Czy warto chodzić na fitness?

Brak czasu jest zwykle powodem dla którego musimy sobie odmówić bycia aktywnym, a tym bardziej do korzystania z wszelkiego rodzaju ćwiczeń fitness w klubach. Jeśli jednak zależy nam na tym, aby zachować dobre zdrowie i świetną sylwetkę to trzeba umieć przekonać się do tego, aby w końcu przekroczyć próg fitness klubu. Jeśli naprawdę trudno nam jest się zmotywować do tego to warto postawić sobie konkretny cel – jednorazowa wizyta na fitness. Jeśli nam się nie spodoba – nie musimy tam wracać.

Korzyści z bycia „fit”

Z pewnością jest to poprawa samopoczucia i zdrowia. Dobra kondycja organizmu pomoże również w procesie odchudzania, a sama dieta będzie łatwiejsza do realizowania. Jeśli narzekamy na bóle pleców po długiej pracy przed komputerem, nasze oczy są zmęczone i zaczynamy zauważać, że coraz częściej się garbimy to znak, że warto zacząć chodzić na fitness. Po pewnym czasie zauważymy, że poprawiła się nasza sylwetka, czynności, które przychodziły nam z trudem są już łatwiejsze oraz nasze mięśnie są gotowe przyjąć większe obciążenia bez dużego wysiłku.

Jedną z najbardziej dostrzegalnych korzyści, które zaobserwujemy już po pierwszych ćwiczeniach to zdecydowanie redukcja stresu. Podczas takiego wysiłku wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Poprawi się humor i dość łatwo można zauważyć, że schodząc z urządzeń do ćwiczeń będzie nam towarzyszył uśmiech, a dobre samopoczucie będzie utrzymywać się z nami długo po zakończeniu treningu.

Plan treningu

Warto poświęcić dłuższą chwilę i skonsultować indywidualny plan treningu z instruktorem. Szczególnie jeśli chcemy, aby nasz trening wspomógł odchudzanie organizmu. Korzystanie z rad instruktora jest niezwykle ważne, bo dzięki temu nie poświęcamy czasu na ćwiczenie jednej partii mięśni, ale zadbamy o to, aby cała nasza sylwetka była równomiernie wysportowana.

Często błędnym przekonaniem jest to, że taki plan można z powodzeniem wykonywać w domu. Pewne ćwiczenia może i da się wykonywać samodzielnie, ale jest dużo ćwiczeń, które pod okiem instruktora i na odpowiednich sprzętach do ćwiczeń są znacznie bardziej efektywne. Do tego dochodzi kwestia związana z energiczną muzyką dostosowaną do tempa ćwiczeń, co okazuje się nieodzowne, szczególnie w przypadku osób początkujących, które muszą znaleźć odpowiedni rytm wykonywania ćwiczeń. Natomiast w przypadku słabej motywacji przebywanie wśród ćwiczących osób będzie nas nastrajać do tego, aby za szybko się nie poddawać i dawać z siebie jak najwięcej, aby wypaść dobrze wśród grupy pozostałych osób ćwiczących z nami w sali. Więcje informacji i ciekawostek znajdziesz na blogu charyzmatycy.pl.

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.