Pierwszy wynajem biura na co zwrócić uwagę?

4 min czytania
Pierwszy wynajem biura  na co zwrócić uwagę?

Wybór biura na wynajem to jedna z najważniejszych decyzji, jaką przychodzi podjąć świeżo upieczonemu przedsiębiorcy. Zadanie to wcale nie jest proste, ponieważ trzeba wziąć wiele kwestii pod uwagę, nie mając jeszcze dużej wiedzy związanej z tym tematem. Dlatego, jeśli stoisz przed wyborem powierzchni biurowej, w której będziesz chciał prowadzić swoją działalność, przeczytaj nasz artykuł. Znajdziesz tutaj garść porad dotyczących tego, co ma znaczenie przy wynajmie pierwszego biura.

Lokal biurowy na wynajem jak znaleźć skrojoną na miarę potrzeb ofertę?

Poniżej opisaliśmy 5 najważniejszych kwestii, jakie powinno się mieć na uwadze, gdy przegląda się ogłoszenia np. na https://www.ipdevelopment.pl , szukając idealnej powierzchni biurowej na wynajem.

Zacznij od zdefiniowania potrzeb swojej firmy. Postaraj się po kolei przeanalizować wszystkie najważniejsze aspekty działalności jak rodzaj, charakter czy wielkość, ale też uwzględnij możliwości finansowe i plany na przyszłość. jeśli zakładasz prężny rozwój biznesu, to być może warto rozważyć najem powierzchni nieco większej, niż jest aktualnie potrzebna. Dzięki temu będzie można uniknąć rychłej przeprowadzki, która pociągnęłaby za sobą spore koszty.

Nie zapomnij zapytać o zdanie w zakresie potrzeb co do nowej siedziby swoich pracowników. Być może zwrócą uwagę na aspekt, którego Ty nie dostrzegasz, a w końcu to oni docelowo będą razem z Tobą korzystać z wynajmowanej powierzchni.

Wybierz lokalizację, jaka najbardziej Cię interesuje. W tym celu oszacuj budżet, jaki możesz przeznaczyć na najem biura. Pozwoli to zawęzić krąg poszukiwania. Najwięcej zawsze trzeba zapłacić za wynajem powierzchni biurowej w centrum miasta, z kolei lokale na obrzeżach są tańsze. Dlatego finanse w tym przypadku odgrywają ogromną rolę.

Niebagatelne znaczenie mają również potrzeby klientów przedsiębiorstwa. Jeśli prowadzona działalność opiera się na kontakcie z klientem, to biuro powinno znaleźć się w miarę dogodnej lokalizacji, dobrze skomunikowanej i z blisko położonym parkingiem.

Na pewne ustępstwa prawdopodobnie będziesz zmuszony pójść, gdy oprócz biura zechcesz wynająć halę przemysłową. W końcu w centrum na próżno szukać dużych magazynów, w dodatku im bardziej dogodna lokalizacja, tym wyższe koszty najmu. Rozeznanie w cenach najmu hal przemysłowych możesz zrobić tutaj: https://www.ipdevelopment.pl/hale-przemyslowe-wynajem/ .

Biuro swoją wielkością powinno być dostosowane do charakteru prowadzonej działalności gospodarczej, a także liczby pracowników już zatrudnionych w firmie. Planując w najbliższym czasie przyjęcia, musisz uwzględnić ten fakt przy wyborze metrażu. Im więcej pracowników, tym większa powierzchnia będzie potrzebna. Pojawia się też kwestia dostępu do pomieszczeń jak kuchnia czy łazienka, których w takim biurze nie powinno zabraknąć.

Wyposażenie biura najczęściej leży po stronie najemcy. Najwygodniej byłoby móc jedynie wnieść sprzęt i zacząć działać, jednak rzadko kiedy jest to możliwe. W tym przypadku warto patrzeć pod kątem tego, jak dużo modyfikacji trzeba będzie wprowadzić. Przykładowo łatwiej jest wydzielić przestrzeń na powierzchni typu open space przy pomocy szklanych ścian czy ścianek działowych niż robić remont toalety. Dlatego zwróć uwagę przede wszystkim na standard biura i całego budynku. Znaczenie mają też rzeczy, na które w pierwszym momencie nie zwraca się uwagi, jak choćby dostęp do naturalnego światła czy odpowiednia akustyka.

Decydując się na najem lokalu w biurowcu, warto też przyjrzeć się dodatkowym udogodnieniom typu winda, parking podziemny czy recepcja. W przypadku usług kierowanych do klienta biznesowego ma to ogromne znaczenie, ponieważ wpływa na to, jak biznes będzie przez niego postrzegany. Chodzi oczywiście o kwestie wizerunkowe.

Jako że to Twój pierwszy najem biura, zapewne obawiasz się wysokich kosztów. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu nie masz w tej kwestii jeszcze żadnego doświadczenia. Pewnie domyślasz się jednak, że czynsz to tylko jedna z wielu opłat, jakie przyjdzie Ci ponieść.

Do tego najprawdopodobniej będzie trzeba doliczyć opłatę zwaną service charge, w której zawierają się m.in. koszty ochrony, sprzątania, utrzymania powierzchni wspólnych czy internetu. Wszystkie te opłaty powinny zostać wyszczególnione w umowie najmu. Do tego dojdą jeszcze opłaty za media takie jak prąd czy woda, które mogą być refakturowane na Ciebie jako najemcę albo będziesz płacić je w formie ryczałtu.

Dlatego przeanalizuj cały wykaz opłat, by móc wyrobić sobie zdanie, czy wynajem danego lokalu Ci się opłaci. Pamiętaj, że decydując się na najem długoterminowy, możesz spróbować negocjować stawki. Właściciele powierzchni biurowych często godzą się zejść z ceny, pod warunkiem, że umowa zostanie podpisana na kilka lat.

Oferty biur na wynajem czekają na https://www.ipdevelopment.pl/biura-w-swiebodzicach/ .

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

chrzanowski24_kf
Serwisy Lokalne - Oferta artykułów sponsorowanych