Każda firma prowadząca biznes w internecie ma inne potrzeby, cele a przede wszystkim możliwości. W zależności od reprezentowanej branży oraz oferowanych produktów i usług znacznie różnić może się grupa docelowa. A to właśnie do potencjalnych klientów kierowana są działania SEO. To właśnie dlatego, oferta pozycjonowania strony musi być przygotowana z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klienta.
Typów, strategii i kampanii pozycjonowania stron jest bardzo wiele i nie sposób wymienić ich wszystkich w jednym artykule. Można natomiast wskazać najpopularniejsze rodzaje kampanii, z których korzystają firmy odpowiedzialne za pozycjonowanie stron internetowych. W poniższym artykule, wskazane zostały 4 typy działań SEO, na które zdecydować się może Twoja firma.
Local SEO - pozycjonowanie w wersji lokalnej
Prowadząc salon fryzjerski w Krakowie chcesz dotrzeć do osób mieszkających w Krakowie a niekoniecznie do tych mieszkających w Warszawie. Tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie lokalne - uzyskaniem możliwie najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google na dane słowa kluczowe związane z lokalizacją. Ten typ pozycjonowania najczęściej odnosi się do konkretnego miasta, ale również województwa a nawet konkretnej dzielnicy. Przykład frazy użytej w pozycjonowaniu lokalnym: pozycjonowania stron Kraków .
Pozycjonowanie lokalne najczęściej jest stosowane przez małe i średnie biznesy, których zasięg działania jest lokalny. To dla nich duża szansa na zdobycie wielu, nowych klientów przy angażowaniu niewielkiego budżetu - cena za profesjonalne pozycjonowanie lokalne jest niższa niż za pozycjonowanie na frazy ogólne.
Pozycjonowania stron - ogólne
To najpopularniejszy typ pozycjonowania, którego działania skierowane są na pozycjonowanie ogólnych słów kluczowych. Korzystają z niego przede wszystkim firmowe strony internetowe, których budowa jest raczej prosta a sama witrynie niewiele razy przebudowywana. Zazwyczaj są to firmy oferujące usługi.
Przykłady słów kluczowych użytych w pozycjonowaniu ogólnym:
-
pozycjonowanie,
-
pozycjonowanie stron,
-
agencja reklamowa.
W procesie pozycjonowania ogólnego ogromną rolę odgrywają optymalizacja strony oraz skuteczny link building. Zanim na stronie wprowadzone zostaną jakiekolwiek zmiany, agencja SEO odpowiedzialna za pozycjonowania musi wykonać audyt SEO - jego wyniki wskażą, które elementy witryny muszą zostać poprawione.
SEO sklepu internetowego
Kluczem do osiągnięcia sukcesu przy pozycjonowaniu sklepu internetowego jest osiągnięcie wysokich pozycji na kilka lub kilkanaście fraz związanych z oferowanym przez sklep asortymentem. W tym celu stosuje się pozycjonowanie na tzw. długi ogon.
Przykłady fraz kluczowych używanych w pozycjonowaniu sklepów internetowych:
-
czarne botki,
-
telewizor samsung 50 cali,
-
sukienka koronkowa rozmiar m,
-
iphone 6s black tanio.
Pozycjonowanie sklepów internetowych związane jest z oferowanym przez sklepy asortymentem, które stale ulega zmianie. Wymaga to ciągłego dostosowywania strategii i modyfikowaniu działań do aktualnej oferty.
Public Relations a pozycjonowanie
Rozwój marketingu internetowego zmienił również zasady działań PR. Obecnie coraz częściej używa się pojęć takich jak E-PR oraz SEO PR. Ich celem jest nadanie pozytywnego wydźwięku osobom, firmom lub produktom.
Przykłady fraz kluczowych używanych w SEO PR:
-
imię i nazwisko,
-
imię i nazwisko opinie,
-
nazwa firmy opinie,
-
nazwa firmy praca.
Co można promować za pomocą SEO PR? Przede wszystkim marki osobiste, ale również firmy, profile zawodowe, artykuły, raporty branżowe czy też katalogi produktów. W SEO PR duże znaczenie mają pozyskiwane linki i linkowanie wewnętrzne - są to techniki wykorzystywane najchętniej.
Podsumowanie
Typy działań SEO różnią się w zależności od założonych celów. Pozycjonowanie, podobnie jak cała branża marketingu internetowego, uległo w ostatnich zmianach dużej rewolucji. Obecnie, wymaga się od agencji SEO indywidualnego podejścia do klienta i planowania spersonalizowanych strategii, które mają doprowadzić witrynę na szczyt rankingu firm.