Search Engine Optimization (SEO) jest ważną częścią marketingu cyfrowego i może pomóc m.in. w zwiększeniu ruchu na stronie i liczby leadów (osób zainteresowanych firmową ofertą). Jest to proces poprawy widoczności strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Istnieje kilka technik, które można wykorzystać do poprawy SEO, a ten artykuł dostarczy wskazówek i sposobów, jak to zrobić.
Audyt SEO – co to jest?
Audyt SEO to narzędzie, które służy do analizy strony WWW lub e-sklepu pod kątem czynników, jakie weryfikuje robot Google, w procesie ustalania, jak wysoko powinna się dana witryna znajdować w wynikach wyszukiwania.
Audyt SEO pozwala wykryć błędy i nieprawidłowości, które znajdują się na stronie. Wyniki pozwalają w następnej kolejności podjąć odpowiednie działania i wprowadzić niezbędne zmiany. Działania SEO dzielą się na:
- on-site – działania na stronie (optymalizacja treści i aspektów technicznych witryny),
- off-site – poza optymalizowaną stroną (link building, czyli budowanie wartościowego profilu linkowego).
Zanim rozpoczniesz działania pod kątem SEO, określ cel. Może nim być np. wzrost widoczności konkretnych produktów. Dzięki temu będziesz w stanie rozpoznać problemy, które wpływają na gorszą widoczność oferty. Odnajdziesz również ich rozwiązania i będziesz działać w kierunku optymalizacji SEO.
SEO – jak zacząć je poprawiać?
Jednym z najważniejszych kroków w pozycjonowaniu stron internetowych jest badanie słów kluczowych. Polega to na analizowaniu fraz, które są istotne dla grupy docelowej i optymalizacji treści pod kątem tych słów kluczowych. Powinny być one używane w tytułach, nagłówkach, opisach meta i w całej treści. Używanie ich strategicznie może pomóc w poprawieniu pozycji w wynikach wyszukiwania w Google.
Tworzenie wysokiej jakości treści, które są istotne dla docelowych odbiorców, jest niezbędne do poprawy rankingów SEO. Treść powinna być zoptymalizowana dla wyszukiwarek. Musi być zrozumiała, atrakcyjna, unikatowa i wyczerpująca oraz odpowiadająca na pytania odbiorców. Warto zadbać też o używanie obrazów, filmów, grafik i itp, aby zaangażować czytelników. Treść powinna być również regularnie aktualizowana o świeże wiadomości, aby utrzymać zaangażowanie odbiorców.
Optymalizacja techniczna witryny obejmuje również takie działania, jak:
- tworzenie prostych adresów URL,
- przygotowanie mapy strony,
- zastosowanie poprawnych meta danych,
- poprawne linkowanie wewnętrzne,
- zapewnienie bezpieczeństwa (certyfikat SSL),
- zadbanie o szybkie ładowanie strony,
- zadbanie o responsywny design witryny.
Link building jest kolejną ważną techniką poprawy pozycjonowania strony WWW. Polega ona na tworzeniu backlinków z innych wartościowych stron internetowych, które odsyłają do optymalizowanej strony internetowej. Pomaga to wyszukiwarkom rozpoznać witrynę jako wiarygodne źródło informacji, co może pomóc w poprawieniu rankingów. Dodatkowo, wykorzystanie mediów społecznościowych do promowania treści może również pomóc w poprawieniu rankingów SEO. Warto wykorzystać też takie miejsca, jak katalogi firm, strony partnerów, fora internetowe czy artykuły sponsorowane.
SEO – jakie jeszcze działania prowadzić?
Poprawa struktury strony pod kątem SEO również jest bardzo ważna. Polega ona na upewnieniu się, że witryna jest zorganizowana w logiczny sposób, tak aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć to, czego szukają. Ich doświadczenia są kluczowe! Dlatego tak duże znaczenie ma ostatnimi czasy UX (User Experience) Design.
Ważne jest również, aby upewnić się, że wszystkie strony mają jasną hierarchię i są połączone ze sobą prawidłowo. Korzystne może być zastosowanie nawigacji okruszkowej (breadcrumbs) w witrynie, aby użytkownicy mogli łatwo wrócić do poprzednich podstron. Ważne jest także, aby upewnić się, że adresy URL są proste i łatwe do odczytania.
Ponadto, regularne monitorowanie i analizowanie wydajności witryny także może pomóc w identyfikacji obszarów wymagających poprawy i zapewnić skuteczność SEO.
Stosując się do tych porad i wskazówek, można poprawić pozycjonowanie strony WWW i zwiększyć ruch w witrynie.
Skuteczne SEO – z czyjej pomocy skorzystać?
Aby działania SEO przyniosły zadowalające efekty, powinny być przeprowadzone przez osoby, które mają wiedzę i doświadczenie. Jeśli chcesz, aby Twoimi działaniami SEO zajęli się specjaliści, zgłoś się do WeNet – doradców internetowych. Wykonają oni bezpłatną analizę strony, a następnie:
- przygotują strategię działań SEO,
- zadbają o każdy aspekt działań SEO (optymalizacja treści, optymalizacja techniczna, linkowanie zewnętrzne),
- będą regularnie raportować wyniki i postępy prowadzonych działań.
Umów się na bezpłatną wycenę pozycjonowania strony!