Najważniejsze korzyści z SEO dla Twojego biznesu

Coraz więcej głosów mówi Ci, że bez SEO Twój biznes w sieci praktycznie nie ma szans zaistnieć? Chcesz wykorzystać potencjał swojej strony internetowej, która może pomóc Ci generować większą sprzedaż? Przekonaj się, jakie korzyści płyną z pozycjonowania strony i rozpocznij działania, które pomogą Ci osiągnąć sukces.

Większa widoczność strony

Widoczność strony to wartość, która określa, na jaką liczbą fraz kluczowych nasza domena wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces długotrwały, a jego początki czasami bywają frustrujące, ponieważ widoczność strony w wyszukiwarkach będzie rosła przede wszystkim na pozycjach odległych, np. TOP50. Nie należy się jednak zniechęcać, ponieważ widoczność strony na wyższych pozycjach wzrośnie wskutek konsekwentnego prowadzenia działań SEO. Widoczność serwisu na dużą liczbą fraz jest pierwszym krokiem do generowania wymiernych korzyści z pozycjonowania swojego biznesu w sieci.

Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania

Dobra widoczność strony w Google zacznie przekładać się na osiąganie przez poszczególne podstrony coraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na zapytania zawierające dane słowa kluczowe. Pamiętaj o tym, że największą szansę na odwiedziny mają dobrze spozycjonowane strony, znalezienie się poza pierwszą dziesiątką minimalizuje szanse na to, że internauta kliknie w link prowadzący do serwisu. Celem prowadzenia działań SEO powinny być wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania – TOP1, TOP3, TOP5, TOP10.

Większy ruch na stronie

Duża widoczność strony i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania powinny przełożyć się na większą liczbę odwiedzin. Ruch na stronie może być jednym z celów prowadzenia działań SEO dla sklepu internetowego i jest koniecznym warunkiem do postawienia przez użytkowników finalnego kroku, czyli dokonania zakupu.

Dlatego warto zadbać o to, żeby ruch pochodził nie tylko z organicznych wyników wyszukiwania, ale również z m.in.:

  • link-buildingu, czyli linków umieszczanych publikacjach zewnętrznych, np. artykułach sponsorowanych;
  • kanałów w mediach społecznościowych;
  • marketplace’ów;
  • katalogów firm.

Większy współczynnik konwersji

Wszystkie wymienione wyżej korzyści z prowadzenia SEO mogą prowadzić do zwiększenia współczynnika konwersji, czyli procenta osób wykonujących w sklepie internetowym daną czynność w stosunku do wszystkich odwiedzających stronę w danym czasie. Jako konwersję możemy rozumieć nie tylko sprzedaż, ale również m.in. zapisanie się newslettera.

Optymalizacja współczynnika konwersji nie polega jednak wyłącznie na pozycjonowaniu strony, bowiem nawet duży ruch nie jest jeszcze gwarancją konwersji. Istotne jest również to, co użytkownicy serwisu na nim znajdą, a więc m.in. od:

  • zawartości spełniającej ich oczekiwania;
  • przejrzystego i funkcjonalnego interfejsu;
  • intuicyjnej ścieżki zakupowej;
  • braku błędów na stronie.

Spełnienie kolejno wszystkich tych warunków pozwoli Ci realnie myśleć o zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym, a przecież właśnie to jest zasadniczym celem prowadzenia tego typu biznesu.