5 Oryginalnych form contentu, które pomogą w atrakcyjny sposób przedstawić wartościowe treści i przyciągnąć klientów do marki!

5 min czytania
5 Oryginalnych form contentu, które pomogą w atrakcyjny sposób przedstawić wartościowe treści i przyciągnąć klientów do marki!

5 Oryginalnych form contentu, które pomogą w atrakcyjny sposób przedstawić wartościowe treści i przyciągnąć klientów do marki!

Niezależnie od tego, czy prowadzimy dużą firmę, markę, portal w sieci, kanał czy blog, publikować musimy treści wartościowe, przydatne i ciekawe, gdyż odbiorcy stawiają coraz wyższe wymagania pod tym względem. Ciekawym sposobem na wyróżnienie się wśród “konkurencji” jest zaprezentowanie contentu w ciekawej formie. Poniżej prezentujemy pięć oryginalnych form contentu, które będą zdecydowanie ciekawszym pomysłem niż zwykle teksty czy filmiki.

Wirtualny spacer Google Street View

Pierwszą oryginalną formą contentu, na którą warto zwrócić uwagę — szczególnie jeśli prowadzimy biznes jest wirtualny spacer 360 Google. Spacery takie znamy głównie w Goolge Maps, gdzie możemy przenieść się na ulice danego miasta i przemierzać ją wirtualnie. Samodzielnie możemy jednak również wykonać taki spacer np. po firmie lub naszym miejscu pracy itp. oraz “opakować” treść właśnie taki atrakcyjny sposób. Wirtualny spacer możemy wgrać do wizytówki Google Moja Firma. Będzie on widoczny w pinezce - wizytówce na mapach Google. Spacer taki możemy udostępnić na dowolną stronę internetową, a samo wgranie spaceru na wizytówkę jest darmowe i nie musimy zajmować się hostingiem czy sprawami technicznymi.

Wirtualny spacer pozwala poruszać się po zwirtualizowanej przestrzeni np. biurze, salonie, firmie itp. poprzez przechodzenie do następnych punktów. Możemy też rozglądać się w 360 stopniach, podobnie jak ma to miejsce w rzeczywistości. Spacer taki mogą wykonać nam fotografowie na zamówienie. Ceny zaczynają się od ok. kilkuset złotych za 100 m2. Na stronie Google Moja Firma w zakładce wirtualny spacer, znajdziemy też listę fotografów rekomendowanych przez Google. To fotografowie, którzy wykonywali już takie spacery zgodnie z wytycznymi Google i posiadają wiedzę np. pomocną przy wgrywaniu czy konfigurowaniu spaceru na wizytówce.

Drugą bardzo ciekawą formą contentu, która wymaga poświęcania większej ilości uwagi, ale dająca niezwykle ciekawy efekt jest webinarium. Jest to spotkanie transmitowane na żywo np. na Facebooku czy na YouTube, które prowadzimy osobiście. Relacje na żywo mogą oglądać nasi klienci, subskrybenci i potencjalnie zainteresowane osoby daną tematyką. Rozwiązanie to jest na tyle atrakcyjne, gdyż “wykład” czy spotkanie prowadzimy na żywo.

Osoby oglądające mogą zadawać pytania, prosić o podniesienie konkretnych kwestii na bieżąco czy nawet sami włączać się do dyskusji głosowo. Niezależnie od tego, jaki rodzaj biznesu lub działalności prowadzimy, warto organizować regularnie takie spotkania. Oryginalna forma przyciągnie do naszego kanału wielu odbiorców. Nagranie webinarium możemy np. umieszczać w formie filmiku do obejrzenia w późniejszym czasie. W najprostszej wersji potrzebować będziemy jedynie kamerki internetowej a w nieco bardziej zaawansowanej profesjonalnej kamery, studia czy green screen’u. Webinaria będą pomagać też przyciągać do naszej marki nowych użytkowników, odbiorców lub klientów, jeśli sami zauważą w sieci interesujące nagranie, lub transmisję — która z pewnością będzie “rzucała się w oczy”.

Zdjęcia i video 360 stopni — YouTube i Facebook

Kolejną nowoczesną i oryginalną formą contentu są zdjęcia oraz filmy 360 stopni. Tradycyjne fotografie i video same w sobie nie robią tak dużego wrażenia, gdyż doskonale znamy je od powstania internetu. Obecnie istnieje wiele urządzeń, które umożliwiają nagrywanie video i robienie zdjęć 360 stopni. Możemy też zlecić wykonanie takiego zdjęcia lub filmiku. Video 360 stopni publikowane np. na YouTube ma tradycyjną formę, ale oprócz niej istnieje możliwości rozglądania się podczas odtwarzania filmiku na ekranie. Taka forma jest niezwykle widowiskowa i atrakcja dla osoby przeglądającej materiał. W trakcie trwania video może ona rozglądać się na różne strony i decydować, w jakim położeniu i z jakiej perspektywy będzie uczestniczyła w odtwarzaniu video. Same zdjęcia możemy wykonać też zwykłym telefon, łącząc je w panoramę 360. Po wgraniu fotografii np. na Facebooka, wystarczy przesuwać zdjęcie i rozglądać się po nim. Materiały tego typu z pewnością są dużo bardziej atrakcyjne i nie są szeroko wykorzystywane, co pozwala przyciągnąć wiele osób do takiego materiału.

Jedną z rzadszych i pomijanych oryginalnych form contentu jest Case Study. Jest ono popularnie nazywane poradnikiem, ale w rzeczywistości jest to dokładne studium przypadku na podstawie konkretnego przykładu**. Case Study** może ukazywać przeanalizowanie danej sytuacji, pokazanie od “A do Z” całego procesu jakiejś czynności oraz jej omówienie.

Jest to niezwykle ciekawa forma prezentacji contentu, gdyż przedstawiamy i omawiamy konkretne wydarzenie, a nie publikujemy sam tekst poradnikowy. Wiele osób zdecydowanie woli poznać dany proces czy temat dokładnie, a następnie wysunąć wnioski samodzielnie czy podjąć decyzję samemu. Poradniki nie dają takiej możliwości, prezentując gotowe wskazówki. Case Study może zawierać screeny i zdjęcia. Ta forma contentu może być wykorzystywana w różnych branżach czy przy różnych sytuacjach. Może być to np. przeanalizowanie zakładania własnej strony internetowej, wyboru mieszkania czy zakupu auta. W tego typu zadaniach będzie w stanie pomóc ta agencja SEO z Warszawy.

FAQ, Q&A - Pytania i Odpowiedzi

Najmniej pozorną, ale również niezwykle oryginalną i ciekawą formą contentu jest FAQ , czyli popularne “pytania i odpowiedzi. Taka forma treści to krótka sekcja z najczęstszymi pytaniami na dany temat. Zawiera ona krótkie i treściwe pytanie oraz taką samą odpowiedź. Użytkownicy niezależnie od branży, kategorii czy rodzaju strony pozytywnie odbierają taką sekcję. Dostarcza ona bowiem wszystkich potrzebnych informacji w szybki i konkretny sposób.

Zdecydowana większość internautów woli otrzymać taką sekcję zamiast długiego, tradycyjnego artykułu, w którym będziemy opisywali swoją ofertę, dane zagadnienie, firmę, markę itp. FAQ możemy dodać np. na wizytówce Google, która wyświetla się osobom szukającym danej firmy lub usługi, na naszej stronie internetowej czy na koncie w social mediach. Z pewnością FAQ lub Q&A przypadnie do gustu naszym odbiorcom i docenią oni naszą markę za brak spamu i dostarczenie potrzebnych informacji. Będą też chętnie powracali na naszą witrynę czy kanał, gdyż będą pamiętali, że znajdują się na nich treściwe informacje — bez “ściemy”.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

chrzanowski24_kf