×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 101

Autorem artykułu jest Praktyczne porady


W każdej dziedzinie naszego życia, istnieją pewne zasady, dzięki którym, toczy się życie. Także w Internecie, są zasady które powinny być "wyznawane" przez każdego internaute. Zapraszam, przede wszystkim początkujących internautów. W każdej dziedzinie naszego życia, istnieją pewne zasady, dzięki którym, toczy się życie. Także w Internecie, są zasady które powinny być "wyznawane" przez każdego internaute. Zapraszam do zapoznania się z nimi:

10 przykazań użytkownika komputera

1. Nie używaj komputera, po to, aby szkodzić innym.
2. Nie zakłócaj pracy na komputerach innym.
3. Nie przeglądaj bez pozwolenia cudzych danych.
4. Nie używaj komputera, jako narzędzia do kradzieży.
5. Nie używaj komputera, do różnych nieetycznych sztuczek.
6. Nie używaj i nie kopiuj cudzych programów, za które nie zapłaciłeś
7. Nie publikuj bez wiedzy autora, tekstów których autorem jest ktoś inny.
8. Nie przywłaszczaj sobie wysiłku intelektualnego innych.
9. Pomysl o społecznych konsekwencjach tego co robisz (pisząc programy, teksty i publikując je w Internecie)
10. Używaj komputera z zachowaniem rozsądku.

10 przykazań komunikacji elektronicznej

1. Staraj się wysyłać przesyłki krótkie i na temat.
2. Postaraj się skupić na jednym temacie - w jednej przesyłce.
3. Bądź rozważny i kulturalny, mówiąc o innym.
4. Cytuj, używając źródła.
5. Przestrzegaj "drogi służbowej" w korespondencji z administratorami sieci/usług.
6. W stopce przesyłki pocztowej załączaj swoje dane (signature). Powinny one zawierać: imię, nazwisko, adres E-mail.
7. Bądź staranny i ostrożny przekazując forwarding na adresy grupowe i listy dystrybucyjne.
8. Za szczególnie niegrzeczne uważa się rozpowszechnianie prywatnej poczty przez "mailing lists" lub Usenet bez zezwolenia autora.
9. Żartując, pamiętaj ze niektóre twoje żarty mogą kogoś urazić/obrazić.
10. Kiedy cytujesz inne osoby, postaraj się wyciąć z cytatu to, co nei dotyczy poruszanego problemu.

10 przykazań użytkowników grup dyskusyjnych.

1. Dbaj, o to, aby twoje pytania i spostrzeżenia, nie odbiegały od tematu danej listy.
2. Nie miej oporów do zaczynania dyskusji, w końcu po to je stworzono.
3. Pamiętaj, że tak jak ty traktujesz innych użytkowników, tak i oni mogą potraktować Ciebie.
4. Stawiając pytanie w grupie dyskusyjnej, zalecaj nadsyłanie odpowiedzi do Ciebie osobiście; wyślij opracowana, zbiorcza odpowiedz do całej grupy.
5. Odpowiadając na przesyłkę nadesłana do grupy, sprawdź adres aby być pewnym, ze odpowiadasz zgodnie z intencja (pojedynczej osobie lub całej grupie).
6. Jeśli nie możesz brać udziału w dyskusji ponad tydzień, wypisz się lub zawieś subskrypcję we wszystkich listach/grupach do których należysz.
7. Jesli znasz odpowiedź, i możesz odpowiedzieć na czyjeś pytanie, wyślij mu odpowiedź na jego prywatny meil
8. Czasami zapisujący się na listę nie są zaznajomieni z właściwą "etykieta sieciowa" ('netiquette') i nadsyłają zadania subscribe lub unsubscribe bezpośrednio do samej listy.
9. Bądź tolerancyjny w takich przypadkach, udziel lepiej pożytecznych wskazówek zamiast krytykować.
10. Inni ludzie na liście nie są zainteresowani Twoimi zadaniami zapisania czy wypisania z listy. Wszelkie zadania administracyjne tego typu winny być nadsyłane pod odpowiedni adres, nie zaś do samej listy.

Powyższe przykazania są zbiorem przykazań z netykiet, pochodzących z różnych źródeł. Postarałem się umieścić tutaj te punkty, które się najczęściej powtarzają. Więc co za tym idzie - te (chyba) najważniejsze.

Przeczytajmy jeszcze raz powyższy tekst, i jeśli postępujemy tak, jak jest tam napisane, to szczerze gratuluje, natomiast jeżeli nie to postarajmy się wprowadzić te zasady w nasze i-net życie :-). ---

Webmaster | Lipusz | Kaszuby

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.