Sezon zimowy Przewozy Regionalne rozpoczynają już w najbliższą niedzielę, 11 grudnia. Tego dnia zmieni się rozkład jazdy pociągów. Dobrych informacji nie mamy dla pasażerów, którzy z powiatu chrzanowskiego podróżują do stolicy województwa. Na trasie z Oświęcimia do Krakowa niektóre kursy zostaną rozcięte i trzeba będzie przesiąść się w Trzebini.

Takie rozwiązanie dodatkowo wydłuży, i tak już długi, czas przejazdu. Wszystkiemu winne remonty.
- Takie posunięcie podyktowane jest pracami modernizacyjnymi - informuje Barbara Węgrzynek, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych w województwie małopolskim. - Musieliśmy dostosować rozkład do wymogów Zarządcy Infrastruktury Kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i nie było innej możliwości, jak tylko zakończyć bieg niektórych pociągów w Trzebini - dodaje rzeczniczka. Planowo remonty powinny się zakończyć do 9 stycznia 2012. Później Przewozy Regionalne chcą powrócić do dawnego układu trasy. Pasażerowie, wsiadający w Chrzanowie nie będę musieli ponosić dodatkowych kosztów i kupować drugiego biletu. Od czasu, gdy Chrzanów został włączony w III strefę aglomeracyjną Krakowa na jednym bilecie można podróżować przez sześć godzin.

Trasa Oświęcim - Trzebinia to jeden z najgorszych odcinków na terenie całego województwa. Stan torów jest tak zły, że średnia prędkość pociągu z Trzebini do Oświęcimia wynosi 33 kilometry na godzinę. - W drugą stronę jest jeszcze gorzej, bo z Oświęcimia do Trzebini pojedziemy w tempie 24 kilometry na godzinę. To jedna z najniższych prędkości - mówi Barbara Węgrzynek.

Prędkość, jaką osiągają pociągi na trasie Oświęcim - Trzebinia pozostawiają wiele do życzenia. Sprawny rowerzysta pokonałby ten odcinek szybciej. Wizję szybszej podróży zwiastują trwające właśnie remonty tras kolejowych. Do ich zakończenia pasażerom pozostaje jedynie życzyć cierpliwości.

Nowe rozkłady dostępne są już na stronie internetowej Przewozów Regionalnych: http://nowy.rozklad-pkp.pl

Komentarze   
-5 #1 Piotr 2011-12-08 20:33
Co do tej 3 strefy Chrzanowa, warto było dodać na jakiej zasadzie działa ten bilet, gdyż może nie wszyscy wiedzą. 6 godzin jazdy za 8 zł - w ciągu tego czasu należy wrócić do miejsca rozpoczęcia podróży.

Teraz sprawa postojów. Najdłuższy trwał będzie w Trzebini 24 minuty. Kilka składów startuje w tej samej minucie co przyjeżdża, pozostałe różnie:

Kierunek Oświęcim z Krakowa (godz.przyj. / godz. odj.):
00:05 / 00:05 nr poc. 30415;
05:59 / 06:05 nr poc. 30411;
06:55 / 07:04 nr poc. 30113;
07:44 / 08:01 nr poc. 30115;
09:31 / 09:32 nr poc. 30119;
11:37 / 11:42 nr poc. 30123;
12:37 / 12:56 nr poc. 30125;
13:37 / 13:56 nr poc 30127;
14:42 / 14:56 nr poc. 30129;
15:37 / 16:01 nr poc. 30131;
17:42 / 17:42 nr poc. 30135;
18:38 / 18:56 nr poc. 30137;
19:37 / 20:01 nr poc. 30139;
20:37 / 20:37 nr poc. 30141;
22:31 / 22:32 nr poc. 30145.

Ponadto (dla zainteresowanyc h) PKP Inter City ma ofertę od nowego rozkładu jazdy "Last Minute".
Należy kupić bilet nie wcześniej niż 30 minut przed jego odjazdem i tak:
Express "Tatry" do Zakopanego z Krakowa Głównego za 13 zł - w cenie miejscówka, poczęstunek i kawa.
Express "Wisła" do Wisły Głębce z tą sama ofertą.
Ponadto najwyższej klasy pociągi EIC "Górnik" oraz "Odra" z Katowic do Wrocławia za 33 zł.
Cytować
-5 #2 Mateusz 2011-12-10 01:55
co ta znaczy "należy wrócić"? Chyba powinno być "można wrócić" :-)
Cytować
-5 #3 Jerri 2019-12-05 17:41
Cześć dzięki za post !

my blog Wojciech Pilat: https://carpark.auto.pl
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.