„Fundusze Europejskie dla turystyki. Odkryj Małopolskę na nowo” - to hasło pierwszej odsłony, letniej kampanii billboardowej promującej Fundusze Europejskie w Małopolsce.

Turystyka Slider 640x359

Ma ona na celu dotarcie do mieszkańców regionu z informacją dotyczącą oferty turystycznej, stworzonej na bazie projektów dofinansowanych ze środków unijnych oraz zachęcenie ich do letnich wędrówek i odkrywania Małopolski na nowo. Jest to jeden z elementów długofalowej strategii promocyjnej Funduszy Europejskich, realizowanej przez Województwo Małopolskie i zarazem kolejny etap działań promujących rolę, jaką odgrywają środki unijne w walce z COVID-19 w regionie.

O tym, jak ważną rolę w gospodarce naszego regionu odgrywa turystyka, nikogo nie trzeba przekonywać. W 2019 r. Małopolskę odwiedziło blisko 18 mln osób, a szacunkowe wpływy wyniosły ponad 15 mld zł. Na skutek pandemii związanej z COVID-19branża turystyczna ucierpiała najbardziej. Zamknięte lotnisko, hotele, bary, restauracje, muzea oraz inne obiekty. Brak możliwości podróżowania, zwiedzania i poznawania otoczenia. To wszystko spowodowało, że teraz czeka nas turystyczny restart i ogromne wyzwanie – odbudowa sektora turystyki w naszym regionie. Zdaniem ekspertów odtworzenie kapitału branży turystycznej potrwa 2-3 lata.

"Walczymy dziś z bezprecedensowym kryzysem. Turystyka jest jednym z sektorów, który najbardziej odczuł skutki pandemii. Zagrożone są tysiące miejsc pracy. Mamy sygnały bankructw. Dlatego dzięki Funduszom Europejskim podjęliśmy zdecydowane i konkretne działania - wsparcie finansowe branży i pobudzenie lokalnego ruchu turystycznego" - podkreśla Witold Kozłowski Marszałek Małopolski.

Działania ratujące małopolską turystykę przyniosą oczekiwany efekt wówczas gdy będą szybkie i długofalowe, bo teraz w branży trwa „wyścig o każdego turystę” zarówno tego weekendowego, jak i tego, który przyjedzie na dłużej i skorzysta z oferty małopolskich hoteli, schronisk czy pensjonatów.

Kampania pobudzająca do odkrywania Małopolski na nowo oraz promująca małopolskie atrakcje turystyczne opiera się na prezentacji wybranych projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich. W lipcu na billboardach, citylihtach i plakatach w całej Małopolsce będzie może zobaczyć miejsca i obiekty, które koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, planując trasy tegorocznych, letnich wędrówek po Małopolsce.

Szerzej o letniej kampanii billboardowej przeczytasz na stronie rpo.malopolska.pl/aktualnosci

 (źródło: UMWM Kraków)

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.