VoIP – dlaczego warto z niego korzystać?

Dzięki prężnemu rozwojowi technologicznemu możemy obecnie korzystać z wielu nowoczesnych technologii, które w znacznym stopniu ułatwią działanie naszego biznesu. Przykładem jednego z takich ułatwień jest wirtualny numer. Aby dowiedzieć się na czym to polega, przeczytaj nasz artykuł.

Co to jest VoIP i do czego służy?

VoIP jako skrót to inaczej pełna nazwa technologii nazywanej w języku angielskim Voice over Internet Protocol. Jest to nowoczesna technika umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą Internetu lub też oddzielnych sieci wykorzystujących protokół IP. Innymi słowy technologia VoIP jest nazywana „telefonią internetową”. Voip, jako technologia działa w taki sposób, że dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP. Taki sposób przesytu danych pozwala wykluczyć niepotrzebne „połączenie ciągłe” i wymianę informacji, gdy rozmówcy nie wypowiadają ani słowa.

VoIP – jakie ma zalety?

Technologia VoIP posiada wiele zalet, jeśli porównać ją z tradycyjnym sposobem „dzwonienia”. VoIP ma następujące zalety:

  • Jest niezależna od wszelkich operatorów i monopolistów państwowych, można wybierać wśród korzystnych ofert

  • Rozmowy wewnętrzne są całkowicie darmowe

  • Niskie koszty połączenia z telefonią tradycyjną

  • Niski koszt połączeń międzynarodowych

  • Nie istnieje problem roamingu, chyba, że w małym stopniu

  • Infrastruktura potrzebna dla VoIP jest znaczne tańsza od tej, która musi obsłużyć tradycyjne telefony

  • System VoIP jest przystosowany i z integrowany z innymi technologiami, które przesyłają dane lub obrazy

Czy technologia VoIP ma wady?

Niestety mimo bardzo dużej innowacyjności i dużego zaawansowania technicznego technologia Voice over Internet Protocol ma kilka wad. Wśród wad i pewnych niedogodności podczas użytkowania VoIP możemy wyróżnić:

  • większą zawodność usług,

  • do użytkowania VoIP niezbędne jest posiadanie dedykowanego sprzętu lub oprogramowania i łącza internetowego. Oznacza to, że nasz sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem oraz Internet muszą być na tyle sprawne i szybie, aby móc właściwie obsłużyć technologię VoIP

  • W momencie, gdy chcemy rozpocząć pracę z technologią VoIP musimy ponieść dość wysokie koszty zakupu odpowiedniego sprzętu oraz dostosowanego do obsługi technologii VoIP oprogramowania

  • Brak możliwości lokalizowania numeru internetowego – na przykład w momencie potrzeby uzyskania połączenia z numerem alarmowym

Kiedy można korzystać w pełni z technologii VoIP i czerpać z tego duże korzyści?

Z technologii VoIP można w pełni korzystać i czerpać z niej duże korzyści w następujących sytuacjach:

  • Wykonywania internetowych połączeń z innymi użytkownikami technologii VoIP

  • Wykorzystywania technologii VoIP do połączeń z osobami będącymi użytkownikami telefonii tradycyjnej i nie matu znaczenia fakt czy jest to telefonia stacjonarna czy też telefonia komórkowa

Powyższe efekty korzystania z technologii VoIP można osiągnąć poprzez korzystanie z:

  • Tak zwanych kart typu prepaid w dostępie uruchamianym czy też „wdzwanianym”” z użyciem telefonu stacjonarnego

  • telefonu IP lub bramki VoIP skonfigurowanych do użycia dla jednego lub wielu operatorów VoIP

  • komputera podłączonego do Internetu do Internetu z odpowiednim oprogramowaniem komunikacyjnym.

  • Połączeń zagranicznych o wiele tańszych niż w telefonii stacjonarnej lub telefonii komórkowej

Technologia VoIP najczęściej jest wykorzystywana w takich biznesach jak centra obsługi klienta czy w branży call center. Technologia VoIP pozwala na znaczne usprawnienie pracy w wyżej wymienionych miejscach dzięki temu, że VoIP ma jeszcze kilka innych ciekawych funkcji jak np. wiadomości głosowe.

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.