Gdzie założyć sklep internetowy?

Według raportu Co (u)gryzie e-commerce?” już nawet 35% internetowych konsumentów kupuje raz w tygodniu lub częściej! W odpowiedzi na potrzeby klientów mnożą się dziś sklepy WWW, które stały się podstawą działalności wielu branż również tych, które jeszcze do niedawna nie brały pod uwagę prowadzenia sprzedaży online. Chcesz dołączyć do przedsiębiorców, którzy z sukcesami działają w sieci? Zrób swój pierwszy krok w e-handlu! Sprawdź, gdzie i jak założyć e-sklep i co zrobić, by przyciągał klientów.
Czy warto sprzedawać w Internecie? Sklep stacjonarny kontra e-sklep
Według przeprowadzonego przez Gemius badania E-commerce w Polsce” już nawet 77% polskich internautów kupuje online! Wśród tych osób znajdują się też potencjalni klienci Twoich produktów i usług. Dlatego inwestycja w sprzedaż online daje ogromne możliwości. Pomyśl o tym w ten sposób jeżeli Twój sklep stacjonarny jest otwarty przez 8 godzin dziennie, to znaczy, że nie wykorzystujesz aż 16 pozostałych. E-sklep reprezentuje biznes 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Nie zmarnuj tej szansy!
Dołącz do sprzedawców działających w sieci i skorzystaj z dynamicznego rozwoju e-handlu w Polsce. Własny sklep internetowy to bowiem szansa na dotarcie do klientów, którzy coraz częściej decydują się na wygodne, bezpieczne, szybkie i dostępne zakupy online. Chcesz rozpocząć swoją przygodę z e-commerce? Sprawdź, co możesz zyskać:
- promocję sklepu stacjonarnego,
- dostępność produktów i usług 24/7,
- kreację marki i rozpoznawalności w sieci,
- większą liczbę potencjalnych klientów,
- minimalizację kosztów prowadzenia sprzedaży,
- wygodny i stały kontakt z kupującymi,
- lepszą widoczność strony w wyszukiwarce Google,
- możliwość śledzenia konkurencji i mierzenia wyników,
- zwiększenie sprzedaży i stały dochód dla firmy.
Nie pytaj więc, czy warto. W e-handlu możesz szybciej reagować na zmiany i trendy czy odpowiadać na potrzeby klientów oraz aktualizować ofertę i ceny. Chcesz spróbować, ale obce Ci są tajniki e-commerce? Agencja marketingowa zapewni e-sklep szyty na miarę Twoich potrzeb.
Jak założyć własny sklep internetowy?
Chcesz sprzedawać w sieci, ale nie wiesz, od czego zacząć? Jedną z najważniejszych decyzji, jakie musisz podjąć, jest ta, gdzie założysz swój e-sklep. Od tego zależą koszty prowadzenia handlu online oraz możliwości właściciela w rozbudowanie witryny. W zasadzie masz do wyboru 4 platformy e-commerce, a my opisujemy pokrótce każdą z nich.
Platformy e-commerce, czyli oprogramowanie dostępne online
Prawidłowe funkcjonowanie sklepów internetowych gwarantują platformy e-commerce. Oprogramowanie to umożliwia przede wszystkim zarządzanie sprzedażą produktów i usług online. Narzędzie pozwala również na kontaktowanie się z klientami czy obsługiwanie zewnętrznych integracji np. z kurierami.
Oprogramowanie e-commerce rozróżniamy ze względu na oferowane funkcjonalności oraz przeznaczenie. Poza tym na wybór platformy mogą wpłynąć różnice w kosztach wdrożenia i utrzymania sklepu online oraz w możliwościach jego rozwoju. Wyróżniamy 4 typy popularnych systemów:
- Platformy Open-Source : jedno z najpopularniejszych rozwiązań na rynku. Dużym zainteresowaniem cieszy się wśród sprzedawców z ograniczonym budżetem, ponieważ opłaty związane są właściwie wyłącznie z hostingiem. Wśród plusów należy wymienić dużą elastyczność i regularne aktualizacje. Minusem jest brak wsparcia technicznego.
- Platformy licencjonowane : działają na podobnej zasadzie, co oprogramowanie Open Source wymagają zakupu hostingu i samodzielnej obsługi. Z tą różnicą, że w tym przypadku licencja wiąże się z wysokimi kosztami. Opcja ta dedykowana jest więc dużym biznesom. Gwarantuje bezpieczeństwo i duże możliwości rozwoju. Warto pamiętać, że nie jest to jednak gotowe rozwiązanie.
- Platformy SaaS : opcja ta utrzymywana jest w chmurze dostawcy, więc nie wymaga inwestycji w hosting. To szybki i tani wariant, który sprawdzi się świetnie w przypadku niewielkich sprzedawców, którzy nie mają zaawansowanej wiedzy technicznej. Dużą wadą jest jednak brak możliwości rozwoju projektu.
- Platformy dedykowane : wariant, w którym sprzedawca otrzymuje e-sklep szyty na miarę dostosowany do charakteru biznesu i potrzeb klientów. Dodatkowo oprogramowanie daje gwarancję bezpieczeństwa. Wszystkie te korzyści wiążą się nie bez powodów z dużymi kosztami. Konieczny jest również ciągły rozwój systemu.
Aby rozpocząć sprzedaż, musisz tylko wybrać jedną z powyższych opcji i skonfigurować projekt. Tego typu rozwiązania sprawdzają się na początku przygody z e-commerce. Z czasem mogą okazać się niewystarczające szczególnie w przypadku tworzenia funkcjonalnych i rozbudowanych sklepów internetowych.
Hosting, domena i projekt sklepu internetowego
Niestety nie wszystkie wymienione platformy e-commerce zapewniają hosting i domenę w ramach swojego pakietu. A są to dwa kluczowe filary każdego sklepu online.
Wybór właściwej domeny to jeden z najważniejszych kroków na początku przygody z e-commerce. Ten unikalny adres każdej strony internetowej nie może być przypadkowy. Nazwa główna i rozszerzenie muszą automatycznie kojarzyć się z Twoim biznesem tylko w taki sposób umożliwią budowanie wizerunku firmy w Internecie.
Po rejestracji wolnej domeny lub skorzystaniu z rynku wtórnego należy również zakupić sprawny hosting, czyli wolne miejsce na serwerze. Przechowasz tam wszystkie kluczowe elementy swojej sprzedażowej witryny. Zwróć uwagę na bezpieczeństwo i stabilność usługi, gdy będziesz wybierał właściwego dostawcę.
Założenie sklepu internetowego, który sprzedaje, nie mogłoby się obyć bez nowoczesnego projektu. Dlatego też Twoja platforma sprzedażowa powinna być przede wszystkim:
- dopasowana do grupy docelowej oraz specyfiki branży,
- funkcjonalna, elastyczna i użyteczna dla użytkowników,
- responsywna, czyli dostosowana do różnych szerokości ekranów,
- bezpieczna wyposażona w certyfikat SSL, który szyfruje dane klientów,
- intuicyjna w użytkowaniu i szybka w obsłudze,
- atrakcyjna, przejrzysta i estetyczna,
- zoptymalizowana pod SEO np. mobilna i szybko się ładująca.
Pamiętaj, że spełnienie wszystkich tych warunków będzie wymagać od Ciebie olbrzymiej wiedzy technicznej oraz dużych środków finansowych.
Wykonanie sklepu przez specjalistów e-commerce
Nie chcesz tracić czasu i obce są Ci tajniki e-commerce? Nie znasz się na obsłudze i prowadzeniu e-sklepu? Jeśli tak, to idealnym rozwiązaniem dla Ciebie i Twojego biznesu będzie współpraca z agencją interaktywną WeNet. Specjaliści:
- stworzą dla Ciebie funkcjonalny i przyjazny użytkownikom sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski,
- gwarantują fachowe podejście i sprawną realizację, abyś świadomie rozwijał swoją działalność w sieci,
- zapewnią kompletne wsparcie techniczne od analizy Twoich potrzeb, aż po utrzymanie i rozbudowę sklepu.
Pomyśl o swoim biznesie przyszłościowo i weź pod uwagę jego rozwój. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź szczegóły oferty. Przekonaj się, jak skutecznie prowadzić sprzedaż w sieci.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski