Rozpoczyna się budowa drogi koniecznej dla Chrzanowa, czyli obwodnicy północno-wschodniej miasta. Ma ona za zadanie usprawnienie połączenia pomiędzy rejonem szpitala powiatowego, a autostradą A4. 

Powstająca trasa ma też odciążyć układ drogowy w głównej części Chrzanowa. Obwodnica ma początek na styku ulic Szpitalnej i Topolowej, przez skrzyżowanie z Trzebińską, dalej biegnie Sikorskiego do skrzyżowania z torami kolejowymi wzdłuż Zielonej do skrzyżowania z Wodzińską. Koniec stanowi połączenie obwodnicy z Balińską.

Rozpoczął się etap budowy na odcinku ulicy Zielonej. - Właśnie stawiane są znaki o zamknięciu tego odcinka drogi - mówi Małgorzata Chudy z firmy Eurovia Polska, który jest wykonawcą projektu.
Dodaje, że pierwszy etap prac zostanie zakończony prawdopodobnie w połowie roku, w lipcu lub w sierpniu. Podczas remontu na tym odcinku objazd zostanie poprowadzony przez ulice Kusocińskiego i Sienkiewicza.

Drugi etap remontu będzie przeprowadzany na odcinku ulicy Wodzińskiej. Objazdy będą odbywać się wówczas, przez ulicę Mieszka I oraz ulicę Sienkiewicza, a także przez już wyremontowaną ulicę Zieloną. Budowa obwodnicy na terenie Chrzanowa jest inwestycją, która cieszy mieszkańców Chrzanowa. Mimo, że drogi będą przez jakiś czas zamknięte, chrzanowianie zgodnie przyznają, że wszystko idzie ku lepszemu i warto przeczekać niedogodności dla lepszego jutra.

Budowa obwodnicy północnej to część projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Bezpośrednim celem projektu jest stworzenie jak najbardziej dogodnego połączenia o charakterze obwodowym dla sieci dróg regionalnych i lokalnych, które zbiegających się w centralnym rejonie Chrzanowa.


Największe chrzanowskie rondo po remoncie. Teraz ruch na nim będzie większy

Źródło:

tekst i zdjęcie: Magdalena Łysek