profil na LinkedIn

LinkedIn znacznie różni się od serwisów typu Facebook czy Instagram, pomimo tego, że jest to w gruncie rzeczy serwis społecznościowy. Stanowi on jednak miejsce w którym spotykają się ludzie szukający kontaktów biznesowych i cały serwis nastawiony jest na profesjonalną stronę życia, łącznie z rozwojem osobistym, zdobywaniem wiedzy i znalezieniem wymarzonej pracy zgodnej z własnymi zainteresowaniami. Jak trafić do takiej grupy docelowej? Oto kilka aspektów na które warto zwrócić uwagę mając na uwadze prowadzenie Linkedin.

Zadbaj o wygląd profilu firmowego

Mowa tutaj nie tylko o tym, aby uzupełnić profil firmowy o najbardziej potrzebne informacje, tj. numer telefonu, adres, stronę internetową. Ważne jest również to, aby zadbać o aspekt graficzny, który na początkowym etapie zainteresowania firmą może przynieść dużo korzyści i przyciągnąć nowych klientów. Ustawienie odpowiednio dobranego zdjęcia w tle, zdjęcia lub grafiki profilowej oraz zadbanie o to, aby szata graficzna w zamieszczanych postach trzymała się pewnego standardu. Pozwoli to stworzyć wrażenie spójności i wysokiej jakości oraz budować łatwy do zapamiętania wizerunek firmowy.

Regularność w zamieszczaniu artykułów

Jeśli zależy nam na tym, aby społeczność była stale zainteresowana tym co dzieje się w firmie należy postawić na regularność dostarczanych treści. Mogą to być ciekawostki z branży, link do wpisu na blogu firmowym, nowe oferty pracy, wyróżnienia i nagrody otrzymane przez firmę i inne tego typu informacje, które pozwolą budować wrażenie firmy, która dba o to, aby być na bieżąco z tym co dzieje się w firmie i jej obrębie oraz dzieli się tymi informacjami z obserwującymi profil.

Płatna reklama na LinkedIn

Jeśli profil firmowy ma zdobyć kolejnych obserwujących, a firma nowych klientów to warto postawić na płatną reklamę proponowaną przez serwis LinkedIn. Szczególnie w przypadku jeśli ma się wrażenie, że ciekawe teksty publikowane na profilu firmowym nie trafiają do szerokiego grona odbiorców. Wśród płatnej reklamy można wyróżnić trzy główne typy dotarcia do odbiorców: reklamę tekstową, reklamę w formie postów sponsorowanych wyświetlanych dla użytkownika w jego feed oraz reklama w wiadomościach InMail.

Sprawdzaj regularnie statystyki

Należy regularnie sprawdzać to w jaki sposób dane treści wywołują zainteresowanie. Na LinkedIn są dostępne odpowiednie analizy i statystyki oraz można sprawdzić to jak dużo komentarzy i udostępnień zyskały dane posty. Pozwoli to ukierunkować przyszłe teksty w taki sposób, aby trafiały właśnie w zainteresowania odbiorców, a ograniczyć te artykuły, które nie wywołują takiego zainteresowania.