Ważne definicje w biznesie, lepiej żebyś je znał

1 min czytania
Ważne definicje w biznesie, lepiej żebyś je znał

W każdym środowisku obowiązuje pewien sposób mówienia istnieją zwroty i skróty, które są całkowicie niezrozumiałe dla osób z zewnątrz. Podobnie jest w biznesie. Początkowo czytając jakiekolwiek porady biznesowe możemy być nieco skonsternowani, ponieważ wiele określeń może brzmieć nieco tajemniczo. Jest to jednak całkowicie normalne i nie należy się tym przejmować, gdyż z czasem nawet skomplikowanie brzmiące pojęcia przestają być dla nas zagadką.

Przydatne narzędzia

Przykładem pojęć, które początkowo mogą wydawać się trudne, są nazwy narzędzi biznesowych, np. analiza SWOT. Jest to strategiczne narzędzie mające na celu doprowadzenie do rozwoju projektu. Skrót pochodzi od angielskich słów Strengths, Weakness, Opportunities oraz Threats, co w tłumaczeniu oznacza zalety, wady, możliwości i zagrożenia i idealnie oddaje ideę analizy.

Początkowo można mieć również kłopoty ze zrozumieniem różnego rodzaju skrótów. Czytając różne porady biznesowe często spotyka się określenia takie jak B2B, B2C czy B2P, co w rozwinięciu oznacza po prostu Business to Business/Consumer/People. Tego typu skróty mają za zadanie opisać relację firmy z innymi przedsiębiorstwami lub klientem. W zależności od jej rodzaju i charakteru, nazwy te obejmują różne modele rynkowe. W biznesie skróty te są bardzo często wykorzystywane z uwagi na maksymalnie zwięzły charakter, a także ich intuicyjność.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

chrzanowski24_kf
Serwisy Lokalne - Oferta artykułów sponsorowanych