Silnik elektryczny - czy warto instalować go w rowerze?

Od pewnego czasu super modne staje się przerabianie tradycyjnych rowerów na rowery z silnikiem elektrycznym. Jakie płyną korzyści z tego rodzaju zasilania? Jakie czynności trzeba wykonać, aby silnik elektryczny w rowerze, który używamy już kilka lat sprawdzał się tak jak tego oczekujemy? Z pomocą specjalistów z grupy silniki24.com instalowanie silnika elektrycznego będzie prostym i szybkim przedsięwzięciem. Sprawdźcie sami!

Silnik elektryczny - moc i szybkość

Na nowym, kole, gdzie znajdować się będzie silnik elektryczny, jest także miejsce na kasetę, ale jej instalowanie nie jest obowiązkiem. Kasety nie zakłada się na rowery, w których występuje wolnobieg. Czynność instalowania silnika elektrycznego rozpoczynamy oczywiście od zdjęcia starego koła tylnego. Dla większej wygody i komfortu pracy można tymczasowo pozbyć się dętki. Z pewnością niezbędny jest dobry śrubokręt. Eksperci ze strony silniki24.com zachęcają, żeby korzystać z licznych tutoriali umieszczonych w Internecie. Z ich pomocą nawet największy laik z dziedziny techniki jak najbardziej sobie poradzi. Najczęściej zakłada się zestawy z silnikiem elektrycznym o mocy 2 kW.

Dopuszczalne są silniki elektryczne w rowerach o mocy do 250 W. Każdy silnik elektryczny, który działa właśnie do progu tej wartości uznany jest w Polsce za legalny. Dobrze jest o tym pamiętać, by w razie wykrycia przez organy porządkowe i drogowe nie popaść w tarapaty. Dzięki czytnikowi montowanemu na kierownicy, możemy ograniczenie zdjąć lub ponownie założyć. W sytuacji, kiedy spotkanie z policjantem jest nieuniknione, możemy w komputerze wprowadzić ograniczenia, jednak jest to nieetyczne podejście do problemu. Przede wszystkim radzimy postawić na zdrowy rozsądek.

Silnik elektryczny - montaż

Montując silnik elektryczny w rowerze, trzeba dopilnować, aby jego oś weszła głęboko w hak, ponieważ momenty obrotowe silników tego typu jest tak duży, że nieoczekiwanie hak może zostać uszkodzony. Trzeba mieć to na uwadze. Do zestawów z silnikiem elektrycznym często dodawane są różne narzędzia ręczne, pomocne przy majsterkowaniu. Dobrze jest też zawczasu zaopatrzyć się w swoje własne elementy ułatwiające pracę. Przyda się zestaw trytek, szybkozłączek, narzędzie do ściągania kasety, jeśli zajdzie taka potrzeba, ściągacz do korby.

Najlepsi w tej dziedzinie całą sprawę potrafią rozwiązać przy użyciu klucza typu 18. Ważnym elementem silnika elektrycznego w rowerze jest lokalizacja czujnika wspomagania. Miejsce dla niego znajduje się pod korbą. Chcąc korzystać z roweru elektrycznego, koniecznie trzeba kontrolować stan napompowania kół. Z silnikiem elektrycznym jeździ się znacznie szybciej, więc dętka rowerowa jest jeszcze bardziej narażona na przebicie. W związku z tym poziom napompowania koła w rowerze powinien być przynajmniej o jeden poziom wyższy, niż w sytuacji, kiedy pojeździe nie ma silnika elektrycznego. W ten sposób unikniemy wielu nieprzyjemnych incydentów na drodze.