Prowadzenie fanpage na facebooku wymaga z pewnością czasu i dużo zaangażowania. Z pewnością błędem przedsiębiorcy byłoby całkowicie zignorowanie tego ważnego portalu społecznościowego. Jeśli przedsiębiorca narzeka na brak czasu to chociaż utworzenie i posiadanie przejrzystego fanpage może mieć pozytywny wpływ na postrzeganie samej marki. Jeśli natomiast jest gotowy poświęcić swój czas lub zainwestować w czas innych, to z pewnością przyniesie to wymierne korzyści w dłuższej perspektywie czasu.

Kto powinien prowadzić fanpage na Facebooku?

Odpowiedź na to pytanie nie jest tak oczywista, jak to może się wydawać. Możliwe, że w przypadku mniejszych przedsiębiorstw prowadzeniem fanpage może zajmować się sam właściciel, który posiada największą wiedzę o swojej firmie. Możliwe też, że dobrym rozwiązaniem jest podział obowiązków – można oddelegować do prowadzenia fanpage jednego z pracowników lub firmę zewnętrzną, doświadczoną w tego typu działaniach, a samemu od czasu do czasu aktywnie uczestniczyć w rozwoju profilu firmowego dorzucając własne pomysły oraz odpowiadając aktywnie na pytania użytkowników.

Warto zwrócić uwagę na jedną zależność – doświadczone firmy, których działalność jest dbanie o wizerunek firmy poprzez aktywne prowadzenie profili w serwisach społecznościowych wpływają na osiąganie lepszych wyników przez przedsiębiorstwa, które im zaufały. Prowadzenie firmowego facebooka wymaga odpowiedniego podejścia do potrzeb użytkowników i tego jak kształtuje się nastawienie grupy docelowej do publikowanych treści. Teksty powinny być pisane lekkim piórem i bez zbędnej wyniosłości. Istotne jest to, aby użytkownik nie był traktowany jako osoba niższej kategorii. Należy wyrównać poziom odbiorcy i wczuć się w potrzeby danego klienta.

Aktywna promocja fanpage za pomocą reklamy

Samo zaistnienie na Facebooku nie będzie oznaczać natychmiastowego zainteresowania. Ludzie nie będą świadomi tego, że powstał oficjalny fanpage ich ulubionej firmy. Dlatego też warto pomyśleć o aspekcie związanym z promowaniem strony na fb. Do tego celu służą płatne reklamy. Jeśli posiadamy wiedzę w jaki sposób efektywnie prowadzić kampanie na tym profilu społecznościowym to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć reklamować w wybranej grupie docelowej nowy fanpage. Trzeba zwrócić uwagę na niezwykle istotny aspekt związany z promocją – jeśli reklama prowadzi do mało wartościowej treści to spowoduje to negatywną reakcję użytkownika. Należy więc przed aspektem reklamowym koniecznie zadbać o uzupełnienie treści na samym fanpage.