Energia wiatru w praktyce lekcja dla uczniów z Balina

2 min czytania
Energia wiatru w praktyce  lekcja dla uczniów z Balina

Uczniowie klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej w Balinie mieli okazję zgłębić tajniki wiatru i jego wpływu na nasze życie. Podczas zajęć edukacyjnych, pełnych eksperymentów i kreatywnej zabawy, poznali zarówno zalety, jak i wady tego naturalnego zjawiska atmosferycznego.

  • Warsztaty edukacyjne dla najmłodszych: Kiedy wieje, ja się śmieję!
  • Źródła wiedzy: książki o energii i wietrze
  • Praktyczne doświadczenia i kreatywne zabawy
  • Twórcze warsztaty plastyczne: własnoręcznie wykonane wiatraczki
  • Podsumowanie: edukacja poprzez zabawę

Warsztaty edukacyjne dla najmłodszych: Kiedy wieje, ja się śmieję!

W ramach projektu Biblioteki Pełne Dobrej Energii, zorganizowanego przez Fundację PVE Dobra Energia, uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej w Balinie uczestniczyli w ciekawych warsztatach zatytułowanych Kiedy wieje, ja się śmieję!. Podczas zajęć dzieci miały okazję dowiedzieć się, dlaczego wieje wiatr i jakie ma on znaczenie w naszym codziennym życiu.

Źródła wiedzy: książki o energii i wietrze

Podstawą merytoryczną warsztatów były książki: Po co wieje wiatr autorstwa R. Witek, Niewidzialna, niezbędna i wszechobecna energia. Przewodnik po świecie pełnym energii Ch. Steinlein i A. Becker oraz Dobra energia. Źródła energii w przyrodzie K. Bardos. Dzięki tym publikacjom dzieci mogły zrozumieć, jak wiatr wpływa na nasze środowisko, jakie są jego korzyści oraz potencjalne straty związane z jego działaniem.

Praktyczne doświadczenia i kreatywne zabawy

Zajęcia były nie tylko teoretyczne, ale również praktyczne. Uczniowie uczestniczyli w eksperymentach z piórkami, które pokazywały, jak wiatr może wpływać na różne przedmioty. Dzieci mogły również obejrzeć krótką prezentację multimedialną, która w przystępny sposób wyjaśniała zjawiska związane z wiatrem i energią odnawialną.

Twórcze warsztaty plastyczne: własnoręcznie wykonane wiatraczki

Jednym z najciekawszych elementów zajęć były warsztaty plastyczne, podczas których każdy uczestnik mógł stworzyć swój własny wiatraczek. Za pomocą kartki papieru i papierowej słomki dzieci tworzyły kolorowe, obracające się wiatraczki, które potem mogły zabrać do domu. Była to nie tylko świetna zabawa, ale również sposób na zrozumienie, jak działa wiatr i jakie ma praktyczne zastosowanie.

Podsumowanie: edukacja poprzez zabawę

Warsztaty Kiedy wieje, ja się śmieję! były doskonałym przykładem na to, jak można połączyć naukę z zabawą. Dzięki zaangażowaniu nauczycieli i różnorodnym formom przekazu, dzieci mogły w sposób przystępny i interesujący dowiedzieć się więcej o wietrze i energii odnawialnej. Tego typu inicjatywy są niezwykle wartościowe, ponieważ rozwijają ciekawość i wiedzę najmłodszych w sposób, który jest dla nich atrakcyjny i angażujący.

Na podstawie: MBP Chrzanów

Autor: Strona główna