Biznes - prowadzenie blogów

Branża e-commerce jest bardzo wymagająca pod względem kreatywnych treści, zwłaszcza biorąc pod uwagę blogi. Zamieszczane na nich artykuły muszą być po pierwsze unikalne, a po drugie wzbudzać ciekawość w czytelniku. Ponadto ważne jest wyprzedzanie konkurencji w zakresie tworzonych treści, wówczas zwiększa się widoczność strony, co zawsze jest pożądane. Zdarza się, że pomysły ulegają wyczerpaniu, zawsze jednak można sobie z tym poradzić.
Czy śledzenie konkurencji jest w porządku?
Śledzenie konkurencji, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu jest jak najbardziej dobrym zagraniem. Oczywiście nie może być mowy o żadnym kopiowaniu treści, jedynie inspirowanie się jest prawnie dopuszczalne. Z pewnością najlepszym ruchem jest obserwowanie konkurentów o silnej pozycji na rynku, ponieważ mogą dać impuls do nowych działań. Warunkiem jest dbanie o poruszanie treści, które odpowiadają konkretnej branży, to co sprawdza się w kosmetologii, nie znajdzie odzwierciedlenia w budownictwie. Wiele inspiracji można zaczerpnąć na przykład z portali internetowych, sprawdzi się między innymi contes.pl, z którego można wyciągnąć wiele praktycznych wskazówek. Prowadząc bloga firmowego, powinno się tworzyć treści powiązane z bieżącymi wydarzeniami. Przykładów jest całe mnóstwo: organizacja wewnętrznej konferencji, szkolenia, wyjazd na targi, zatrudnienie nowych pracowników i związana z tym rozbudowa zespołu. To wszystko jest w pełni tożsame z bieżącą działalnością firmy, jest przede wszystkim autentyczne i pokazuje, że wewnątrz panuje zdrowa atmosfera. Generalnie przy prowadzeniu bloga należy zachowywać równowagę i przestrzegać zasady tak zwanego złotego środka. Jest czas zarówno na poważne publikacje, w pełni merytoryczne, z konkretną wiedzą na dany temat. Jak i mniej formalne treści, które zdecydowanie lepiej służą rozładowaniu napiętej atmosfery, ogólnemu rozluźnieniu.
Kontrolowanie swoich działań i sprawdzanie ich skuteczności
Prowadząc blog firmowy należy dokonywać bieżących analiz, co do popularności publikowanych treści. Warto dogłębniej poruszać tematy, które ewidentnie są najlepszym początkiem do dyskusji między czytelnikami i zdobywają dzięki temu większą popularność. Warto pamiętać, że każdy temat zawsze można jeszcze dokładniej poznać, być może w niektórych kwestiach coś się po prostu zmieniło. Osoby zajmujące się tworzeniem artykułów blogowych często posługują się określeniem recyklingu treści, to chyba najlepiej opisuje sposób działania niektórych profesjonalnych blogów. Ciekawym i inspirującym miejscem w sieci jest na przykład strona contes.pl, na której znajduje się wiele rzeczowych informacji. Można się nimi posiłkować przy tworzeniu treści i odsyłać swoich czytelników do tego właśnie źródła wiedzy. Mile widziane przez odbiorców zazwyczaj są różnego rodzaju rankingi produktów, usług, ich porównywanie na tle konkurencyjnych firm. Każdy odbiorca szuka wprawdzie czegoś innego, ale sprostanie oczekiwaniom i wymaganiom nie musi być ekstremalnie trudne. Zainteresowaniem cieszą się także ankiety oraz ich późniejsze wyniki to równie ciekawa forma kontaktu z czytelnikami.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski