Mimo, że od wprowadzenia biletów czasowych mijają już 2 miesiące, 10 minutowy bilet wciąż budzi kontrowersje. Dzięki temu biletowi pasażerowie mogą podróżować do dziesięciu minut po terenie działania ZKKM, co oznacza, że za 2,20 zł możemy przejechać granicę gmin – bilet strefowy pozwalający na podróż przez dwie gminy kosztuje 2,80 zł. Według regulaminu ważność biletów czasowych liczona jest według czasu zegarowego (wybitego na skasowanym bilecie) nie rozkładowego. (
Cennik biletów obowiązujący od 1 września 2011
)Członkowie zarządu od początku wprowadzenia biletu podkreślają, że jest on alternatywą dla osób potrzebujących podjechać jeden, dwa przystanki i nie zastępuje on tradycyjnego biletu strefowego.
Podczas ostatniego zgromadzenia zarządu związku w sali zawrzało od dyskusji na temat biletu 10 minutowego.
- Co jeżeli autobus zatrzyma się na przejeździe kolejowym, gdzie przejeżdżają pociągi towarowe? Pasażer który kupił 10 minutowy bilet ma zostać ukarany za to, że przejeżdżał pociąg? - pytał zarząd ZKKM burmistrz Libiąża, Jacek Latko.
- Taki pasażer powinien kupić bilet strefowy wiedząc, że przejazd może być zamknięty – argumentował Robert Maciaszek, zastępca przewodniczącego ZKKM. Bilet nie służy do kombinowania „może się zmieszczę, może nie”. Nie ma obowiązku korzystania z tego rodzaju biletu - zaznaczył.
Podczas zgromadzenia padła propozycja zmiany ważności biletów z czasu zegarowego na rozkładowy. Zarząd stwierdził jednak, że kolejny rodzaj biletu wprowadził by chaos i mogły by być problemy z udowodnieniem gdzie pasażer wsiadł. Prędzej bilet zniknie z oferty niż zostanie zmieniony system jego ważności zaznaczyli przewodniczący Marek Dyszy oraz Robert Maciaszek.
Dwukrotnie podczas zgromadzenia zarząd zaznaczył, że według raportu firmy kontrolerskiej nikt nie został ukarany za przekroczenia czasu na bilecie 10 minutowym.
W ostatnim czasie po zgłoszeniach pasażerów wprowadzono 85 korekt w rozkładach jazdy autobusów.
- Niechętnie, ale niektóre kursy linii 10 wracają do przejazdów przez przystanek „Trzebinia Zbyszek” - informuje Marek Dyszy.
Od 1 listopada zmieniona zostanie trasa linii 10, wybrane kursy będą przejeżdżać przez Zbyszek, Kościół oraz Krze.
ZKKM notował spadek ze sprzedaży biletów, teraz chwali się wzrostem rzędu 100 tys zł miesięcznie. Przewodniczący upatruje wzrost sprzedaży głównie w „zasadzie wsiadania przednimi drzwiami” - która ma zmniejszyć ilość jeżdżących na gapę. Z zysków powinny cieszyć się gminy ponieważ ich dopłaty do komunikacji mogą w przyszłości zmaleć. Powinni ucieszyć się również pasażerowie ponieważ zmniejsza się ilość gapowiczów za których musieli zapłacić.