MZGK: Informacja dot. uszkodzonych pojemników na odpady

1 min czytania

W ostatnim czasie otrzymujemy liczne zgłoszenia uszkodzeń pojemników na odpady komunalne.

Informujemy, że od września 2020 r. umowa z podmiotem odbierającym odpady komunalne nie obejmuje wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz bioodpady. Firma jest zobowiązana wymienić pojemnik jedynie w sytuacji gdy uszkodzenie nastąpi podczas odbioru odpadów z winy pracownika.

Jeżeli do odbioru zostanie wystawiony pojemnik w złym stanie technicznym lub przeciążony, a próba jego odbioru wiąże się z ryzykiem całkowitego zniszczenia pracownik firmy odbierającej odpady nalepi na taki pojemnik informację następującej treści:

Pojemnik uszkodzony/przeciążony nie nadaje się do odbioru. Próba odbioru wiąże się z ryzykiem całkowitego zniszczenia. Wystawiony w kolejnym terminie zostanie odebrany na odpowiedzialność właściciela nieruchomości.”

Należy pamiętać, że nośność pojemnika wykonanego zgodnie z normą PN-EN 840:2013-05 wynosi 0,4 kg na 1 l, tj. w przypadku pojemnika o pojemności 120l jego nośność to 48 kg, a przypadku pojemnika o pojemności 240l jego nośność to 96 kg.

Związek Międzygminny Gospodarka Komunalna

mzgk.chrzanow.pl/aktualnosci/informacja-dot-uszkodzonych-pojemnikow-na-odpady

Autor: -