Jak podaje portal WirtualneMedia.pl z roku na rok maleje sprzedaż regionalnej i lokalnej prasy papierowej. Potwierdzają to oficjalne dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wszystkie najpopularniejsze dzienniki regionalne zanotowały w 2011 roku kilku lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży względem 2010 roku - wynika z raportu WirtualneMedia. Również tygodniki lokalne zakończyły 2011 rok ze słabszymi wynikami.

W powiecie chrzanowskim, "Przełom", jedyny - co za tym idzie - najpopularniejszy tygodnik lokalny, zanotował ponad dziesięcioprocentowy spadek sprzedaży na przestrzeni roku. Raport podaje, że w 2010 roku gazeta sprzedaławała się średnio w liczbie 10 734 egzemplarzy tygodniowo. Już rok później ta liczba zmniejszyła się o ponad 1000. Z liczb wynika, iż z nakładu łącznego 12800, niesprzedanych pozostaje ponad 3100 gazet. Z danych ZKDP wynika również, że mniej znaczne procentowo spadki zanotowały także Gazeta Krakowska i Dziennik Polski, które są wydawane w ramach grupy Polskapresse.

Jakie składowe wpłynęły na taki stan rzeczy można jedynie domniemywać.  Jaka jest przyszłość papierowej prasy? Czy czytelnicy przenoszą się na stałe do Internetu? Wiele gazet zapomina o idei pozostawiana czytelnika lepszym i karmi go sensacyjnymi nagłówkami i wątpliwej rzetelności treścią. Serwowanie czytelnikom częściej rozrywki niż obiektywnej informacji, manipulowanie emocjami i zalew reklamy to tylko niektóre z chwytów, stosowanych przez wydawców. Wszystko po to by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Pytanie tylko jak długo uda się utrzymać zainteresowanie czytelnika bez przekraczania granic dobrego smaku.