Chrzanolandia - czyli własna marka powiatu chrzanowskiego

2 min czytania

Lokalna Grupa Działania Partnerstwo na Jurze rozpoczęła proces rejestracji marki produktu turystycznego powiatu chrzanowskiego. - Wiemy, że w każdej gminie są organizowane świetne imprezy, ale gminy zapraszają jako gminy, a lokalna grupa działania ma no to inny pomysł - tłumaczy Jerzy Kasprzyk, prezes LGD.

Wiadomo już, że tym produktem będzie Chrzanolandia. - Kilka lat temu odbywały w naszym powiecie warsztaty ożywienia gospodarczego. Uczestniczyli w nich lokalni przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe, a także przedstawiciele gmin. Pracowano nad trzema produktami, które byłyby wyróżnikiem powiatu chrzanowskiego - wyjaśnia Kasprzyk. - Wygrał wówczas produkt zwany Chrzanolandią - dodaje prezes.

LGD postanowiło wykorzystać tę nazwę do stworzenia produktu, który byłby kompleksowym produktem turystycznym powiatu chrzanowskiego. Wszystkie gminy miałaby w tym swój udział i udałoby się stworzyć swoistą markę, która byłaby znana nie tylko w powiecie, ale różnić poza nim. Przychylny pomysłowi jest nie tylko starosta powiatu chrzanowskiego, Adam Potocki, ale również włodarze wszystkich gmin którzy wyrazili chęć udziału w projekcie.

Już w tym roku najciekawsze imprezy w powiecie będą odbywały się pod szyldem Chrzanolandii. Pierwsza z nich już niebawem - w maju. Będzie to coroczna Majówka u bernardynów w Alwerni, później mieszkańców czeka Turniej Rycerski i Zlot Wiedź i Czarownic w Babicach. Trzebinia w ramach Chrzanolandii zaprosi mieszkańców na Operetkę do Młoszowej oraz Rajd Rowerowy Kraków-Trzebinia, Libiąż zaś zaprosi na biesiadę patriotyczną. W planach jest również organizacja jeszcze jednej imprezy plenerowej, ze względu na górniczy charakter miejscowości ma to być plenerowa biesiada patriotyczno-górnicza dla rodzin. Na finał zaplanowano kiermasz świąteczny na Rynku w Chrzanowie. Docelowo w stolicy powiatu mają odbyć się dwa takie kiermasze (Wielkanoc i Boże Narodzenie). - Chcemy sięgnąć po potężny potencjał naszych Kół Gospodyń Wiejskich - mówi prezes Kasprzyk.

Przykładem imprezy, która doskonale wpisuje się w klimat, planowanych przez LGD działań, była ubiegłoroczna promocja Ziemniaków po Cabańsku (nota bene produktu zarejestrowanego jako lokalny przysmak). Ziemniaczysko pod Lipowcem przyciągnęło mnóstwo mieszkańców powiatu chrzanowskiego i okolic. - Mamy nadzieję, ze w proces budowania tej marki włączą się i przedsiębiorcy, jako że takie kiermasz daje możliwość postawienia swojego stanowiska i promowania swoich wyrobów - mówi Jerzy Kasprzyk.

Na koniec warto tylko dodać, że 16 grudnia 2011 roku marka Chrzanolandia została zgłoszona do Urzędu Patentowego i od tego momentu nikt, poza powiatem chrzanowskim, nie może jej używać.

Jerzy Kasprzyk, prezes LGD Partnerstwo na Jurze

Autor: Strona główna