Jak podaje portal WirtualneMedia.pl z roku na rok maleje sprzedaż regionalnej i lokalnej prasy papierowej. Potwierdzają to oficjalne dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wszystkie najpopularniejsze dzienniki regionalne zanotowały w 2011 roku kilku lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży względem 2010 roku - wynika z raportu WirtualneMedia. Również tygodniki lokalne zakończyły 2011 rok ze słabszymi wynikami.
W powiecie chrzanowskim, "Przełom", jedyny - co za tym idzie - najpopularniejszy tygodnik lokalny, zanotował ponad dziesięcioprocentowy spadek sprzedaży na przestrzeni roku. Raport podaje, że w 2010 roku gazeta sprzedaławała się średnio w liczbie 10 734 egzemplarzy tygodniowo. Już rok później ta liczba zmniejszyła się o ponad 1000. Z liczb wynika, iż z nakładu łącznego 12800, niesprzedanych pozostaje ponad 3100 gazet. Z danych ZKDP wynika również, że mniej znaczne procentowo spadki zanotowały także Gazeta Krakowska i Dziennik Polski, które są wydawane w ramach grupy Polskapresse.
Jakie składowe wpłynęły na taki stan rzeczy można jedynie domniemywać. Jaka jest przyszłość papierowej prasy? Czy czytelnicy przenoszą się na stałe do Internetu? Wiele gazet zapomina o idei pozostawiana czytelnika lepszym i karmi go sensacyjnymi nagłówkami i wątpliwej rzetelności treścią. Serwowanie czytelnikom częściej rozrywki niż obiektywnej informacji, manipulowanie emocjami i zalew reklamy to tylko niektóre z chwytów, stosowanych przez wydawców. Wszystko po to by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Pytanie tylko jak długo uda się utrzymać zainteresowanie czytelnika bez przekraczania granic dobrego smaku.
Coraz mniej ludzi czyta gazety. Jaka jest przyszłość papierowej prasy?
- Szczegóły
- Tomasz Jeska
- Kategoria: Wiadomości