Jeszcze tylko do najbliższego czwartku można oddać swój głos w ankiecie dotyczącej zakupów online, a ściślej - rozstrzygania sporów konsumenckich drogą internetową. Inicjatorką akcji jest europosłanka, Róża Thun.

Pracuję obecnie w Parlamencie Europejskim nad raportem o internetowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich. Chcę, aby nowa europejska platforma rozstrzygania sporów on-line była łatwa w użyciu, szybka, skuteczna i nieodpłatna. Dlatego w ramach konsultacji organizowanych wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim pytam Państwa o zdanie. Zależy mi na tym, aby dzięki Państwa uwagom zaproponowany przeze mnie raport w najwyższym stopniu odzwierciedlał Państwa realne potrzeby jako konsumentów i przedsiębiorców - pisze posłanka.

Zdaniem Róży Thun internetowa platforma, dostępna dla wszystkich i działająca we wszystkich językach, zmniejszy strach konsumentów przed robieniem zakupów za pośrednictwem sieci. Okazuje się, że Polacy nie są pionierami jeśli chodzi o internetowe transakcje. W ubiegłym roku zaledwie 29 procent polskich konsumentów robiło zakupy w Internecie. Posłanka przekonuje, że jednym z powodów, dla których konsumenci i przedsiębiorcy nie decydują się na zakupy lub sprzedaż przez Internet jest obawa o bezpieczeństwo transakcji. Tym, co stanowi barierę przed sprzedażą i kupnem w sieci, są komplikacje w przypadku ewentualnych sporów.

Czym jest jest internetowe rozstrzyganie sporów? - Jest to zastosowanie alternatywnych metod rozstrzygania sporów przy wykorzystaniu technologii internetowych. Konsument uzyskuje pomoc za pośrednictwem Internetu. Taka forma rozwiązania sporu jest szczególnie przydatna, gdy zakup usługi/towaru nastąpił przez Internet i konsument znajduje się daleko od przedsiębiorcy – na innym końcu kraju lub w innym państwie - wyjaśnia Róża Thun.

By wziąć udział w ankiecie wystarczy kliknąć tutaj.