Akcje promocyjne najważniejsze informacje

Konkursy promocyjne, to nic innego jak część strategii marketingowej i przemyślana akcja promocyjna. Dzięki dobrze przeprowadzonym akcjom promocyjnym zadowolone są obie strony: produkt lub marka staje się bardziej rozpoznawalny, a klient otrzymuje dodatkowy produkt lub okazję do zakupów w niższych cenach. Czym są i jak planować akcje promocyjne?
Znaczenie akcji promocyjnych
Akcja promocyjna to zaplanowane działanie marketingowe, które ma na celu wypromować produkt, zwiększyć rozpoznawalność marki lub pozyskać nowych klientów. Ma to kluczowe znaczenie dla sprzedaży i dalszego rozwoju firmy. Zwłaszcza że w dzisiejszych czasach przebicie się bez dobrej kampanii marketingowej jest praktycznie niemożliwy. Oczywiście marketing szeptany (również ten w social mediach) wciąż jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję. Jednak najpierw klienci muszą w ogóle wiedzieć o istnieniu firmy, produktu, czy też usługi.
Rodzaje akcji promocyjnych
Akcje promocyjne mogą przybierać różne formy, a najczęstsze z nich to:
• wyprzedaże i obniżki cen najpopularniejsze, najczęstsze i jeśli są dobrze przeprowadzone, to przynoszą natychmiastowe rezultaty. Niestety nie wiążą klienta z marką na stałe, a zbyt często powtarzane przyzwyczajają odbiorców do niższych cen;
• sprzedaż premiowa równie chętnie wykorzystywana promocja, która pomaga zwiększyć średnią wartość koszyka zamówienia. Przykładem tego typu promocji jest oferta 2 w cenie 1”, drugi produkt 30% taniej” itp. Ważne, aby zasady były jasno określone i zrozumiałe dla klientów;
• loterie promocyjne czyli wszelkiego rodzaju loterie z nagrodami, w których losem jest np. opakowanie zakupionego produktu lub paragon za zakupy. Głównym zadaniem loterii jest zachęcenie klientów do zakupów w sklepie naszej firmy lub kupna konkretnego produktu;
• konkursy szczególnie popularne na portalach społecznościowych. Wymagania o udostępnieniu, czy polubieniu postu konkursowego skutecznie zwiększają liczbę jego wyświetleń. Niestety rzadko wpływa to realnie na wartość sprzedaży;
• rozdawanie produktów lub próbek dodawanie próbki nowego produktu do zakupów pomaga go wypromować i daje klientom okazję do jego wypróbowania, co jest świetną i stosunkowo tanią formy reklamy. Czasem opłaca się również rozdawać pełnowartościowe produkty, aby marka dobrze się kojarzyła, a klienci mieli możliwość poznania naszego produktu.
Planowanie akcji promocyjnej
Wprowadzenie jakiegokolwiek działania marketingowego powinno być poprzedzone dokładnym zaplanowaniem akcji promocyjnej. Należy szczególnie zwrócić uwagę na:
• cel, jaki chce się osiągnąć;
• charakter firmy inaczej reklamuje się artykuły do sprzątania, a inaczej luksusowe meble najwyższej klasy;
• zaplanowana grupa odbiorców należy określić m.in. płeć i wiek, aby lepiej dopasować reklamę do grupy odbiorców;
• zasięg inaczej reklama powinna wyglądać w przypadku lokalnego usługodawcy od reklamy sieci znanych sklepów.
Dzięki temu można lepiej dopasować akcje promocyjną i dotrzeć do potencjalnych klientów.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski