http://chrzanowski24.pl//images/groupphotos/20/156/d57ccedc3dfdfe386c00e7e4.jpg

Internetowy rozkład jazdy PKP wprowadza pasażerów w błąd. Zdezorientowani ludzie dzwonią na stację i dopytują o pociągi i ceny biletów bądź przychodzą na peron oczekując na pociąg "widmo".

Jak donosi Pan Michał na forum infokolej.pl : "Wpisuję na stronie rozklad-pkp.pl żądaną relację, czas przyjazdu do Krakowa 12.00, i wyszukuje mi albo pociąg o 8.22 z Oświęcimia, albo następny o 12.22. To błąd tego internetowego rozkładu czy naprawdę zrobili 4-godzinną lukę. Przecież jeszcze niedawno jeździły co godzinę pociągi a teraz taka zmiana?"

Faktycznie rozkład jazdy pociągów zamieszczony w internecie nijak ma się  z tym wywieszonym na stacji. Jak by tego było mało na stronie PKP znajdują się rozbieżne ceny biletów.

PKP apeluje do wszystkich podróżnych, aby za każdym razem dopytywali w informacji, o której odjeżdża pociąg, aby nie było rozczarowania gdy pociąg nie przyjedzie lub będzie opóźniony. Powodem może być nie tylko błędny rozkład, ale też liczne remonty prowadzone na torach.

Mimo iż strona pokazuje np. błędną cenę za przejazd pociągiem, telekomunikacja kolejowa, która obsługuje stronę, nie uaktualniła narazie taryfikatora. Jeżeli na stacji jest czynna kasa to warto wybrać się wcześniej i uzyskać informację co do ceny biletu oraz godziny odjazdu pociągu. Co jednak gdy kasy na stacji nie ma? Pozostaje telefon do informacji kolejowej (czynne całodobowo):

Dla abonentów TP S.A.
19 757*
Dla abonentów pozostałych operatorów

(042) lub (022) 19 436**

Opłata za minutę połączenia:
*1,28zł brutto, **zgodnie z taryfą operatora