Zwiększanie wyników sprzedaży jest ważnym elementem prowadzenia biznesu w różnych sektorach działalności. To dzięki niemu przedsiębiorstwo może się rozwijać, podejmować współpracę z nowymi inwestorami, pozyskiwać nowych kontrahentów, budować swoją silną pozycję na rynku. Aby osiągnąć wszystkie te rezultaty, potrzebne jest skuteczne wsparcie sprzedaży, które będzie wychodziło naprzeciw współczesnym konsumentom i budowało w nich poczucie lojalności i przywiązania do danej marki.

Szczególnie duże znaczenie w całym przedsięwzięciu odgrywa właśnie zaufanie, jakim klienci obdarzają daną markę, chętnie wracając do niej i budując jej pozytywny wizerunek wśród kolejnych potencjalnych klientów. To właśnie ono jest wyznacznikiem powodzenia całej akcji wsparcia sprzedaży. Pozostaje tylko pytanie, jak je zdobyć i jakie metody mogłyby przybliżyć nas do wymarzonego celu?

 

Reklama, czyli niepotrzebne ryzyko

Troska o umiejętne i skuteczne wsparcie sprzedaży jest udziałem wielu przedsiębiorców, którzy szukając najlepszych metod, niejednokrotnie podejmują nie do końca przemyślane decyzje, obarczone ogromnym ryzkiem i związane z dużymi kosztami inwestycji. Reklamy, bo o nich mowa, pomimo tego, że ich założenia wydają się być obiecujące, w ostatecznym rozrachunku najczęściej okazują się nieudanym sposobem na wsparcie sprzedaży.

Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn takiej sytuacji jest naprawdę wiele. Reklama, w obecnym chaosie medialnym, swoim zasięgiem obejmuje tak naprawdę stosunkowo niewielką liczbę klientów. Marka, która jest reklamowana, po prostu ginie pośród milionów innych promowanych produktów i usług.

Poza tym, kampanie reklamowe docierające do odbiorców z wszelkich możliwych źródeł sprawiły, że każdy klient nie tylko zniechęca się do nich, ale także nie potrafi zaufać reklamowanym produktom i usługom, doszukując się w nich tzw. chwytów reklamowych, kreujących rzeczywistość lekko „upiększoną”. Nie można również nie zauważyć zmieniających się oczekiwań klientów.

Reklama w żaden sposób nie buduje relacji pomiędzy konsumentem a daną firmą. Jej zadaniem jest zainteresować potencjalnego klienta, ale jej działania nie są w stanie sprawić, by pozostał on z wybraną marką na dłużej. Dlatego działanie reklamy jest bardzo krótkotrwałe, a wymienione czynniki sprawiają, że także zupełnie nieskuteczne.

 

Nowy wymiar skuteczności

Interesującą alternatywą dla kampanii reklamowych z całą pewnością są różnorodne programy lojalnościowe i motywacyjne oraz narzędzia wsparcia sprzedaży opierające się na ich założeniach. Świetnym ich przykładem mogą być Kupony Premiowe, opracowane przez światowego lidera w dziedzinie wsparcia biznesu, firmę Sodexo. Gromadzone przez całe lata doświadczenie firmy, działającej na wielu rynkach całego świata, zaowocowało stworzeniem niezwykle efektywnych metod wsparcia sprzedaży, które bazują na wytworzeniu trwałych relacji pomiędzy danym przedsiębiorstwem a jego klientami.

Nie bez znaczenia pozostaje również stosowanie przez Sodexo innowacyjnych rozwiązań oraz otwartość na wymianę doświadczeń pomiędzy pracownikami - w myśl jednej z głównych zasad firmy „know – how”, które pomagają w idealnym dopasowaniu się do oczekiwań współczesnych klientów. Dzięki temu opracowane przez Sodexo metody i narzędzia wspierające sprzedaż są niezwykle nowoczesne, a przez to dużo bardziej skuteczne.

 

Efektywność i nowoczesność w jednym

Firma Sodexo, przygotowując Kupony Premiowe, skupiła się na połączeniu ze sobą nowoczesnych rozwiązań, efektywności oraz uniwersalności stosowanych metod. Powstałe w wyniku takiego zestawienia najważniejszych w biznesie cech Kupony Premiowe stanowią idealne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, bez względu na sektor działalności, którą się zajmuje. Dzięki swojej atrakcyjnej formie, kupony stanowią doskonałe narzędzie wsparcia sprzedaży, którego działanie, oparte na budowaniu trwałych relacji, pozwala każdej firmie osiągać zaskakująco pozytywne wyniki.

To, co je wyróżnia, to przede wszystkim szeroka sieć punktów akceptacji, rozmieszczona na terenie całego kraju, która sprawia, że każdy klient indywidualnie decyduje o tym, na jaką nagrodę się decyduje oraz kiedy i w jaki sposób ją zrealizuje. Zastosowanie takich rozwiązań gwarantuje, że każdy klient zostanie obdarowany zgodnie ze swoimi potrzebami, co z kolei umacnia jego stosunek do danej marki.

Sodexo w swoim projekcie nie pominęło również komfortu samych przedsiębiorców. Stosując Kupony Premiowe, mogą cieszyć się z ich skuteczności bez ponoszenia dużych kosztów (kupony są zwolnione z podatku VAT), oszczędzając czas (realizacja zlecenia trwa zaledwie 48 godzin!), ciesząc się łatwością realizacji projektu (wygodny podział kuponów na nominały).  Kupony Premiowe Sodexo są najlepszą metodą na nowoczesne i skuteczne wsparcie sprzedaży.