Aplikacje AR to nowoczesne oprogramowanie, wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Ze względu na wykorzystanie nowatorskiego sposobu przekazu informacji, opierającego się na interaktywności, doskonale sprawdza się w reklamie oraz znajduje wiele zastosowań w innych dziedzinach. Na czym dokładnie polega Augmented Reality i jak można ją wykorzystać?

 

Aplikacje AR, czyli Augmented Reality

 

Augmented Reality to inaczej rzeczywistość rozszerzona, czyli nowatorskie połączenie świata rzeczywistego z nałożonymi na niego modelami w grafice 3D, widoczne przez urządzenia przetwarzające obraz. Opierają się na niej aplikacje AR, które znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach.

 

Aplikacje AR zazwyczaj wykonuje się na urządzenia mobilne, np. smartfony, tablety czy okulary VR, jednak mogą stanowić oprogramowanie stacjonarnych ekranów, np. na stoiskach na targach branżowych. Ich wykorzystanie ogranicza jedynie kreatywność – dają wiele nowych możliwości, a przy tym są niezwykle skuteczne dzięki swojej interaktywności, która niezawodnie przyciąga uwagę użytkowników. Zaletą są nie tylko nowe doznania, jakie gwarantuje AR – technologia jeszcze nie tak powszechnie dostępna, dzięki czemu budzi duże zainteresowanie u osób w różnym wieku. Uwagę przyciąga także możliwość wzięcia czynnego udziału w pokazie, samodzielnego wypróbowania aplikacji. Bardzo wysoka interaktywność angażuje użytkowników i przekazuje im informacje w sposób ciekawy, bardzo często łączący naukę lub reklamę z wysokiej klasy rozrywką. Wykorzystanie aplikacji AR daje więc duże możliwości, jeśli chodzi o budowanie wizerunku i prezentowanie produktów, zapewniając bardzo wysoką skuteczność działań.

 

Aby pozyskać dla swojego biznesu aplikację, która wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości, należy zamówić ją u specjalistów, którzy stworzą oprogramowanie zgodnie z wszystkimi oczekiwaniami klienta. Co więcej, doświadczone firmy, które specjalizują się w Augmented Reality, mogą same zaproponować wiele nowatorskich rozwiązań w tej dziedzinie, podpowiadając klientowi, co najlepiej się sprawdzi, by osiągnąć zamierzony cel. Aplikacje mogą być dedykowane dla urządzeń różnego typu i współpracować z różnymi systemami operacyjnymi.

 

Jakie zastosowania posiadają aplikacje AR?

 

Aplikacje AR to nowoczesna technologia, dająca ogromne możliwości w wielu dziedzinach życia. Szybko dostrzeżono ich potencjał w biznesie, umożliwiają bowiem firmom tworzenie bardzo atrakcyjnych materiałów reklamowych, a także najbardziej rzeczywistych wizualizacji, które można osadzić w prawdziwym świecie właśnie dzięki Augmented Reality.

 

Do najczęstszych zastosowań aplikacji AR należą:

 

- reklama – rzeczywistość rozszerzona to wymarzony środek przekazu materiałów reklamowych, niezawodnie przyciąga bowiem uwagę klientów. Stworzona na potrzeby firmy aplikacja może przedstawić działanie produktu bez konieczności przeprowadzania trudnych do zorganizowania pokazów, zaprezentować wszystkie dostępne wyroby czy zaangażować klientów przy kampanii, proponując im ciekawą rozrywkę, którą zapamiętają na długo. Aplikacje AR świetnie sprawdzają się na targach, stanowiąc niezawodny sposób na wyróżnienie stoiska swojej marki wśród konkurencji.

 

- edukacja – coraz częściej rozszerzoną rzeczywistość wykorzystuje się również w edukacji. Może służyć jako uzupełnienie dla podręczników szkolnych, jak i materiałów doszkalających, przeznaczonych dla starszych użytkowników. Przykładowym użyciem jest aplikacja AR, którą na telefon lub tablet można pobrać po zakupie danego podręcznika, a następnie używać jej we wskazanych przez autora miejscach, by uzupełnić naukowy tekst o wyjaśniającą zagadnienie animację. Takie rozwiązanie nie tylko ułatwia, ale i uatrakcyjnia naukę, czyniąc trudne tematy ciekawymi i szybciej przyswajalnymi.

 

- architektura i wystrój wnętrz – dzięki aplikacjom AR można także tworzyć wizualizację projektów architektonicznych lub wystroju wnętrz, umożliwiają one bowiem nałożenie modeli stworzonych za pomocą grafiki 3D na rzeczywiste lokalizacje.

 

aplikacje AR a rzeczywistość rozszerzona