System elektronicznego poboru opłat viaTOLL, stale rozszerza obszar swojego działania. Droga krajowa 79 będąca bezpłatną alternatywą dla autostrady A4 niedługo przestanie być darmowa. Rozpoczęła się budowa bramownic do automatycznego poboru opłat od samochodów powyżej 3,5 tony oraz autobusów.

Na terenie powiatu chrzanowskiego stanie 7 takich bramownic. Systemem objęty zostanie odcinek drogi krajowej od Krakowa do Jaworzna. viaTOLL zacznie pobierać opłaty w pierwszym kwartale przyszłego roku.

viaTOLL to elektroniczny system poboru opłat za przejazd drogami krajowymi. Opłaty pobierane są od pojazdów o całkowitej masie powyżej 3,5 tony oraz wszystkich autobusów. Pieniądze z systemu trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego.


Budowa bramownicy w Trzebini

Komentarze   
0 #1 kierowca 2012-11-26 20:05
Super! Optymistycznie czekam na zmniejszenie ruchu na tej drodze. Na A4 proszę bardzo.
Cytować
0 #2 Wojtek_S 2012-11-26 21:34
Obawiam się, że będzie taniej niż na A4 - i tak tędy pojadą TIRY z całej Polski, tak jak to ma miejsce obecnie :/
Cytować
0 #3 Pypia 2012-11-27 13:09
W tym wypadku ruch się zmniejszy, bo do nas trafiły w większości TIR-y z DK94 jak wprowadzili myto i skoro i u nas będzie płatnie to większości będzie wygodniej znowu tamtędy jeździć. A co oszczędniejsi będą pewnie dalej kombinować i zaczną jeździć przez Alwernię.
Cytować
-1 #4 drH 2012-11-27 13:12
Dokładnie tak jak pisze Wojtek_S przejechanie odcinka Kraków-Katowice dla TIR'a to koszt 49 zeta. Drogą Krajową 79 liczmy na okragło 80km dla samchodu ciężarowego z naczepą o DMC conajmniej 12 T i klasie emisji EUR2 (nie wiem czy takowe jeszcze jeżdzą ;-)) to koszt 80*0,42=33,6 zeta. Wg mnie jakiejś rewolucji w ruchu ciężarowym na DK79 to nie spowoduje.
Cytować
+1 #5 Ktoś 2012-11-28 16:56
Żartujesz? 49 zł vs 0 zł to każdy woli 0 zł, ale jak będzie 49 zł vs 33,6 zł to każdemu opłaci się wydać te 15,4 zł więcej, a zaoszczędzić czas i paliwo.
Cytować
+1 #6 Nafi 2012-11-28 22:36
To przygotujcie się na podwyżkę cen biletów komunikacji miejskiej, bo ktoś musi zapłacić za przejazd autobusu pod bramownicą.
Cytować
-1 #7 drH 2012-11-28 23:08
@Ktoś, Gdyby było tak jak twierdzisz na DK94 nie byłoby takiego ruchu ciężarowego bo każdy wolałby oszczędzić czas i paliwo. Zgod,a jeśli mowa o pojedynczym przypadku i ładunek jest pilny, ale jeśli masz flotę powiedzmy 30 zestawów i każdy przejeżdża ta trasę 2 razy w tygodniu to z tego 15.4 robi się całkiem pokaźna kwota. (mój przykład dotyczył najdroższej opłaty za kilometr w systemie Viatol)
Cytować
0 #8 Ktoś 2012-11-29 02:39
Gdyby tylko myto wpływało na wybór drogi to wszyscy woziliby towar na taczkach zamiast ciężarówkami.
Cytować
0 #9 asasel 2012-12-04 11:15
Partia Miłości w okresie godowym.
Cytować
0 #10 MichaB 2012-12-10 16:42
I tak my wszyscy zapłacimy to wszystko potem kupując towary wożone przez te ciężarówki, tak samo jak bulimy na każdym kroku za drogie paliwo.
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.