Jak projektować opakowania artykułów?

Wpływ na marketing ma wiele czynników. Projektowanie opakowań jest jednym z nich. To element strategii, potrzebny w budowaniu świadomości marki tak samo, jak reklama, czy odpowiednie przedstawienie oferty. Ludzie w dużym stopniu są wzrokowcami, dlatego przyciągnięcie ich spojrzenia do produktu ma ogromne znaczenie dla sprzedaży. Ten sam towar w estetycznym, przyjemnym dla oka opakowaniu sprzedamy szybciej, niż w brzydkim, nijakim pudełku.
Dla kogo liczy się projektowanie opakowań?
Projektowanie opakowań powinno zainteresować przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać własne towary. Trzeba pamiętać, że większość produktów można znaleźć w różnych miejscach. Dlatego ważne jest, aby wyróżnić się w tłumie już na etapie pokazania oferty Klientowi. Wówczas liczy się opis produktów, czy hasło zachęcające do ich zakupu. Ale na samym początku zauważa się grafikę. Dopiero widząc zachęcające opakowanie ludzie czytają opis produktu. Z tego powodu projekt pudełka na buty, czy kubka jogurtu musi być dopracowany.
A jak wygląda projektowanie opakowań**** w branży e-commerce?
Internet jest dziś bardzo ważnym miejscem. Można w nim znaleźć wiele informacji na każdy temat, skontaktować się ze znajomymi, a także zrobić zakupy. Dla tej ostatniej czynności projektowanie opakowań ma znaczenie. Duża część sklepów działa obecnie w sieci. E-commerce, czyli marketing internetowy, stanowi ogromną część ich zysków. Nie ma tam jednak bezpośredniego kontaktu klienta ze sprzedawcą. Zakupione towary wysyła się pocztą lub kurierem. Aby to było możliwe trzeba zapakować zamówienie. Sposobów na to jest wiele i są one zależne od typu towaru. Inaczej transportuje się delikatne przedmioty ze szkła, czy porcelany, inaczej książki, czy ubrania. Paczki te łączy jedno - dobrze zaprojektowane mogą wiele zdziałać dla reputacji marki.
Projektowanie opakowań a marketing
Budowanie marki nie jest łatwe. Szczególnie w branżach z ogromną konkurencją. Zwrócenie uwagi potencjalnego klienta odpowiednią grafiką jest w tej sytuacji bardzo przydatne. Dzięki temu zwiększamy szansę na to, że zapozna się z naszą ofertą. Grafikę najczęściej wykorzystuje się na banerach i ulotkach. Ale projektowanie opakowań także zwiększa widoczność oferty. Robiąc to dobrze można pokazać markę wielu osobom w prosty sposób. Co można osiągnąć?
Ładne opakowanie przyciąga uwagę nie tylko kupującego, ale też jego otoczenia. Idąc z naszym produktem pokazuje go mijanym na ulicy ludziom. Jeśli wizualnie towar wyda im się atrakcyjny, będą chcieli bliżej poznać ofertę producenta. Dotyczy to zarówno opakowań samych towarów, jak i pudeł, w których są one wysyłane do Klientów.
Skuteczne projektowanie opakowań powinno uwzględniać kilka podstawowych kwestii:
- kolorystyka - nie może być zbyt krzykliwa, ale też nie za bardzo spokojna
- rozmieszczenie obrazów i informacji - obraz ma zwracać uwagę, ale nie może przytłoczyć najważniejszej treści
- logo - powinno stanowić integralną część całości, jednocześnie wyróżniając się
To wszystko sprawi, że opakowanie będzie estetyczne, a przy okazji łatwo będzie zauważyć to, co istotne. Bardzo ważne jest, aby w projekcie znalazło się logo. Marka powinna być z nim kojarzona. W ten sposób każdy, kto zobaczy pudełko szybko utożsami towar z marką producenta.
Promocja w sieci i na ulotkach
Projektowanie opakowań tak, żeby logo było widoczne jest ważne dla promocji. Zarówno zdjęcia do ulotek papierowych, jak i promowania on-line wykonuje się tak, aby pokazać logo producenta. To zwiększa świadomość marki, a w konsekwencji także sprzedaż, jeśli grafika kojarzona jest pozytywnie.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski