Jak informowaliśmy końcem grudnia chrzanowski Fablok oraz Newag Nowy Sącz wystartowały w walce o kontrakt na modernizację ponad 100 lokomotyw SM42 dla PKP Cargo. Portale branżowe podkreślały wagę tego niespotykanego jak na polskie warunki przetargu.
Propozycja Pierwszej Fabryki Lokomotyw Fablok została jednak odrzucona.
Jak podaje PKP Cargo, Fablok nie wniósł wadium, a oferta nie spełniała także wymagań postawionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia odnośnie finansowania przedsięwzięcia.
Wygrana przetargu otworzyłaby dla chrzanowskiej firmy nowe możliwości, a także zapewniła byt na najbliższe lata.
Lokomotywa SM42 popularnie nazywana Stonką to polski lekki spalinowóz manewrowy produkowany w latach 1965 - 1992 przez zakłady Fablok w Chrzanowie. Ogółem wyprodukowano dla PKP 1157 sztuk, które obecnie stanowią najpopularniejszą serię lokomotyw w Polsce.
Więcej informacji można przeczytać w artykule na portalu Rynek-Kolejowy.pl
SM42-575 w barwach PKP CARGO na Lubelskiej lokomotywowni (fot. wolinlbn / Wikipedia)
{jcomments lock}