Idealna sala na wesele. O tym musisz pamiętać

Zaręczyny to szczególny czas w życiu pary młodej, czas pełen radosnego oczekiwania, ale też i stres związany z organizacją wesela i ślubu. Jedną z ważniejszych kwestii jest wybór odpowiedniej sali weselnej, która zagwarantuje gościom wygodę i miejsce do zabawy. O czym należy pamiętać, wybierając miejsce wesela? Przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się jak sprawić żeby organizacja wesela i ślubu oraz wybór sali były proste z https://www.weselezklasa.pl/

Wielkość sali

Organizacja wesela i ślubu nieodłącznie wiąże się z zaproszeniem gości, a sale należy dobrać do ich liczby. Zbyt duża sala weselna sprawi, że goście się rozejdą i nie będą się wspólnie bawić, a zbyt mała, że nie będzie miejsca na swobodne tańce, wygodne siedzenie, czy odchodzenie od stołu. Wybierając salę na https://www.weselezklasa.pl/sale-weselne,1/, warto wziąć pod uwagę dodatkowe atrakcje, które się planuje. Bar, foto budka, kącik z animacjami dla dzieci – to wszystko wymaga dodatkowej przestrzeni. Tak samo, jeśli chcemy, aby goście siedzieli przy eleganckich, okrągłych stołach, sala powinna być większa niż przy usadzeniu gości przy prostokątnych, połączonych stołach. Nie wolno również zapomnieć o miejscu dla Dj’a lub zespołu oraz wielkości parkietu do tańca.

Styl i wystrój sali

Wybierając idealną salę, należy dobrze dobrać ją do motywu przewodniego i stylu, który określiliśmy podczas organizacji wesela i ślubu. Jeśli planujemy eleganckie wesele, to sala również powinna być w tym stylu – proste, ale efektowne wykończenia, brak przesady w dodatkach, czy z tonowane kolory będą idealnym wyborem. Natomiast jeśli chce się urządzić wesele w stylu wiejskim bądź rustykalnym, to sala również powinna taka być. Warto tu również zwrócić uwagę na stoły i krzesła, jakie oferuje dom weselny, który znajdziecie na https://www.weselezklasa.pl/sale-weselne,1/chrzanow/

Menu

Jedzenie to ważna część wesela, dlatego należy dobrze sprawdzić jakie menu proponuje dana restauracja i czy odpowiada ono naszym oczekiwaniom. Warto dokładnie sprawdzić co jest w cenie, a co trzeba dodatkowo zakupić np. ciasta, desery, napoje, czy alkohol. O co jeszcze można zapytać?• Cena menu dla dzieci, jeśli planujemy je zapraszać.

  • Ilość oferowanych posiłków i ile jest podawanych na ciepło, a ile na zimno.
  • Oferta dla wegetarian i wegan.
  • Możliwość wcześniejszej degustacji.
  • Jakie są opłaty za potrawy dla obsługi z zewnątrz (muzycy, fotograf, operator kamery itp.)
  • Możliwość zabrania pozostałego jedzenia i czy np. opakowania są dodatkowo płatne.

Zakres usług i koszty

Rozmawiając z managerem sali, warto dopytać o wszystkie koszty i szczegółowy zakres usług. Istotnymi kwestiami są:

  • liczba kelnerów;
  • opłata za wniesienie własnego alkoholu;
  • wysokość zaliczki;
  • do której może trwać wesele i ile się płaci, gdy ono się przedłuży;
  • kto odpowiada za wystrój sali: para młoda, czy obsługa sali;
  • kiedy należy dostarczyć tort, napoje, alkohol oraz ciasta.Należy pamiętać o dokładnym przeczytaniu i podpisaniu umowy, która powinna gwarantować, że wszystko będzie zgodnie z wizją pary młodej.

Możliwość realizacji dodatkowych pomysłów

Planując organizację dodatkowych atrakcji, jak np. pokaz fajerwerków, foto budka, czy pokazy warto zapytać, czy jest taka możliwość. Równie ważne jest zaplanowanie wspólnie z obsługą, gdzie dodatkowe atrakcje będą się odbywały. Osobna sala może być dużym atutem, o ile jest ona zlokalizowana blisko sali głównej. Tak samo, jeśli zapraszamy gości z dziećmi i chcemy maluchom zapewnić miejsce do zabawy z animatorem lub pokój do spania to warto zwrócić, aby było to jak najbliżej sali głównej.