Chrzanowski Fablok oraz Newag Nowy Sącz walczą o kontrakt na modernizację ponad 100 lokomotyw SM42 dla PKP Cargo.
Przetarg obejmuje modernizację lokomotyw SM42 (na zdjęciu) oraz lokomotyw ST44. Na te drugie jednak ofertę złożyła tylko bydgoska PESA, o czym informowaliśmy w sierpniowym artykule. Złożone oferty poddawane są wnikliwym analizom przez komisje reprezentujące PKP Cargo. Pierwszych decyzji można się spodziewać w połowie stycznia 2011 roku, choć jak podają nieoficjalnie przedstawiciele spółki PKP być może już w pierwszym tygodniu stycznia. Fablok ma o co walczyć, termin wykonania zamówienia na lokomotywy SM42 wynosi 105 tygodni licząc od daty zawarcia umowy.
Piszący do naszej redakcji obecni oraz byli pracownicy fabryki lokomotyw są pełni nadziei, że to właśnie ich zakład wygra rywalizację z konkurencją i wreszcie wybrnie z tarapatów i niekończącego się marazmu.
Aktualizacja:
Po za przetargiem na naprawę lokomotyw, Fablok przystąpił także do dużego czterozadaniowego przetargu Przewozów Regionalnych na przeglądy i naprawy rewizyjne 188 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych. W trzecim zadaniu do którego ofertę złożył Fablok do spółki z Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku przystąpiło także konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki, ZNTK Oleśnica, Tabor Szynowy Opole. Zadanie to obejmie naprawy rewizyjne oraz modernizacje 39 składów serii EN57 (na zdjęciu).