Miesiąc temu ZUS uruchomił Platformę Usług Elektronicznych, w skrócie PUE. Dzięki niej każdy klient może prowadzić elektroniczną korespondencję z zakładem, a nawet rozliczyć się przez sieć. Wszystko droga elektroniczną i bez wychodzenia z domu. W systemie można również sprawdzić stan konta i informacje o przyznanych i wypłacanych świadczeniach, a nawet rezerwować godziny wizyt w wybranym oddziale ZUS.
Korzystanie z PUE (dla osób nieposiadających certyfikatu kwalifikowanego) wymaga zarejestrowania się na platformie ePUAP (który od 9 czerwca poprzedniego roku każdy może założyć i potwierdzić z dowodem osobistym w Urzędzie Skarbowym lub ZUS) i wypełnienia formularza znajdującego się na stronie pue.zus.pl. Zmiany idą jednak dalej i wraz z początkiem października elektroniczny Urząd Pocztowy przestanie funkcjonować i zastąpiony zostanie przez PUE.
Od października przekazywanie dokumentów elektronicznych pomiędzy klientami i ZUS będzie realizowane wyłącznie przez PUE. Znajdujące się na kontach Elektronicznego Urzędu Podawczego ZUS dokumenty elektroniczne (wnioski, odpowiedzi) oraz elektroniczne potwierdzenia zostaną przeniesione do archiwum i będą udostępniane wyłącznie na prośbę skierowaną do ZUS drogą elektroniczną. Więcej informacji na temat cyfryzacji ZUS można uzyskać bezpośrednio we wszystkich terenowych oddziałach ZUS oraz na stronie internetowej www.zus.pl.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że wdrożenie i koszty, związane z obsługą systemu to ponad 100 milionów złotych. W 85% środki na ten cel zostały pozyskane z funduszy unijnych (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego), reszta, czyli 15 mln zł pochodzi bezpośrednio z budżetu państwa.
Gospodarka. ZUS rozszerza internetowe opcje dla klientów
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomości