W pierwszej połowie tego roku krakowska fundacja przeprowadziła monitoring dostępu do informacji publicznej w urzędach gmin i miast województwa małopolskiego. W rankingu wzięto pod uwagę 182 urzędy. Libiąż uplasował się na 14 pozycji.

„Przyjazny Urząd – dostęp do informacji publicznej na wniosek w urzędach gmin i miast województwa śląskiego i małopolskiego” - to projekt realizowany przez krakowską Fundację Instytut Myśli Obywatelskiej im. Stańczyka oraz Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy "Bona Fides" z Katowic. Projekt ten za główny cel stawia sobie poprawę standardów udostępniania informacji publicznej na wniosek w urzędach gmin i miast województwa śląskiego i małopolskiego dzięki zwiększeniu liczby rzetelnych odpowiedzi na wnioski o informację publiczną oraz zmniejszenie liczby działań, które są niezgodne z ustawą o dostępie do informacji publicznej.

Libiąski magistrat znalazł się na 14 miejscu pod względem przejrzystości. Na podstawie tego rankingu, dla pracowników urzędów, mieszkańców i przedstawicieli organizacji pozarządowych przygotowane zostaną bezpłatne szkolenia na temat dostępu do informacji publicznej. Od października 2012 do stycznia 2013 urzędnicy wezmą udział w 10 jednodniowych warsztatach. Takie same szkolenia czekają wybranych mieszkańców od stycznia do kwietnia nadchodzącego roku.

Cały projekt zakończy się ponownym badaniem urzędów. Wskaże ono, ile z nich poprawiło standardy udostępniania informacji publicznej na wniosek. Przypomnijmy, że głównym celem projektu jest poprawa standardów w dostępie do informacji publicznej na wniosek w 30 procentach gmin i miast wojewódzkich Małopolski i Śląska.