Małopolska Liga Rajdowa, relacja z 2 Rajdu Trzebini
Na niespełna półtora tygodnia przed 2 Rajd Trzebini nad piątą rundą Małopolskiej Ligi Rajdowej samochodów zdalnie sterowanych zawisły czarne chmury w postaci utraty miejsca do jego rozegrania. Pomocną dłoń do zawodników MLR wyciągnęła Rezydencja Pod Zegarem”, która ugościła rajdowców, udostępniając swój parking pod lokalizacje oesów.
Piękna słoneczna pogoda przywitała 15 kierowców, w tym jednego dość szczególnego debiutanta - był nim siedmioletni Jakub Karoń dysponujący modelem Tamiya DF-03 Ra z karoserią Subaru Imprezy `98. Młody krakowianin zajął ostatnie miejsce, jednak biorąc pod uwagę wiek zawodnika oraz fakt, że był to jego pierwszy start oraz, że korzystał z systemu Super Rally śmiało można twierdzić, że osiągnął sukces dojeżdżając na metę rajdu.
Pod nieobecność lidera klasyfikacji generalnej - Kuby Stupnickiego pozostali zawodnicy upatrywali swojej być może jedynej szansy na wgranie rajdu w tym roku, gdyż do tej pory pierwsze miejsca zarezerwowane były dla Kuby. Tej okazji nie zaprzepaścił Wojtek Firlit kierowca białej Subaru Imprezy WRC 2008 w barwach Zakładu Ślusarstwa Produkcyjnego Auto Sprzęt. Na stosunkowo krótkich - jak na standardy MLR - odcinkach specjalnych, popularny Dzidziol” osiągnął czas 12:11,3 min wygrywając 7 z 12 prób . Największym pechowcem był zwycięzca pierwszego oesu Adrian Dżuła - kierowca Team Losi XXX-s z karoseria Mitsubishi Lancera Evo X zmuszony został do korzystania z Super Rally - przyczyną tego był poważny kłopot z serwem skrętu, z kolei Wojtek Bartula, na trzecim odcinku specjalnym na wyjściu z nawrotu przy ogromnej prędkości uderzył w słup. Skutkowało to uszkodzeniem przedniego lewego zawieszenia. Zawodnik z trudem ukończył próbę ze strata około minuty. Na szczęście dla zawodnika awaria okazała się na tyle nie groźna, że udało się usunąć ją na dojazdówce do kolejnego odcinka, a potem Bartula był nawet w stanie wygrać dwa oesy. Przez cały rajd toczyła się pasjonująca walka pomiędzy Jakubem Bielą, a Mateuszem Szostkiem ostatecznie Bieli zabrakło jedynie 1,4 sek żeby pokonać Szostka. Równie zaciętą walkę w środku stawki toczyła większość zawodników, a różnice na mecie były niewielkie, co jak później się okazało miało olbrzymi wpływ na losy klasyfikacji generalnej. Jako drugi linię mety przekroczył Rafał Grossmann-Szczepaniec, a trzeci Wojtek Kucek. Kiedy wszystko wydawało się jasne doszło do niecodziennej sytuacji posypały się kary za niedozwolony wyjazd rajdówek z parku ferme. Klasyfikacja generalna przewróciła się do góry nogami, bo aż sześciu zawodników otrzymało karę. Dodatkową minutę otrzymało pięciu kierowców, a najbardziej bolesną karę otrzymał Rafał Grossman-Szczepaniec aż dwie minuty, w efekcie czego spadł z doskonałej drugiej pozycji na 6. Wojtek Kucek awansował na drugą lokatę. Ze stratą ponad minuty do Kucka na trzeci stopień podium wskoczył Mateusz Szostek .Całe podium dysponowało tym samym podwoziem Tamiya DF-03RA.
W klasyfikacji zespołowej pierwsze miejsce zajęli kierowcy Rc Matsu Rally Team - Jakub Biela oraz Mateusz Szostek. Agtom Rally Team reprezentowany przez Adriana Dżułę i Wojciecha Kucka uplasował się na drugiej pozycji. Najniższy stopień podium przypadł zespołowi Work Rc Rally Team, który pod nieobecność Kuby Stupnickiego reprezentowali Rafał Grossmann-Szczepaniec z Wojtkiem Ozimkiem. Wojtek Bartula oraz Mikołaj Bałys z 2RBO Rally Team wjechali na metę jako czwarci. Ostatnie piąte miejsce wywalczył German RC Rally Team reprezentowany wyjątkowo tylko przez Pawła Michalskiego.
Teraz przez rajdowcami 48 dniowa przerwa. Następny Rajd Małopolski odbędzie się w dniach 30-31 lipca. Będzie to pierwszy rajd rozgrywany przez dwa dni, co na pewno będzie bardzo ciekawym rozwiązaniem, zarówno dla zawodników jak i kibiców.
Sponsorem nagród jest firma German RC - germanrc.com.pl
Lokalizację rajdu zawdzięczamy Rezydencji Pod Zegarem - podzegarem.com.pl
Tekst: Wojtek Bartula/rajdymalopolska.pl
Zdjęcia: Łukasz Jeska
Wyniki 2 Rajdu Trzebini:
1.Wojtek Firlit Subaru Impreza 2008 WRC 12:11,3
2.Wojciech Kucek Subaru Impreza 2008 WRC +24,8
3.Mateusz Szostek Honda Civic Type R WRC +1:18,0
4.Jakub Biela Mitsubishi Lancer evo VI WRC +1:19,4
5.Wojtek Ozimek Mitsubishi Lancer evo IV WRC +1:43,7
6.Rafał Grossmann-Szczepaniec Ford Focus S2000 +2:12,9
7.Wojtek Bartula Subaru Impreza 2007 WRC +2:18,6
8.Ryszard Karoń Subaru Impreza 2008 WRC +2:21,4
9.Andrzej Papiernik Subaru Impreza 2001 WRC +2:32,5
10.Mikołaj Bałys Subaru Impreza 2007 WRC +2:39,4
11.Daniel Sobala Subaru Impreza 2007 S2000 +2:41,0
12.Adrian Dżuła Mitsubishi Lancer evo X WRC +3:11,0
13.Paweł Michalski Subaru Impreza 2001 WRC +6:15,2
14.Jakub Karoń Subaru Impreza 1998 N +11:44,0
Klasyfikacja zespołowa:
1.RC Matsu Rally Team
2.Agtom Rally Team
3.Work RC Rally Team
4.2RBO Rally Team
5.German RC Rally Team
Autor: Łukasz Jeska