W internecie wręcz roi się od sklepów internetowych oferujących wszystko co dusza zapragnie. Właściciele małych biznesów wychodzą z założenia, że rozszerzając działalność o sprzedaż internetową uda im się osiągnąć sukces w dużo krótszym czasie, niż jakby mieli przez całe życie sprzedawać swoje produkty w lokalnym sklepiku. Wydaje Ci się, że i Ty mógłbyś podbić serca internautów? Nie przekonasz się, dopóki nie sprawdzisz.
Najpopularniejsza platforma sklepowa
Przenosząc sprzedaż w sferę internetu rozpocznij od wyboru platformy sklepowej. PrestaShop to jeden z najczęściej wybieranych skryptów do prowadzenia sklepu internetowego, nie bez powodu. Ludzie cenią sobie prostotę i intuicyjność, jakie za sobą niesie, dzięki którym z obsługą programu poradzi sobie nawet początkujący przedsiębiorca. PrestaShop powstał z myślą o tych, którzy nie śledzą technicznych i specjalistycznych rozwiązań, ale chcą zawojować branżę e-commerce.
Dodatkową zaletą jest nieustanne wsparcie ekspertów, z którego można bez ograniczeń korzystać. Nowicjusze mogą mieć początkowo niemałe problemy z odnalezieniem się na platformie PrestaShop, jednak z pewnością znajdzie się ktoś, kto wyciągnie w ich stronę pomocną dłoń.
Nie można zapomnieć o wielojęzyczności i szerokich możliwościach walutowych. Sklep internetowy to miejsce, w którym powinni móc robić zakupy zarówno mieszkańcy danego kraju, jak i ludzie spoza jego granic. Naszym zadaniem jest dostosować stronę do tego, aby mogli na niej robić zakupy także ludzie posługujący się innymi językami. PrestaShop posiada wbudowany system wielojęzyczności, dzięki któremu możemy dostosować sklep do odbiorców z całego świata.
Personalizacja i mobilność
Oprogramowanie PrestaShop oferuje swoim użytkownikom możliwość dostosowania wyglądu strony wedle własnego uznania. Otrzymują oni dostęp do ponad 2000 różnych szablonów, z których każdy jeden ma swój charakterystyczny wzór i kolorystykę. Warto również dodać, że właściciel sklepu może również dokupić dodatkowe moduły do platformy (np. na stronie x13.pl), dzięki którym jego strona będzie wyróżniać się na tle całej reszty. Małym minusem oprogramowania PrestaShop jest fakt, że nie posiada ono automatycznej aktualizacji, co może być sporym utrudnieniem dla właścicieli sklepów. Nie jest to jednak zbyt dużym problemem, szczególnie dla osób, które w obsłudze platformy posiądą już wprawę.