajdu w tym roku, gdyż do tej pory pierwsze miejsca zarezerwowane były dla Kuby. Tej okazji nie zaprzepaścił Wojtek Firlit – kierowca białej Subaru Imprezy WRC 2008 w barwach Zakładu Ślusarstwa Produkcyjnego Auto – Sprzęt. Na stosunkowo krótkich - jak na standardy MLR - odcinkach specjalnych, popularny „Dzidziol” osiągnął czas 12:11,3 min wygrywając 7 z 12 prób . Największym pechowcem był zwycięzca pierwszego oesu Adrian Dżuła - kierowca Team Losi XXX-s z karoseria Mitsubishi Lancera Evo X zmuszony został do korzystania z Super Rally - przyczyną tego był poważny kłopot z serwem skrętu, z kolei Wojtek Bartula, na trzecim odcinku specjalnym na wyjściu z nawrotu przy ogromnej prędkości uderzył w słup. Skutkowało to uszkodzeniem przedniego lewego zawieszenia. Zawodnik z trudem ukończył próbę ze strata około minuty. Na szczęście dla zawodnika awaria okazała się na tyle nie groźna, że udało się usunąć ją na dojazdówce do kolejnego odcinka, a potem Bartula był nawet w stanie wygrać dwa oesy. Przez cały rajd toczyła się pasjonująca walka pomiędzy Jakubem Bielą, a Mateuszem Szostkiem ostatecznie Bieli zabrakło jedynie 1,4 sek żeby pokonać Szostka. Równie zaciętą walkę w środku stawki toczyła większość zawodników, a różnice na mecie były niewielkie, co jak później się okazało miało olbrzymi wpływ na losy klasyfikacji generalnej. Jako drugi linię mety przekroczył Rafał Grossmann-Szczepaniec, a trzeci Wojtek Kucek. Kiedy wszystko wydawało się jasne doszło do niecodziennej sytuacji – posypały się kary za niedozwolony wyjazd rajdówek z parku ferme. Klasyfikacja generalna przewróciła się do góry nogami, bo aż sześciu zawodników otrzymało karę. Dodatkową minutę otrzymało pięciu kierowców, a najbardziej bolesną karę otrzymał Rafał Grossman-Szczepaniec – aż dwie minuty, w efekcie czego spadł z doskonałej drugiej pozycji na 6. Wojtek Kucek awansował na drugą lokatę. Ze stratą ponad minuty do Kucka na trzeci stopień podium wskoczył Mateusz Szostek .Całe podium dysponowało tym samym podwoziem – Tamiya DF-03RA.

W klasyfikacji zespołowej pierwsze miejsce zajęli kierowcy Rc Matsu Rally Team - Jakub Biela oraz Mateusz Szostek. Agtom Rally Team reprezentowany przez Adriana Dżułę i Wojciecha Kucka uplasował się na drugiej pozycji. Najniższy stopień podium przypadł zespołowi Work Rc Rally Team, który pod nieobecność Kuby Stupnickiego reprezentowali Rafał Grossmann-Szczepaniec z Wojtkiem Ozimkiem. Wojtek Bartula oraz Mikołaj Bałys z 2RBO Rally Team wjechali na metę jako czwarci. Ostatnie piąte miejsce wywalczył German RC Rally Team reprezentowany wyjątkowo tylko przez Pawła Michalskiego.

Teraz przez rajdowcami 48 dniowa przerwa. Następny – Rajd Małopolski – odbędzie się w dniach 30-31 lipca. Będzie to pierwszy rajd rozgrywany przez dwa dni, co na pewno będzie bardzo ciekawym rozwiązaniem, zarówno dla zawodników jak i kibiców.

Sponsorem nagród jest firma German RC - www.germanrc.com.pl
Lokalizację rajdu zawdzięczamy Rezydencji "Pod Zegarem" - www.podzegarem.com.pl

Tekst: Wojtek Bartula/rajdymalopolska.pl

Zdjęcia: Łukasz Jeska 
Galeria zdjęć



Wyniki 2 Rajdu Trzebini:

1.Wojtek Firlit Subaru Impreza 2008 WRC 12:11,3
2.Wojciech Kucek Subaru Impreza 2008 WRC +24,8
3.Mateusz Szostek Honda Civic Type R WRC +1:18,0
4.Jakub Biela Mitsubishi Lancer evo VI WRC +1:19,4
5.Wojtek Ozimek Mitsubishi Lancer evo IV WRC +1:43,7
6.Rafał Grossmann-Szczepaniec Ford Focus S2000 +2:12,9
7.Wojtek Bartula Subaru Impreza 2007 WRC +2:18,6
8.Ryszard Karoń Subaru Impreza 2008 WRC +2:21,4
9.Andrzej Papiernik Subaru Impreza 2001 WRC +2:32,5
10.Mikołaj Bałys Subaru Impreza 2007 WRC +2:39,4
11.Daniel Sobala Subaru Impreza 2007 S2000 +2:41,0
12.Adrian Dżuła Mitsubishi Lancer evo X WRC +3:11,0
13.Paweł Michalski Subaru Impreza 2001 WRC +6:15,2
14.Jakub Karoń Subaru Impreza 1998 N +11:44,0

Klasyfikacja zespołowa:

1.RC Matsu Rally Team
2.Agtom Rally Team
3.Work RC Rally Team
4.2RBO Rally Team
5.German RC Rally Team