Najnowsze trendy w marketingu

2 min czytania

Według ekspertów wśród najnowszych tendencji panujących obecnie w marketingu należy wyróżnić działania w obszarze social media, zjawisko personalizacji, a także zainteresowanie contentem marketingowym i treściami video. Wśród działań w mediach społecznościowych na szczególną uwagę zasługują transmisje na żywo.

Tworzenie treści video

Według badań Gemius/PBI portal YouTube jest trzecią najczęściej odwiedzaną stroną internetową w Polsce. Jednak nie wszystkie prezentowane tam kreacje cieszą się dużą popularnością, gdyż realizacja dobrego filmu jest sztuką i wyzwaniem - niezależnie od tego, czy kierujemy go do niewielkiej grupy wyselekcjonowanych odbiorców, czy - do wszystkich. Znane marki wykazują coraz większe zainteresowanie współpracą z vlogerami, którzy tworzą atrakcyjne filmy i gromadzą wokół siebie zaangażowane grupy ludzi. Ponadto obecnie powstają nowe i łatwo dostępne narzędzia do nagrywania filmów. To skłania również małe firmy do tworzenia własnych, profesjonalnych materiałów wizualnych.

Proste i sugestywne podcasty

Alternatywą wobec typowych realizacji wideo stają się podcasty stworzone przy użyciu technologii RSS. Stanowią je krótkie, atrakcyjne filmy lub publikacje dźwiękowe - audycje, które ukazują się regularnie, przyciągając uwagę zainteresowanych odbiorców. Odbiorcy cenią je za łatwy dostęp - aby słuchać podcastu niepotrzebny jest specjalny odtwarzacz muzyczny wystarczy komputer odtwarzający cyfrowe pliki dźwiękowe albo pliki wideo. Obecnie podcasty znalazły zastosowanie jako kanał content marketingu. Okazuje się, że zostały odkryte i docenione jako znakomite medium do przekazywania wiedzy, a także budowania marki osobistej.

Perfekcyjnie przygotowania treść wideo, którą można oglądać w skupieniu przez krótki czas, a jednocześnie została w pełni zaplanowana tak, aby maksymalnie oddziaływać na odbiorcę za pomocą poszczególnych elementów (dźwięk, obraz, głos, napisy do filmu) to jeden z najnowszych tendencji marketingowych. Taki przekaz służy przede wszystkim do tego, aby zaangażować odbiorcę, a jednocześnie oddziałuje na innych, zwiększając zasięg organiczny.

Nowe oblicze mediów społecznościowych

Kolejnym kierunkiem rozwoju wciąż popularnych social media stają się transmisje na żywo. Ze względu na autentyczność przekazu oraz emocje, jakie wywołuje on w gronie odbiorców jest to trend, który ma szansę rozwoju i prawdopodobnie będzie wykazywał tendencje zwyżkową w ciągu kolejnych lat.

Rosnące wpływy influencerów

Okazuje się, że coraz więcej internautów bardziej wierzy osobom, które chętnie obserwuje na Instagramie lub Facebook niż reklamom. To tzw. influencerzy kształtują obecnie opinie klientów i mają na nich znacznie większy wpływ niż typowe reklamy. To grupa potencjalnych klientów, którzy funkcjonują w grupach znajomych tzw. social graph lub ludzi, z którymi podzielają swoje zainteresowania. Dzięki temu chętniej zaufają rekomendacji osoby z danej grupy niż tradycyjnym przekazom reklamowym. Niezależnie od rozwijających się trendów warto zaufać profesjonalistom. Kreatywna agencja reklamowa Łódź pomoże stworzyć unikalną i efektywną kampanię reklamową.

Autor: kk