Nie ma znaczenia czy prowadzimy bar, swój blog o fryzurach lub hotel w Tatrach. Dążymy do tego żeby świadczone przez nas usługi dotarły do jak największej ilości odbiorców. W skutek czego swój wzrok zaczynamy kierować ku portalowi FB - zauważając w nim opcję na niedrogie (niekiedy bezpłatne) wypromowanie przedsiębiorstwa. Niestety portal FB ma związek z całym światem, a jak się domyślamy - ważna jest gotówka. Bez płatnych reklam wybicie naszego fanpage będzie nie do zrobienia (jeżeli nie decydujemy się Fanpage, na który wrzucać będziemy urocze kotki czy inne zdjęcia). Ale nie trać głowy! Specjalnie dla Ciebie postaram się podać pomysły, żeby przy odrobinie pracy wypromować własny fanpage.

obsługa stron firmowych fanpage na facebooku

1. Treść

Jednym z kluczowych sposobów na to jak wypromować stronę na Facebooku jest jak wiemy tworzenie tekstu, jednakże nie randomowego, tylko angażującego. Co to tak na prawdę angażujące wpisy na Facebooku? Prawdę powiedziawszy będą nimi te wpisy, które zawierają w sobie wartościowe informacje ewentualnie te po których zachodzi interakcja. Przyjmując, iż jesteśmy profesjonalistami swoim fachu - jesteśmy w stanie użyć Facebooka aby podzielić się ze światem posiadaną wiedzą. Stwórzmy post, albo też nieco mniej popularny tekst poradą branżową, a na pewno znajdzie się osoba, która ją przeczyta oraz udostępni dalej. Reasumując jeżeli polubienia fanpage wskazują na okrągłe zero, to nigdy w świecie – nie uda nam się go pokazać światu bez dodatkowych czynności.

Rozważając powyższe kwestie, musimy spróbować oznajmić klientów Zuckerberga, że posiadamy warty uwagi opis. Opcjonalnie możemy pójść drogą z kierunkowskazem "płatne" (oczywiście łatwiej, no ale...trzeba zainwestować) bądź też bezpłatne (ewentualnie 2 ścieżkami równocześnie :]). Decydując się na opcję "za pieniądze", działamy za pośrednictwem reklamowej kampanii, która znajduje się w menadżerze reklam Facebook business, gdzie nasze cele reklamowe ustawiamy na aktywność odnośnie posta. Jeśli nie miałeś styczności z płatną kampanią reklamową na portalu Facebooku, a potrzebujesz skutecznie dotrzeć do klientów: nie zwlekaj, zadzwoń do nas.

W przypadku kiedy postawimy na tym, iż chcemy pozostać na bez-kosztowej ścieżce promowania, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na dyskusyjne grupy działające na FB. Wyjątkowo tutaj zasada jest banalna – stworzymy treść, która zwróci uwagę określonej grupy kontrahentów – zamieszczamy to na trafnej grupie. Dla przykładu, jeżeli opracowaliśmy wartościowy tekst do postu (ewentualnie interesujący artykuł na blog na stronie www: o ile takowy posiadamy) odnośnie odnośnie zioła jakim jest skrzyp polny, zamieszczamy wówczas tę informację na któreś z grup dotyczących aromatycznych ziół czy zielarstwa. Niektórym z nas wyda się to niedorzeczne, jednak odbiorcy na FB lubią tworzyć grupy, tak więc najpopularniejsza grupa o ziołach notuje...uwaga ponad dwadzieścia pięć tysięcy odbiorców! Dużo nieprawdaż? Sprawdź to sam. Jaki następny krok? Nic innego nie pozostaje jak cierpliwie czekać. Jeżeli zamieszczone wpisy na prawdę będą unikatowe oraz potrafią zaciekawić, wówczas odpowiednie osoby je dobrze ocenią i będą śledzić nasze aktywności na fanpage. Nie pomińmy jednak, iż grupy pozostają na swój sposób hermetyczne i dysponują swoimi normami. Napisz do nas przed wspomnianymi działaniami. Pamiętaj też, że nie jedynie musicie brać, ale również dawać tj. nie ograniczać się wyłącznie do zamieszczenia swojej reklamy, jednak za jednym razem pomagać i aktywnie uczestniczyć w komentarzach (konstruktywnie!) wypowiedzi pozostałych.

2. Ważna rzecz - komentowanie

Odnośnie komentarzy. Zalecamy z nich korzystać w przypadku promowania fanpage. W tym miejscu także nie ma większej filozofii. Komentujmy uważnie posty użytkowników fejsa na innych fanpejdżach bądź także tematycznych grupach dyskusyjnych. Niemniej, jeżeli udzielamy się w komentarzach wpisów pod fanpage konkurencji, to nie wiem jak byśmy się nie starali i pomagali, możemy zostać zbanowani przez administratora profilu fanpage (konkurencja w branży zawsze była przeszkodą). Niemniej jednak, jeśli postaramy się stworzyć wokół siebie otoczkę osoby, która jest znawcą w branży – spotkamy się z bardzo dobrą reakcją, następnie mamy już z górki do następnych "lajków".

jak wypromować stronę na Facebooku

3. Udostępnienia

Kolejnym sposobem promowania strony fanpage jest udostępnianie postów. Polecanie dalej wpisów od innych użytkowników jest chyba najbardziej popularną opcją postów na portalu Facebook. O ile jedynie samo przesyłanie innym użytkownikom treści z profili fanpage prawdopodobnie nie wytworzy oczekiwanych fanów, to jednak udostępnienie przez innego urzytkownika naszej strony fanpage lub wskazanego wpisu jest doskonałym sposobem do dużej ilości fanów. Czy to jest realnie osiągalne? Odnośnie tego tematu musimy spojrzeć na wymianę barterową. Napiszemy do innego admina strony fanpage pośrednio związanego z tym czym my się zajmujemy oraz przekonajmy tego administratora żeby udostępnił nasz opracowany wpis na własnej stronie fanpage.

Prawdę powiedziawszy my również będziemy musieli coś dać w zamian. Najłatwiejsze zdaje się być share-share. Patrząc prawdzie w oczy, że to my ubiegamy się o pomoc - odbieramy to w taki sposób, iż jesteśmy mniejsi. Przez to opisana wymiana będzie niezbyt korzystna dla naszego wspólnika. Dlatego musimy go zachęcić do działania - przykładowo unikatową treścią artykułu. Możemy go także zachęcić do współpracy nieco w bardziej materialny sposób ;). Jak? Ciężko podać ogólną wskazówkę. Skutkiem czego, jeśli jesteśmy dobrym fotografem to przedstawmy jakieś foty, nasza specjalność to hand-made? Podajemy efekt naszej pracy. Mamy agroturystykę w Białce Tatrzańskiej? Przedstawmy upust z ceny na nocleg. Jednak prawdopodobnie początkiem nasza współpraca będzie materialna oraz platoniczna, ale kto wie? Istnieje możliwość, że stanie się to wszystko bardziej emocjonalne ;-]. Na portalach typu FB pojawia się także niespotykany dotąd jeszcze typ użytkowników: tj. "influancerzy". Influencerami są osoby, które za właściwe wynagrodzenie rozpromują produkt/usługę, m.in. zamieszczając artykuł na posiadanym blogu lub też fanpage. Kilka kluczowych informacji odnośnie "influancerów" można się dowiedzieć z tego artykułu.

4. Tagi tu i jeszcze tam

#-tagi nie odgrywają na FB nazbyt znaczącej roli, jak ma to miejsce na Instagramie, co nie oznacza, że ich istnienie możemy kompletnie ignorować. Przez co pamiętajmy o umieszczaniu #TAGÓW w naszych wpisach. W 100% nam to nie zaszkodzi, a nuż się wydarzy, że znajdzie się ktoś taki, kto po tagach szuka info i zawita nie inaczej właśnie na nasz profil fanpage.

5. Promocja profilu fanpage poza siecią internet!

Jak wypromować fanpage innymi sposobami? Stawiam, że odszukacie wiele różnorodnych rad w sieci Internet. Jednakże na sam koniec wyjawię Wam taką poradę, o której często nie pamiętamy. Nic skomplikowanego...promowanie firmowego fanpage w "4 oczy". Tym samym konwersujmy o jego strukturze na balangach z naszymi kumpelami (jednak nie natrętnie, bo prędzej któregoś z imprezowiczów niż utwierdzimy w przekonaniu, że warto zajrzeć na Facebooka), poza tym umieszczajmy w firmie na ścianie wzmiankę o tym, że nasz profil istnieje coby odwiedzający nas kontrahenci bez przeszkód odszukali firmę na Facebooku. Możemy również dodać powyższą informację także na takich reklamowych materiałach promocyjnych jak wizytówki, ulotki i tak dalej. Tak więc, jest wiele różnych sposobów na to by odbiorcy w rzeczywistym świecie dostrzegli działalność naszej firmy w Social Media. Od zamieszczania sloganu "polub nasz profil fanpage" na papierze, który dodawanej jest do chamburgerów aż po plakat promocyjny z napisem „zapraszamy na nasz profil Fanapge”, powieszony w głównym holu naszego domu wypoczynkowego w Zakopanem.

To jedynie kilka porad, które pomogą Ci odpowiedzieć na zapotanie jak wypromować fanpage na Facebooku, lub też przynajmniej przysporzą Tobie motywacji do określonego działania. Jednakże pod żadnym pozorem nie należy się stosować tylko do nich. Jest wiele innych sposobów, jedne bardziej wymagające (np. profesjonalne działania "RTM" – "Real Time Marketing"), niektóre zaś proste ale przez to słabo pochwalane, np. nieporządany spam e-mailowy – chyba jednak, że kierujemy się zasadami: nie ważne co się powiedziało, istotne że się powiedziało. Poszukujesz skutecznych znawców z barnży od promocji strony fanpage, zapraszamy do kontaktu :-]

strona fanpage na fb