Jak bumerang powraca temat płatnych parkingów w centrum Chrzanowa. Po raz pierwszy temat dotyczący powstania strefy płatnego parkowania w sercu miasta pojawił się już w 2009 roku, dwa lata później gotowa uchwała trafiła na biurka radnych, lecz niektórzy z nich - szczególnie z Klubu Wspólny Chrzanów - mieli kilka zastrzeżeń do projektu. Temat umilkł na jakiś czas. Teraz powraca i na marcowej sesji rady miejskiej uchwała, po poprawkach, trafi pod głosowanie radnych.

- Wprowadzone zostały kosmetyczne zmiany m.in dotyczące zmniejszenia kwoty abonamentu z 200 zł na 150 zł - wyjaśnia Robert Maciaszek, wiceburmistrz Chrzanowa. Już w marcu dowiemy się dokładnie, jak będzie wyglądać nowa strefa płatnego parkowania w Chrzanowie i kiedy ma szanse zostać wprowadzona w życie.

Przypomnijmy, że główną ideą wprowadzenia opłat za parkowanie w centrum miasta jest możliwość łatwiejszego znalezienia miejsca postojowego w zatłoczonym centrum. Opłaty, jakie będą musieli uiszczać kierowcy za postój w wybranym miejscu mają zwiększyć rotację. Gmina liczy na to, że zmusi to kierowców do większej dyscyplin względem blokowania miejsca parkingowego przez pół dnia.

Przypomnijmy, że strefa obejmować będzie prostokąt między ulicami Sienną, Mickiewicza, Oświęcimską i Aleją Henryka. W obszarze objętym płatnością za postój znajdują się też ulice Sokoła, Kościuszki, Piłsudskiego, Słowackiego, Grunwaldzka i Focha. Opłata za półgodzinny postój kosztować będzie złotówkę. Za pierwszą godzinę postoju zapłacimy 2 zł, za kolejną już 2,40 zł zaś za kolejną 2,80 zł. Po trzech godzinach każda kolejna godzina znów będzie kosztować 2 zł. Chrzanowianie, którzy zamieszkują strefę będą mieli możliwość wykupienia abonamentu. Miesięczna opłata za miejsce postojowe dla mieszkańca gminy wyniesie 10 zł, kwartalna - 30 zł. Roczna gwarancja wolnego miejsca dla swojego samochodu kosztować będzie mieszkańca 100 złotych. Abonament na wolne miejsce parkingowe dla osób nie będących mieszkańcami danej dzielnicy kosztować będzie 150 zł, zaś miejsce dedykowane czyli tzw. koperta to koszt 250 zł miesięcznie

Na więcej szczegółów poczekać trzeba będzie do marca. Wtedy okaże się, czy uchwała wejdzie w życie, czy też po raz kolejny zostanie przesunięta. Powstanie strefy płatnego parkowania to zdaniem włodarzy gminy sposób na ograniczenie wielogodzinnego zajmowania miejsc postojowych przez samochody. Opłata za parkowanie ma zwiększyć rotację w najbardziej zatłoczonych regionach miasta. Czy ten pomysł rozwiąże problemy zmotoryzowanych mieszkańców powiatu, czy też sprawi jedynie, że kierowcy będą szukać darmowych miejsc postojowych poza centrum?

Już teraz kierowcy szukają alternatywnych miejsc parkingowych poza ścisłym centrum miasta