Już niedługo wszyscy rowerzyści będą mogli połączyć siły i przejechać wspólnie ulicami miasta tworząc pierwszą chrzanowską masę krytyczną.

Rowerzyści w ten sposób manifestować będą potrzebę pokazania władzom miasta swoich potrzeb. - Chcemy, by zaczęła powstawać infrastruktura rowerowa. Przede wszystkim alternatywa dla jazdy samochodem czy autobusem - informują organizatorzy na plakatach i ulotkach, które już niedługo pojawią się w mieście. Warto podkreślić, że z założenia organizacja masy krytycznej nie ma na celu wyłącznie blokowania miasta. Rowerzyści w ten sposób chcą pokazać, że oni też są ruchem.

Start pierwszej chrzanowskiej masy krytycznej planowany jest na dzień 1 lipca o godzinie 17:00 w samym centrum Chrzanowa. Następnie z rynku rowerzyści przejadą między innymi ulicami Kadłubek, Podwale i Sienną, przez Starą Hutę na Oświęcimską by Śląską i Mickiewicza powrócić w stronę Rynku. Taki przejazd z pewnością zostanie dostrzeżony nie tylko przez kierowców.

Informację na temat masy można śledzić na stronie internetowej oraz Facebooku. Trasa planowanego przejazdu dostępna jest do wglądu w Google Maps.

Zdjęcie z rekreacyjnego rajdu rowerowego Kraków - Trzebinia 2012

Ulotka promująca I Chrzanowską Masę Krytyczną:

Komentarze   
0 #1 mac 2012-06-18 13:34
macie zupełną rację - ale może najpierw nauczycie się jeździć z głową ! bo to co widać po mieście to ścina z nóg : jazda byle gdzie i byle jak - przejeżdżanie po pasach - jazda po chodniku nawet jeśli jest wąski i pieszy musi złazić na trawnik lub na jezdnię - zupełne ignorowanie pieszych ( dzwonki , piski hamulców tuż za plecami , przekleństwa , używanie paluszków do demonstrowania swojego nastawienia lub sprawności seksualnej .... itp ) - jazda zgodnie z przepisami ale bez zdrowego rozsądku ( jazda dwójkami obok siebie po drodze wąskiej i krętej ) - jazda prze trawniki celem skrócenie drogi - wyliczać dalej ??? jak się przestaniecie "stawiać" i wymuszać swojego miejsca to może inni będą dla was milsi !!! i zdrowy rozsądek przede wszystkim - potem pogadamy o reszcie ! bo widok panienek harcerek jadących przez przejścia dla pieszych prze połowę alei Henryka i podzwaniających co ruch na staruszki z zakupami to nie jest zbyt inspirujący widok :D a jakie były oburzone kiedy im zwrócono uwagę :o
Cytować
0 #2 ktoś 2012-06-18 18:38
Niech lepiej każdy zacznie od poprawy siebie. Zarówno kierowcy, rowerzyści jak i piesi mają swoje grzeszki co wzbudza wzajemny brak szacunku. Jak będziemy tylko wskazywać palcem na innych to nigdy nie będzie lepiej.
Cytować
0 #3 nic 2012-06-18 20:20
Popieram Masę Krytyczną! Ale jestem też kierowcą więc zgadzam się z mac'em. Może przy okazji Masy Krytycznej zorganizować jakieś krótkie szkolenie dla rowerzystów z przepisów o ruchu drogowym?
Przecież rowerzyści nie muszą mieć prawa jazdy,karty rowerowej. Co najgorsze nie muszą też być ubezpieczeni (OC, NNW). Każdy kto miał choć drobną kolizję z rowerzystą nawet łamiącym przepisy wie o czym myślę...
Cytować
0 #4 Antyauto 2012-06-18 21:57
Co miało by na celu to szkolenie? Kierowcy samochodów się uczą w Ośrodkach Szkolenia Kierowców, potem zdają egzamin państwowy, a potem jakby nagle zapomnieli o znakach, parkowaniu, a poza tym jeżdżą jak chamy (przepraszam tych, którzy zachowują się kulturalnie na szosach).
Cytować
0 #5 śotk 2012-06-19 00:06
Cytat:
Przecież rowerzyści nie muszą mieć prawa jazdy,karty rowerowej. Co najgorsze nie muszą też być ubezpieczeni (OC, NNW). Każdy kto miał choć drobną kolizję z rowerzystą nawet łamiącym przepisy wie o czym myślę...
Myślę, że Twój problem jest niczym w porównaniu z tym, co może spotkać rowerzystę potrąconego przez łamiący przepisy samochód. Ilu ludzi ginie rocznie w zdarzeniach spowodowanych przez kierowców, a ilu w zdarzeniach spowodowanych przez rowerzystów?
Cytować
0 #6 drH 2012-06-19 10:16
@mac: przekraczanie prędkości, wymuszanie pierwszeństwa, wyprzedzanie na przejściu dla pieszych,podwój nej ciągłej, jazda na czerwonym świetle (na szpitalnej od wprowadzenia wahadła nagminna), ....etc. Które przewinienia mają poważniejsze konsekwencje wg Ciebie ? Ja oczywiście nie bronię rowerzystów łamiących przepisy ale jak wcześniej napisał "ktoś" niech każdy patrzy na siebie a później osądza innych.
Cytować
0 #7 mac 2012-06-19 13:24
nie pochwalam chamstwa w żadnym wydaniu - ale skoro to jest artykuł dotyczący rowerzystów i ich życzeń to dlaczego mam pisać np. o kopaniu ziemniaków ??? jako kierowca wkurza mnie zarówno wymuszanie pierwszeństwa jak i nieodpowiedzial na jazda rowerzystów , o głupocie pieszych można napisać powieść ! ale skoro rowerzyści chcą mieć swoje prawa to może po prostu uszanują prawa innych użytkowników ruchu - bo idąc z zakupami aleją nie mam zamiaru zmykać za drzewo za każdym razem kiedy jakiś miłośnik rowerowej jazdy zechce właśnie skorzystać z chodnika !!! szanujmy się wzajemnie a będzie milej i bezpieczniej kochani ;-) nie zostawiajmy głowy na wieszaku wychodząc z domu :-)
Cytować
0 #8 ktoś 2012-06-19 15:36
No to nie zmykaj i tyle, może wtedy nauczą się kto na chodniku ma pierwszeństwo. Z drugiej strony, rowerzyści łamią przepisy jeżdżąc po chodniku gdyż łamią je kierowcy i np. wyprzedzają rowerzystów bez zachowania wymaganego odstępu. Gdzie rowerzyści mają się podziać, jeżeli na jezdni ryzykują życie, na chodniku im nie wolno a ścieżki rowerowej nie ma? Błędne koło, które można łatwo przerwać samemu przestrzegając przepisy.

Natomiast co do chamskich gestów to świadczą tylko o kulturze tych którzy ich używają. Zresztą już wolę takie gesty niż ciągłe trąbienie przez kierowców jak tylko coś im się nie podoba - znowu łamanie przepisów, bo w terenie zabudowanym trąbić wolno tylko w celu ostrzeżenia o niebezpieczeńst wie. Nie pomyślą, że taki klakson może spowodować nieoczekiwaną reakcję (np. nagłe zjechanie rowerzysty w bok) i zagrożenie, nie mówiąc już o tym, że podrywa wszystkich Bogu ducha winnych pieszych w pobliżu.
Cytować
0 #9 mac 2012-06-19 16:37
czyli : jesteśmy w punkcie wyjścia - wszyscy mają swoje prawa i pragną by inni je respektowali , ale ze swojego punktu widzenia uważają że ich są najważniejsze :D

no to szach i mat - bo nikt tu nie popuści i swego nie daruje

czyli nic się nie zmieni i trzeba się tylko uzbroić w cierpliwość i dodatkową polisę na wypadek wypadku

a klakson czasami jest jedyną reakcją na głupotę - nie ważne czy to rowerzysta czy pieszy czy inne autko - jeśli zachowuje się niebezpiecznie to jak sam stwierdziłeś wolno go ostrzec - a jeśli rowerzysta ma coś na sumieniu to ........... niech się boi klaksonu :D
Cytować
0 #10 ktoś 2012-06-19 18:54
Dlaczego nikt nic nie zmieni? Niech każdy po prostu zachowuje się zgodnie z przepisami, czyli rowerzyści nie jeżdżą po chodniku, a kierowcy wyprzedzają z zachowaniem odstępu oraz nie przekraczają prędkości i wszyscy będą trochę bardziej zadowoleni.
Cytować
0 #11 lud pracujący 2012-06-19 20:23
Cytat:
a klakson czasami jest jedyną reakcją na głupotę - nie ważne czy to rowerzysta czy pieszy czy inne autko - jeśli zachowuje się niebezpiecznie to jak sam stwierdziłeś wolno go ostrzec - a jeśli rowerzysta ma coś na sumieniu to ........... niech się boi klaksonu
Uważaj, żeby ktoś Ciebie nie musiał ostrzegać przed niebezpieczeńst wem jak mnie obudzisz swoim kretyńskim trąbieniem podczas odsypiania nocki!
Cytować
0 #12 krenau 2012-06-30 13:23
nie sądzę, żeby MK się u nas udała. Chrzanów jest zbyt małym miastem i dotarcie na obrzeża gdzie się zaczyna las albo szutrówki z centrum zajmuje 5 min. Co innego w dużych miastach gdzie rowerzyści muszą jeździć po mieście.
Cytować
0 #13 ktoś 2012-06-30 20:23
krenau, i właśnie dlatego, że Chrzanów jest tak małym miastem absurdem jest, że nie można go bezpiecznie przejechać rowerem. Sam jeżdżę samochodem po Chrzanowie i spalam benzynę, zasmradzam, korkuję tylko dlatego, że jeżdżąc rowerem po chrzanowskich ulicach nie czuję się bezpiecznie. Jeśli tylko będzie można przejechać Chrzanów przynajmniej szerokim poboczem (np. jak na Oświęcimskiej, tylko bez tych żółtych odblaskowych "urządzeń bezpieczeństwa" przy przejściach dla pieszych) to od razu porzucam samochód.
Cytować
0 #14 krenau 2012-07-01 14:35
ktosiu zawsze możesz wybrać boczne uliczki a nie jeździć oświęcimską lub podwalem; w naszym mieście jest mnóstwo możliwości objazdu głównych dróg żeby wyjechać z miasta no chyba że przyjemnością dla Ciebie jest jazda Krakowska-Oświę cimska-Sienna-P odwale ;-)
Cytować
0 #15 ktoś 2012-07-02 00:56
Chętnie się dowiem jakie, tylko konkretnie proszę, bo ja nie znam. Interesuje mnie jak przejechać z ul. Przybosia pod MAX-a i z powrotem.
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.