Kolejny miesiąc poczekamy, aby dowiedzieć się kto ostatecznie od lipca 2013 roku będzie zarządzał odpadami w gminie Trzebinia. Rada Miasta nie zajęła się dziś uchwałą dotycząca nowelizacji statutu Międzygminnego Związku „Gospodarka Komunalna”. Burmistrz Stanisław Szczurek wycofał ją z porządku obrad.

W porządku obrad piątkowej Sesji Rady Miasta w Trzebini zaplanowano przyjęcie uchwały dotyczącej zmiany Statutu Międzygminnego Związku „Gospodarka Komunalna”, który wedle dotychczasowych informacji ma zajmować się zadaniami związanymi z obowiązującą od przyszłego roku tzw. ustawą śmieciową.

Projekt nowego Statutu Związku umożliwia tej instytucji przejęcie zadań gmin dot. odpadów, które zostaną wprowadzone od 1 lipca 2013 roku w całej Polsce. Wedle Przewodniczącego Zarządu Związku Przemysława Dedy takie rozwiązanie ma przynieść trzem gminom – Chrzanowowi, Trzebini i Libiażowi znaczne oszczędności, gdyż nie będą one musiały zatrudniać zespołu ludzi w swoich urzędach.

- Wycofuję projekt uchwały, ponieważ dowiedziałem się, że Przewodniczący Zarządu Przemysław Deda oraz Przewodniczący Zgromadzenia Związku Waldemar Wszołek nie porozumieli się w sprawie reprezentacji poszczególnych gmin w nowej formule „Gospodarki Komunalnej”. Nasza propozycja zakłada, że każda gmina będzie miała swojego jednego reprezentanta w Zarządzie. Takie stanowisko prześlemy w najbliższym czasie do władz Związku – tłumaczy burmistrz Szczurek. Obecnie w skład trzyosobowego Zarządu Związku wchodzi dwóch reprezentantów Chrzanowa – Przemysław Deda i Andrzej Oczkowski oraz Marek Cygan z Libiąża. W takim składzie Zarząd funkcjonuje od 4 stycznia 2011 roku.

Przemysław Deda, szef Związku, mówi: – Jestem zaskoczony decyzją burmistrza Szczurka. Na spotkaniach z trzebińskimi radnymi wielokrotnie omawialiśmy nowe zapisy i regulacje. Wówczas nie pojawiały się żadne wnioski formalne. Warto także dodać, że Trzebinia co prawda nie ma reprezentanta w Zarządzie, ale dwóch radnych tej gminy zasiada w kierownictwie Zgromadzenia Związku. Takie były ustalenia burmistrzów na początku ubiegłego roku. Decyzja w sprawie ewentualnych zmian personalnych w Związku także należy do nich.

Na sesji w czerwcu uchwała dotycząca przekazania kompetencji gminy Związkowi została wycofana z obrad, co uzasadniano potrzebą szczegółowej analizy rozwiązań przez radnych. Magistrat zapewniał, że gmina podejmie w tej sprawie decyzję najpóźniej w lipcu.

Burmistrz Szczurek zapowiada, że głosowanie nad nowym statutem odbędzie się na sesji wrześniowej, kiedy to pozostałe dwie gminy także podejmować będą uchwałę dotyczącą nowelizacji tego dokumentu. Dopiero wtedy dowiemy się na jakich zasadach funkcjonować będzie Związek i czy wszystkie gminy ostatecznie zdecydują się na przekazanie mu swoich kompetencji dotyczących odpadów.

Wedle nieoficjalnych informacji nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja dotycząca przekazania przez trzebiński urząd kompetencji dot. wywozu śmieci Międzygminnemu Związkowi "Gospodarka Komunalna".

Komentarze   
0 #1 fiku miku 2012-07-27 13:55
czarne chmury zbierają się nad Trzebinią :D
Cytować
0 #2 xxx 2012-07-27 15:23
Czyżby kolejny skok na kasę - zwycięskie PO w Trzebini przekształca się w PSL??
Cytować
0 #3 Mieszkaniec 2012-07-27 18:10
Najwidoczniej Pan Burmistrz Szczurek nie wie co to oszczędzanie, a przy okazji wierzy w reaktywację Usług Komunalnych w Trzebini i że obsłużą one całą gminę 3 śmieciarkami!!!
Cytować
0 #4 komentator 2012-07-27 19:53
w kwestii informacji - ustawa "śmieciowa" weszła w życie 1 stycznia 2012, a nie jak pisze autor, wejdzie w przyszłym roku
Cytować
0 #5 Behemot 2012-07-27 20:02
Zapewne autorowi chodziło o to, że dla określonych w ustawie przepisów przewidziano opóźnione terminy obowiązywania.
Cytować
0 #6 Adrian Gaj 2012-07-27 20:26
Jak słusznie zauważył Behemot, chodzi o przepisy, które zaczną być obowiązkowe dla wszystkich gmin w Polsce od 1 lipca 2013 roku. Zastosowałem skrót myślowy, zresztą doprecyzowując go w kolejnym zdaniu. Żeby jednak nie było żadnych wątpliwości zdanie o "wchodzącej w przyszłym roku w życie ustawie śmieciowej" nieco zmieniłem. Dzięki za czujność i pozdrawiam.
Cytować
0 #7 komentator 2012-07-27 20:52
To zaczną być obowiązkowe od 1 lipca 2012 roku czy jednak 2013 r? Bo w tekście co innego, w komentarzu co innego...
Cytować
0 #8 Adrian Gaj 2012-07-27 20:55
1 lipca 2013.
Cytować
0 #9 Szymon Kaczmarczyk 2012-07-27 23:48
w dużym uproszczeniu - wszędzie będzie jak w blokach - ryczał za śmieci.
Cytować
0 #10 Tom Bombadil 2 2012-07-28 15:45
W Jaworznie propozycja: 14zł/osoby.
11zł/osoby w wypadku podpisania deklaracji na segregację śmieci.
Cytować
0 #11 xyyz 2012-07-29 16:59
i niech nie przekazują kompetencji tylko zlecą to zadanie swojej spółce co może jej dać szanse istnienia
Cytować
0 #12 kleszcz sarkozy 2012-07-29 23:37
zgadza się, niech Szczurek zleci to swojej spółce. Jak będzie się układał z resztą to wyjdzie na tym jak Zabłocki na mydle. Jak znam "mondrali" chrzanowskich to będą potem wydziwiać na swoją korzyść, a tak zawsze będzie miał atut w swojej ręce!
Cytować
0 #13 gość 2012-10-06 18:29
Witam. Czy wybrano już u Was metodę opłaty za wywóz śmieci??? Jeżeli tak, to jaką???
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.