Każda firma prowadząca biznes w internecie ma inne potrzeby, cele a przede wszystkim możliwości. W zależności od reprezentowanej branży oraz oferowanych produktów i usług znacznie różnić może się grupa docelowa. A to właśnie do potencjalnych klientów kierowana są działania SEO. To właśnie dlatego, oferta pozycjonowania strony musi być przygotowana z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klienta.

Typów, strategii i kampanii pozycjonowania stron jest bardzo wiele i nie sposób wymienić ich wszystkich w jednym artykule. Można natomiast wskazać najpopularniejsze rodzaje kampanii, z których korzystają firmy odpowiedzialne za pozycjonowanie stron internetowych. W poniższym artykule, wskazane zostały 4 typy działań SEO, na które zdecydować się może Twoja firma.

Local SEO - pozycjonowanie w wersji lokalnej

Prowadząc salon fryzjerski w Krakowie chcesz dotrzeć do osób mieszkających w Krakowie a niekoniecznie do tych mieszkających w Warszawie. Tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie lokalne - uzyskaniem możliwie najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google na dane słowa kluczowe związane z lokalizacją. Ten typ pozycjonowania najczęściej odnosi się do konkretnego miasta, ale również województwa a nawet konkretnej dzielnicy. Przykład frazy użytej w pozycjonowaniu lokalnym: pozycjonowania stron Kraków .

Pozycjonowanie lokalne najczęściej jest stosowane przez małe i średnie biznesy, których zasięg działania jest lokalny. To dla nich duża szansa na zdobycie wielu, nowych klientów przy angażowaniu niewielkiego budżetu - cena za profesjonalne pozycjonowanie lokalne jest niższa niż za pozycjonowanie na frazy ogólne.

Pozycjonowania stron - ogólne

To najpopularniejszy typ pozycjonowania, którego działania skierowane są na pozycjonowanie ogólnych słów kluczowych. Korzystają z niego przede wszystkim firmowe strony internetowe, których budowa jest raczej prosta a sama witrynie niewiele razy przebudowywana. Zazwyczaj są to firmy oferujące usługi.

Przykłady słów kluczowych użytych w pozycjonowaniu ogólnym:

  • pozycjonowanie,

  • pozycjonowanie stron,

  • agencja reklamowa.

W procesie pozycjonowania ogólnego ogromną rolę odgrywają optymalizacja strony oraz skuteczny link building. Zanim na stronie wprowadzone zostaną jakiekolwiek zmiany, agencja SEO odpowiedzialna za pozycjonowania musi wykonać audyt SEO - jego wyniki wskażą, które elementy witryny muszą zostać poprawione.

SEO sklepu internetowego

Kluczem do osiągnięcia sukcesu przy pozycjonowaniu sklepu internetowego jest osiągnięcie wysokich pozycji na kilka lub kilkanaście fraz związanych z oferowanym przez sklep asortymentem. W tym celu stosuje się pozycjonowanie na tzw. długi ogon.

Przykłady fraz kluczowych używanych w pozycjonowaniu sklepów internetowych:

  • czarne botki,

  • telewizor samsung 50 cali,

  • sukienka koronkowa rozmiar m,

  • iphone 6s black tanio.

Pozycjonowanie sklepów internetowych związane jest z oferowanym przez sklepy asortymentem, które stale ulega zmianie. Wymaga to ciągłego dostosowywania strategii i modyfikowaniu działań do aktualnej oferty.

Public Relations a pozycjonowanie

Rozwój marketingu internetowego zmienił również zasady działań PR. Obecnie coraz częściej używa się pojęć takich jak E-PR oraz SEO PR. Ich celem jest nadanie pozytywnego wydźwięku osobom, firmom lub produktom.

Przykłady fraz kluczowych używanych w SEO PR:

  • imię i nazwisko,

  • imię i nazwisko opinie,

  • nazwa firmy opinie,

  • nazwa firmy praca.

Co można promować za pomocą SEO PR? Przede wszystkim marki osobiste, ale również firmy, profile zawodowe, artykuły, raporty branżowe czy też katalogi produktów. W SEO PR duże znaczenie mają pozyskiwane linki i linkowanie wewnętrzne - są to techniki wykorzystywane najchętniej.

Podsumowanie

Typy działań SEO różnią się w zależności od założonych celów. Pozycjonowanie, podobnie jak cała branża marketingu internetowego, uległo w ostatnich zmianach dużej rewolucji. Obecnie, wymaga się od agencji SEO indywidualnego podejścia do klienta i planowania spersonalizowanych strategii, które mają doprowadzić witrynę na szczyt rankingu firm.

4 typy działań SEO

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.