Ważna nie tylko reklama, ale aktywne działanie które firmy realnie wspierają sport?

4 min czytania
Ważna nie tylko reklama, ale aktywne działanie  które firmy realnie wspierają sport?

Nie od dziś wiadomo, że sport dla wielu przedsiębiorstw to tylko logo na koszulkach, wielkie banery podczas meczów, a nawet nazwy firm wchodzące w skład nazw drużyn sportowych, stanowiące doskonałą reklamę, a jednocześnie budujące wizerunek biznesu zaangażowanego w rozwój sportu. Jednak istnieją firmy, które korzystają z innych sposobów promocji zdrowego, aktywnego trybu życia np. angażując się w działania CSR lub wspierając sportowców odpowiednio dobraną przez naukowców i żywieniowych ekspertów dietą i suplementacją.

Sport dla najmłodszych

Sport warto promować już wśród najmłodszych przyzwyczajenia nabyte w dzieciństwie procentują w przyszłości. W dzisiejszych czasach, w których komputery wyparły podwórkową grę w piłkę, potrzeba niejednokrotnie niestandardowych działań w celu zachęcenia dzieci do uprawiania sportu.

Na takie nietypowe działania zdecydowała się firma Ferrero, promując aktywny tryb życia wśród najmłodszych, w ramach swojego programu Kinder+Sport. Projekt funkcjonuje zarówno na poziomie globalnym, u boku międzynarodowych Federacji Sportowych, jak i lokalnym w Polsce Ferrero zaangażowało się w promocję trzech dziedzin: siatkówki, pływania i żeglarstwa. Najbardziej spektakularne działania dotyczą siatkówki. We współpracy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej Ferrero organizuje co roku Ogólnopolski Turniej Minisiatkówki. Program cieszy się niezwykłą popularnością, co widać po rosnącej liczbie uczestników, która w tym roku wyniosła aż 40 000. Organizatorzy chwalą się, że jest to największy turniej gry w siatkę dla dzieci na świecie!

Kolejną ciekawą inicjatywą, która nie tylko krzewi sport wśród najmłodszych, ale jednocześnie zahacza o działania CSR, jest Bieg z Maskotką organizowany przez firmę Amway - w ramach dorocznego Biegu Konstytucji z okazji 3 maja. W Biegu z Maskotką biorą udział najmłodsi biegacze, a warunkiem uczestnictwa jest wystartowanie z maskotką, którą następnie można przekazać dzieciom, których stan zdrowia nie pozwala brać udziału w tego typu zawodach. Bieg z Maskotką ma na celu zachęcenie dzieci do przynoszenia zabawek dla podopiecznych ze szkoły działającej przy Centrum Zdrowia Dziecka.

Firma współpracuje także z Fundacją Wychowanie przez Sport założoną m.in. przez znanego sportowca Pawła Januszewskiego. Rolą fundacji jest sportowa edukacja dzieci i młodzieży poprzez organizację takich imprez jak Sport Genaracja” czy Dzieciaki z Biegiem Natury”, w których w kilku miastach Polski wzięło udział tysiące dzieci przy aktywnym wsparciu obydwu cykli przez firmę Amway - zarówno materialnie jak i poprzez wolontariuszy.

Nutrilite exclusively from Amway dieta dla sportowców

Nie wszyscy wiedzą o realizowanym od kilku lat projekcie Amway we współpracy z klubem piłkarkim AC Milan. Dokładnie chodzi o współpracę między należącą do Amway marką Nutrilite (wg. Euromonitora największą na świecie marką naturalnych witamin i minerałów), a Ośrodkiem Szkoleniowo Badawczym Milan Lab, gdzie trenowani są zawodnicy. Współpraca ta polega na opracowaniu na podstawie badań zawodników przez naukowców Nutrilite i ekspertów z ośrodka odpowiedniej diety dla każdego z piłkarzy oraz właściwej dla niego suplementacji. Dieta uwzględnia przede wszystkim specyficzne potrzeby żywieniowe sportowców, ale także i to, co lubią jeść biorąc pod uwagę fakt, że pochodzą oni z różnych zakątków świata - odmiennych kulinarnie. Suplementacja produktami Nutrilite, zawierającymi naturalne witaminy i minerały oraz inne fistoskładniki, wpływa na dobre samopoczucie i kondycję sportowców.

Ponadto Amway angażuje się w działania CSR prowadzone przez Milan Foundation, czyli pozarządową organizację działającą przy włoskim klubie piłkarskim. W ramach tej współpracy zainicjowano wiele akcji promujących sport oraz edukację sportową wśród najmłodszych, a także zbudowano dwa wielofunkcyjne centra sportowe: w Pagliare di Sassa, we włoskim regionie Abruzzo, dotkniętym następstwami trzęsienia ziemi w 2009 roku oraz w Neapolu mieście w którym brakuje odpowiednich miejsc na rozwijanie sportowych pasji.

Zapoznaj się również ze światowym raportem Amway na temat przedsiębiorczości powstałym przy współpracy z Technicznym Uniwersytetem w Monachium.

Sport dla pracowników

Sportowy tryb życia można również wspierać na poziomie pracowniczym. Z ciekawą inicjatywą wyszli pracownicy RWE Polska, realizując przy finansowym i logistycznym wsparciu firmy program Pracuj zdrowo i sportowo”. W ramach projektu zorganizowano akcje prozdrowotne, wykłady i spotkania z ekspertami w tej dziedzinie. Ponadto zaaranżowano wydarzenia sportowe, np. rejsy żeglarskie, wycieczki rowerowe, lekcje tańca i aerobiku, mające na celu promowanie aktywności sportowej wśród pracowników firmy i ich rodzin. Za propagowanie profilaktyki zdrowotnej program został doceniony przez Ministerstwo Pracy
i Polityki Społecznej.

Podobną inicjatywę wykazało PZU, realizując projekt PZU Sport Team, w ramach którego firma wspiera sportowe pasje swoich pracowników. Zainteresowani mogą wybierać do jakiej sekcji chcą należeć: rowerowej, biegowej, squashowej, narciarskiej, piłkarskiej lub jeszcze innej. Najwięcej osób wybiera bieganie pracownicy PZU wzięli udział już w ponad 70 imprezach biegowych, np. w PZU Maratonie Warszawskim. Projekt cieszy się coraz większym powodzeniem obecnie uczestniczy w nim prawie 800 pracowników z całej Polski.

Jak widać, firmy mogą wspierać działania sportowe na różnych poziomach nie tylko angażując się w bezpośredni sponsoring finansowy. Z korzyścią dla wszystkich - zdrowy i aktywny tryb życia jeszcze nigdy nie miał tylu wpływowych promotorów.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

chrzanowski24_kf